mijn peuter al om zes uur naar bed???

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door debby82, 14 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Sinds kort wil mijn dochter niet altijd meer s middags slapen. Ik vind het niet erg. Ze kan ook gewoon even rustig op de bank liggen.
    Maar vanaf een uur of half zes (wij eten vaak om 5 uur ivm man's werk) begint ze aan te geven dat ze heel moe is. Ze gaat dan ook al echt haar apie (knuffel) naar bed brengen want die is dan al moe zegt ze.
    Zal ik haar al om zes uur naar bed doen dan?
    Ze slaapt dan nog wel uit hoor. Vanmorgen werd ze ook pas op 8.45 uur wakker. Dus dat is het probleem niet. Maar is vind zes uur zo een nare bedtijd... zo vroeg lijkt me, niet gezellig voor haar... Maar ja als ze moe is...

Wat zouden jullie doen?

2. tulip

tulip Niet meer actief

als ze dan de volgende morgen nog zo netjes uitslaapt, gewoon doen. Ze kan vanzelf wat langer wakker blijven. Tis wel een aparte tijd, maar ze zal het even nodig hebben denk.

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Als ze 's ochtends inderdaad niet extreem vroeg wakker is, dan zou ik haar gewoon lekker om 18.00u naar bed doen. Na verloop van tijd zal ze het vast wel ietsje langer uithouden en dan kan ze gewoon weer wat later naar bed. Als je moe bent, is wakker moeten blijven tot je naar bed mag ook niet gezellig, toch?

4. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Lijkt me heerlijk ;)

Maar ik zou het ook gewoon doen.
    Je merkt vanzelf wel als het niet gaat omdat ze dan sochtends ineens heel vroeg wakker gaat worden.
    En anders zal ze het vanzelf wel steeds langer vol kunnen houden savonds. Ze zal het wel nodig hebben :)

5. senna1979

senna1979 Fanatiek lid

3 feb 2006
    1.496
    0
    0
    verpleegkundige op een woongroep voor mensen met e
    Zuid Holland
    Ik eet meestal een beetje op tijd, half zes, kwar voor zes.
    Na het eten merk ik ook dat de meiden een beetje moe worden. Na het eten gaan ze in bad. Daarna aankleden en soms liggen ze om kwart voor zeven in bed.
    Ik vind het bad 's avonds erg handig, even afleiding (even tijd rekken) en ze gaan lekker schoon in bed.

Groetjes Senna

6. Marjannn

Marjannn Bekend lid

31 dec 2008
    500
    0
    0
    (Sport)masseur
    Ja hoor, ik zou haar d'r ook gewoon inleggen, ze geeft het zelf aan!

7. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ok ik ga morgen wel ff kijken.
    Tenzij ze wel wil slapen s middags dan.
    Vandaag heb ik het tot 18:45 uur weten te rekken.

In bad s avonds is hier niet handig. Met papa die naar zijn werk vertrekt, tafel afruimen etc.

8. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.187
    113
    Lekker doen. Is idd niet heel handig maar even een overgangsfase. Word vanzelf weer later

9. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Hier was het ook zo tijdens de overgangsfase tussen middagslaapje en niet meer middagslaapje. Het wordt vanzelf later idd.

10. demaco

demaco Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.426
    0
    0
    Mijn dochter slaapt al een hele tijd niet meer overdag. Maar ze gaat elke avond tussen 18.00 en 18.30 uur naar bed. Net wanneer het uitkomt.
    Ik vind het een uiterst normale bedtijd eigenlijk. Vind persoonlijk dat kinderen tegenwoordig erg laat op bed liggen. Maar goed, dat is mijn mening.

11. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    gewoon lekker naar bedje brengen :) damian doet smiddags ook geen dutje meer (grrr :p) en die stort om 6uur ookal in. met dutje overdag gaat ie savonds 19.00 a 19.30 naar bed(20.00 uitzondering, ligt eraan wanneer hij wakker was smiddags) en nu gaat ie 18.30 al naar boven en ligt ie voor 19.00 al in coma

12. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Als ze het nodig heeft dan zal ik ze ook gewoon in bed leggen.
    @Demaco 18:00 uur is toch eigelijk een beetje te vroeg om je kind al in bed te leggen.

