met 3 jaar boven in stapelbed: is dat verstandig?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door hanna76, 16 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hallo,

Vanaf welke leeftijd hebben jullie je kind boven in een stapelbed laten slapen?
    Ons dochtertje is nu net 3, maar is ze daar nog niet te jong voor..? Dit i.v.m. stapelbed in vakantiehuisje... :cool: Zouden jullie dat doen? Een 3 -jarige boven in een stapelbed?

Groetjes,
    Hanna

2. mamak82

mamak82 Actief lid

6 nov 2011
    196
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ligt eraan.. is je dochter een onrustige slaper? En komt ze zelf uit haar bed? Onze oudste ligt vanaf 3,5 in een halfhoogslaper, maar kwam/komt nooit zelf uit haar bed. En slaapt heel rustig. Anders had ik het nooit aangedurfd. Ik zou het matras op de grond leggen.

3. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ligt heel erg aan je kindje vind ik. Onze oudste kon dat prima bijv, maar onze middelste is nu nogal een klim en klauter, maar dit gaat niet altijd even voorzichtig.. Zou ik haar dus niet laten doen nu, terwijl de oudste bijv met 2 jaar en 8 maanden gewoon in en halfhoogslaper sliep zonder ooit gekkigheid of valpartijen gehad te hebben.

4. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Mja, matras op de grond: daar hebben wij ook al aan gedacht, maar weet natuurlijk niet of er in dat kamertje ruimte is om nog een matras naast het stapelbed op te grond te leggen.
    Zoontje van 5 kan natuurlijk ook boven in, maar die komt juist vaak z'n bed uit en elke avond om 22:30 laten we hem plassen. En dan moeten we hem eigenlijk altijd slapend uit bed 'sleuren'... Dus dat lijkt me dan niet zo handig met een stapelbed...
    Dochtertje J. slaapt op zich wel rustig, roept altijd braaf naar ons als er iets is, komt dus eigenlijk bijna nooit haar bed uit.

5. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Oei, ik zou het niet aandurven met mijn 3 jarige dochter, ook al slaapt ze gewoon rustig en valt ze nooit uit bed, maar dat is meer mijn eigen gevoel denk ik?

Dus luister naar je eigen onderbuikgevoel... of kijk naar je kind... of gewoon beide haha, maar kan ze niet onderop?

6. Elea

Elea Fanatiek lid

17 mei 2009
    2.237
    0
    0
    Buitenland
    Ik zou het denk ik niet aandurven. Als mijn jongste (is ook 3) 's nachts uit bed moet dan is die trap in halfslaap nog wel erg gevaarlijk denk ik. Mijn middelste (is 5) heeft daar geen enkel probleem mee, maar ik snap dat het 's nachts uit bed halen lastiger is als hij boven slaapt.. Misschien kun je haar in een campingbedje leggen, neemt minder plaats in?

7. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Mijn zoontje slaapt in een hoogslaper. Kreeg hem rond zijn 2.5 van oma. Ik heb hem er eerst een half jaar onder laten slapen tot ik zeker wist dat hij de trap onder controle had. Daarna is hij naar boven gegaan. Rond zijn derde dus. Wel met een verhoogde rand eromheen

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ligt nogal aan je kind en aan het bed. Als ze al goed kunnen klimmen en 's nachts goed slapen, zou ik het wel aandurven. Mijn stiefdochter was zo'n kind bij wie dat kon, maar onze oudste dochter zou ik dat toen nooit gedaan hebben, want dat klimmen lukte haar helemaal niet nog toen.

9. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Mijn oudste sliep met 2 al in een half hoogslaper. Nooit problemen mee gehad. Hij slaapt er heerlijk in en komt er zelf in en uit.
    Dus ik zeg ja, het kan. Maar zoals eerder gezegt het ligt ook erg aan je kindje.

10. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Ik durf het nu met vier jaar nier eens aan. Matras op de grond lijkkt me indd het beste. Evt in een andere ruimte als die kamer te klein is.

11. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik zou het niet doen. Het is een vreemde omgeving,een vreemd bed EN dan ook nog eens hoog. Inderdaad even kijken of het matras op de grond kan en dan je zoontje gewoon onderin laten slapen.

12. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik zou het niet doen. Onze meid ging op die leeftijd 's nachts en 's ochtends vroeg al zelf naar de wc. Lijkt me een beetje gevaarlijk als ze half slapend zo'n trappetje af moet.

Thuis is ze nog nooit uit bed gevallen, maar op vakantie helaas wel. Want dan zit de muur soms aan de andere kant en de dekbedden zijn vaak te smal om strak in te stoppen, waardoor ze nog wel eens uit bed valt.

13. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Nee, onze dochter van 4 mag het zelfs nog niet. Ik weet ook niet wanneer ik het wel zou vertrouwen. 'N jaar of 6?

14. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Mijn dochter had toen al hoogslaper. Zelfde principe. Gaat prima. Ze kreeg hem op haar 3 e verjaardag en ligt vanaf 13 maanden in peuterbed.
    Dit meestal opstaan randje op dus zou me er niet druk om maken

15. ariel3

ariel3 Actief lid

27 mrt 2009
    477
    0
    0
    Frankrijk
    Boven slapen in een stapelbed is voor kinderen vanaf 6 jaar.
    Ik zou het echt nooit doen. Neem je kindje van 3 gewoon bij je in bed en laat je man maar in het stapelbed gaan liggen :D

16. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'peuter en kleuter'

17. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Heb een 6 jarige in de aanbieding, maar zou het met haar ook echt niet durven. Wij bouwen de huisjes meestal helemaal om, laatste keer tot een 4 persoonsbed met 3 bedden.

18. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    :D Ja hoor! Die is 2 meter 10 ofzo. Mag ie zich helemaal opvouwen in het stapelbed! :D

19. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    3 en 5, kunnen die voor die paar nachten het bed anders niet delen? En anders zou ik je dochter toch boven doen. Je geeft zelf aan dat ze nooit haar bed uit komt, en je andere zoon regelmatig half slaperig. Laat een lichtje branden, anders zien ze beide de trap niet.

20. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm wij vonden het ook eng...
    Volgende dag bleek madam zelf halverwege de nacht naar boven verhuisd (in het donker dus!) en ook gewoon zonder problemen uit bed te komen om te plassen.

Maar ligt ook aan het bed natuurlijk.
    Wij waren in de Efteling en daar zijn de randen van het stapelbed zo hoog dat je er echt niet zomaar uitvalt.
    Dan moet je echt 20cm omhoog eerst :)
    Dat is toch precies heel anders dan zo'n vakantiehuisjes-stapelbed met vaak 1 metalen buis langs de rand terwijl het bed wiebelt alsof het elk moment kan instorten.

Deel Deze Pagina