Poep probleem

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Ammie1984, 29 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ammie1984

Ammie1984 Bekend lid

12 nov 2012
    778
    68
    28
    Mijn dochter van 3 is nu een aantal weken plas zindelijk.
    Het poepen is echter een probleem en wordt alsmaar erger.

In het begin poepte ze elke dag een keer in haar broek. Naderhand een paar keer een luier gevraagd, maar de laatste tijd houd ze het bewust op.
    Ze moest bv afgelopen woensdagochtend al poepen. Dat zag ik aan haar. Ze gaf ook elke minuut aan dat ze naar de wc moest, maar elke keer als ze op de wc zat wilde ze niet meer. Gevolg is ook dat ze de hele dag zo'n beetje op de wc zit...
    Luier wilde ze niet, heb nog verhaaltje voorgelezen zodat ze wat langer bleef zitten, eind vd dag op potje even voor de tv gezet, maar alles zonder resultaat.
    Uiteindelijk gister eind vd middag op kdv, heeft ze huilend en schreeuwend onder de tafel twee keer in haar broek gepoept.
    Toen we thuis waren moest ze weer, maar ook dat heeft ze weer 1,5u opgehouden en huilend in haar luier gepoept. Tijdens schoonmaken had ik het idee dat nog steeds niet alles er uit was, maar ik heb het maar even gelaten. Sindsdien heeft ze niet meer gepoept.

Ik heb dus het idee dat ze het bewust ophoud en nu helemaal niet meer durft te poepen omdat dat pijn doet..
    Echt heel sneu :(

Ik vroeg me af of er mensen zijn die ervaring hebben met het gebruik van lactulose en/of roosvicee laxo en of dat een beetje goed werkte.

Ik wil nl heel graag dat haar ontlasting wat zachter wordt en dat ze er zo achter komt dat het geen pijn doet en haar hopelijk over haar poep angst helpt.

2. Supi

Supi Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.523
    8
    38
    Noord-Holland
    Hier gebruikten we roosvicee laxo, maar aangezien zoonlief van 2,5 het ook bewust tegenhield sinds hij zijn been had gebroken in maart zijn we naar de dokter gegaan. Hij poepte op het laatst één keer in de zes dagen en dan was het echt heel hard en niet makkelijk voor hem.
    Nu hebben we zakjes forlax en dat helpt enorm. Hij poept nu meerdere keren op een dag, zelfs op de wc sinds we op vakantie zijn :D

Duurt het te lang en helpt de roosvicee laxo naar jou inziens niet goed gewoon even langs de huisarts.
    Geef (als ze het eten) vezelrijk voedsel en veel te drinken.
    Zet er geen druk achter dat werkt niet.

Hier uiteindelijk ook niets meer gezegd (behalve als hij aangaf pijn in zijn buik te hebben, dan gaf ik aan dat wist wat hij er aan kon doen, namelijk poepen), maar bleef drama. Ik moest hem echt optillen zodat hij het niet meer kon tegehouden door op zijn billen te gaan zitten. Was dan ook krijsen en gillen en nee mama nee roepen, ik wil niet. Als het dan kwam, kwam er ook echt een zucht uit met de tekst, ik kan niet meer. Dan breekt je hart echt :(

Dus nu zijn we blij dat het goed gaat

3. Ammie1984

Ammie1984 Bekend lid

12 nov 2012
    778
    68
    28
    Ik heb idd maar even de huisarts gebeld en heb zakjes forlax gekregen. Ben benieuwd of het gaat werken. Buiten het feit dat ik het heel naar vind dat ze het zo ophoud en daardoor dus pijn krijgt als ze het uiteindelijk niet langer op kan houden is het ook niet echt praktisch dat ze echt om de twee minuten naar de wc gaat. Omdat ze gewoon voelt dat ze moet poepen, maar het toch tegenhoudt. De aandrang blijft echter, dus ze is de hele dag bezig met naar de wc gaan...
    Maar goed, hopelijk gaan die zakjes werken..

Hoe gaf jij due zakjes? Vond je zoontje het een beetje te drinken of heb je het gemengd met wat siroop ofzo?

4. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Een theelpeltje olijf- of zonnebloemolie in d'r eten helpt ook goed.
    Je hebt trouwens die easy up luiers.
    Is dat niet handig? Ik denk dat je beter haar eigen tempo kan volgen

5. miss40

miss40 Bekend lid

18 mei 2011
    543
    0
    16
    noord-holland
    Ik mengde het met limonadesiroop en water.

6. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Wat hier ook hielp is kindje het laten zien. Dus als ik zelf moest zei ik dat ik naar de wc moest en een poepje ging doen. Hij werd wel nieuwsgierig en kwam achter me aan. Tja..... Het is raar, poepen onder ttoezicht van je kind..... Zei dan dat t Poepie plons ging doen in de WC ( vond hij leuk) en liet hem dan doorspoelen ( mocht hij op de grote knop drukken ipv de kleine voor de plasjes). Kwam hier door met begrip bij hem een hij wilde het uiteindelijk ook zelf proberen, toen was de stap gezet.
    Doe Veel dingen wat spelenderwijs, werkt hier goed. Zo ook de eerste plasjes op het potje. Hij mag graag met badeendjes spelen, water is ook leuk. Badeendjes hebben zo'n gaatje onderin, liet daar water in lopen en dan moest het eendje plassen. Dit deed ik dan op het potje. Toen kwam vanzelf ' ikke ook'....... Hihi.
    Het is misschien allemaal wat gek, maar zodoende geen drama's......

Deel Deze Pagina