Hier ligt onze dochter tussen 7 en half 8 in bed dat vindt ik een mooie tijd.
    Ik moet wel zeggen dat ze smidags nog wel een aantal uurtjes slaapt.
    Dus ik kan mijn eigen wel voorstellen als je kindje smidags niet meer slaapt dat hij/zij om 18:00 uur moe is.

Ik ben het er wel mee eens dat kinderen tegenwoordig vrij laat in bed liggen.
    Belde vorige week een vriendin op en toen hoorde ik haar 1 jarige zoontje nog praten om 20:30 uur.
    Ze zei dat hij nooit eerder in bed ligt.

13. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    @demaco normaal gaan ze om 7 uur. Maar ik vind 6 uur eigelijk veel te vroeg hoor...

14. demaco

demaco Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.426
    0
    0
    Ja 18.00 uur vind ik normaal, maar bedenk me wel dat we om 18.00 uur naar de slaapkamer gaan. Dan nog 2 kids omkleden e.d. Voor ze slapen is het 18.30 uur.

15. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Wij eten meestal pas om 18.00...hahaha!

Maar goed...Finn slaapt dan ook echt nog lang in de middag. Die verbuikt zoveel energie. Hij slaapt soms nog 3 uur! Als hij dan om 15.00/16.00 wakker wordt, zie ik hem niet om 18.00 op bed liggen!
    Hij ligt dan ook om 20.00 op bed (en wordt rond 8.00/8.30 wakker). Eerder werkt niet. dan breekt hij de boel af! Misschien 'te laat' volgens de regels...maar ach..

Als je het zelf te vroeg vind, kun je kijken of je het kan verschuiven. Dat ze iets later naar bed gaat, maar dat ze vroeger opstaat.

16. Dana

Dana Niet meer actief

ik vind 6 uur niet te vroeg, ik kijk naar mijn kind en die ligt met regelmaat om 6 uur op bed omdat ze gewoon moe is, ze slaapt ook niet meer overdag en wie ben ik dan om te bepalen dat het te vroeg is? je kijkt toch naar wat je kind nodig heeft?

17. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Helemaal met je eens Dana!

Ik kijk dus ook naar Finn! Ik kan hem wel eerder op bed leggen dan hij nu gaat, maar dan zet hij heel zijn kamer op zijn kop. Als hij wel om 19.00 al een keer moe is, gaat ie ook gewoon naar bed!

18. Kleine Muis

Kleine Muis Actief lid

20 dec 2011
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik vind het ook geen rare tijd, kinderen van deze leeftijd zijn dan gewoon echt moe als ze s'middags niet meer slapen. en zijn ze dat niet dan kunnen ze wel gewoon wat later toch. wij eten bewust wat vroeger op deze leeftijd. als ze straks naar de kleuterschool gaan zijn ze ook gewoon onwijs moe. onze zoon gaat om half 6/kwart voor 6 in bad en dan tutten we nog wat aan naargelang hoe moe hij is gaat hij ergens tussen half7 en half 8 naar bed. en als hij straks echt naar school gaat zal dat half 7 worden. mocht hij een dag hebben dat hij echt heel moe is vind ik het geen probleem om hem alvast eten te geven en wat eerder in bad te doen dat hij om 6 uur in bed ligt hoor. ze hebben er toch ook niks aan om huilerig en moe niks te kunnen eten aan tafel.

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Gewoon op bed leggen als ze moe is. Het lijkt misschien vroeg omdat je anders gewend bent, maar zoals je leest vindt iemand anders het juist normaal ;). Ze gaan hier vanavond om 18:30 naar bed, vind ik ook al erg vroeg, maar ze hebben het nodig. Dus wij gaan iets over 18:00 naar boven zodat ze op tijd in bed liggen. Vooral voor Eva, die gaat nu naar school en gister zijn we naar de Efteling geweest, dat hakt er wel in ;). Lisa kan overdag een beetje bijslapen (als ze tenminste wil gaan slapen ;)).

Deel Deze Pagina