alweer verkouden, en vind het zo zielig die ooronstekingen!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door esther1984, 16 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. esther1984

esther1984 Bekend lid

22 jan 2009
    694
    1
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    mijn zoontje is heel vaak verkouden, maar het ergste is dus hij heeft 2 weken geleden een dubbele oorontsteking gehad, zoooooo zielig 40 graden koorts s'nachts naar het ziekenhuis. en toen een antibiotica kuur gehad, en deze week terug geweest voor controle en het was nog steeds niet weg, maar nu komt het 4 weken geleden was mijn zoontje ook erg huilerig toen ook naar de ha geweest en die zag toen in zijn rechter oortje een onsteking, dus toen ook antibiotica kuur gehad, daarna ook weer op controle geweest en toen zei hij dat het over was, maar wat denk je 1 week later dus die dubbele oorontsteking, en het was al zo ver dat in het ziekenhuis de pus eruit kwam. toen ik van de week dus weer op controle was vertelde hij dat hij me vast nog wel terug zal zien, en dat hij waarschijnelijk na zijn jaar buisjes krijgt.
    het zit wel in de familie want mijn broer heeft ook buisjes gekregen, en de zus van mijn vriend heeft ook heel vaak oorontsteking gehad.
    maar wat ik dus nu moet doen is zorgen dat zijn neusje goed open blijft, maar nu is hij dus weer verkouden en krijg zijn neusje niet goed open, heb nu otrivin voor baby's, en ook zoutoplossing gehad van daro, maar dat vond ik niet zo'n succes, aangezien het al een heel gevecht is om zijn neusje te sprayen.
    hebben jullie nog tips, of wie heeft dit ook gehad??

vind het zo ontzettend zielig, mijn zoontje gaat ook naar een kdv zou het kunnen dat hij daar iedere keer die verkoudheidjes oppakt?

ik ben nu dus heel erg bang dat ik door zijn verkoudheid vandaag of morgen weer met een ziek kind zit, met hoge koorts, en dat hij weer aan de antibiotica moet.
    en kan ik misschien ook vragen of ze me willen doorverwijzen naar een kno arts??

2. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    We hebben van de week ook de dokter laten komen voor ukkie en daar hebben we een super tip van gekregen om zijn neusje schoon te maken. Je pakt een handdoek en die leg je in de breedte op je borst. Dan pak je uk en die leg je met zijn buik op hou buik. Dan baken je hem als het ware in met zijn handjes langs zijn zij en leg je hem op de commode. Nu heb jij je handen vrij om de neusspray goed in zijn neusje te spuiten. Daarna even wat water laten drinken zodat de eventuele vieze smaak in zijn keel weg is. Successs hoop dat je er wat aan hebt.

3. esther1984

esther1984 Bekend lid

22 jan 2009
    694
    1
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    bedankt, zal het gaan proberen, en zo kan ik misschien zijn oortjes makkelijk druppelen, want dat was dus helemaal geen doen, want dan moet ik zijn armpjes tegen houden, en zijn hoofdje vast houden en dan nog eens zijn oor druppelen, hier was ik dus mee gestopt omdat alles naast het oortje zat in plaats van erin.

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Esther: vervelend allemaal he, die oorontstekingen?
    Even een paar algemeenheden: anti-biotica wordt, zeker voor het eerste jaar, zo min mogelijk voorgeschreven. Bij een oorontsteking wordt elke keer eerst gekeken of het lijf het zelf oplost. Dat kun je vergemakkelijken door goed het neusje te sprayen, (je wordt er vanzelf handig in hoor ;)).
    Verwijzing naar de KNO is altijd goed, reken er alleen niet op dat er voor zijn eerste verjaardag geopereerd zal worden. Daar wachten ze wel zo lang mogelijk mee.

Verder: waarvoor heb je de oordruppels gekregen? Is dat voor pijnstilling? Dat heeft namelijk geen bewezen toegevoegde waarde en paracetamol helpt dan veel beter, (zeker bij ooronsteking trouwens verstandig om elke 8 uur de gepaste dosering te geven, zodat er zich een spiegel in het bloed opbouwt en het de beste werking heeft), en is ook gemakkelijker te geven :)

Succes!

5. sjmmie

sjmmie Actief lid

27 okt 2009
    487
    0
    0
    NULL
    NULL
    er was ook iets met probiotica, alleen weet ik niet meer precies hoe en wat, maar dat zou je even moeten opzoeken, ik weet namelijk niet of dat ook voor een jaar gegeven mag worden, dat is dat yakult enzo..

heel veel beterschap!

6. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Hey Esther, wat sneu voor Jaron zeg!! Dit weer maakt het er ook niet beter op natuurlijk. Het is alweer lekker koud aan het worden buiten. Ik hoop voor jullie dat je nu wat makkelijker de spray in zijn neusje kunt doen. Dan is zijn neusje tenminste leeg, dat is natuurlijk ook veel lekkerder. Heel veel succes en beterschap.

7. esther1984

esther1984 Bekend lid

22 jan 2009
    694
    1
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    bedankt allemaal! ik houd wel zijn temp. in de gaten en die was daarstraks 38.1.
    is dat rede om aan de bel te trekken? want de ha zei dat zodra hij verhoging krijgt dat ik moet bellen.

8. LidwienF

LidwienF Nieuw lid

18 okt 2010
    1
    0
    0
    Diëtist
    Hallo sjimmie (en de rest), ik ben naast mama ook diëtist bij Yakult. Je mag probiotica in poedervorm gewoon geven aan kinderen vanaf dag 1. Probiotica in zuivel (zoals Yakult) kunnen kinderen drinken vanaf het moment dat ze met de pot mee eten. Dat kan dus per kindje verschillen.

9. daydreamer

daydreamer Niet meer actief

Levi heeft nu al 3x (kort op elkaar) oorontsteking gehad. Zo sneu!

Huisarts hier gaf de tip om de neus te sprayen met z'n 2en. De één neemt de baby op schoot, armen van het kindje omhoog, naast het hoofd en dan bij de ellebogen vastpakken. Dan zit het hoofdje als het ware klem tussen de armen en kan het kindje het hoofdje niet wegtrekken en ook niet met z'n armen de spray wegduwen. Hier helpt dat! En het is dan ook zo gebeurd..

10. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Dochterlief heeft een half jaar lang af en aan oorontstekingen gehad al dan niet met ab kuurtje. Idd is ze met 13 maanden "pas" geholpen dmv neusamandel knippen en buisjes.
    Neusspray went idd vanzelf, ze kreeg het bij ons wel een stuk of 6x per dag (vooral voor het slapen gaan. Eigenlijk elke keer als we haar op het aankleedkussen hadden liggen, dan loopt het er nl. niet meteen uit :)) En hebben tegen het eind aan wel eens 2 weken lang paracetamol 3x per dag gegeven. Uiteraard ging het daar niet door weg, maar alle beetjes werken.
    Onze dochter kreeg eigenlijk altijd neusspray voor het slapen gaan, ook als ze er niet last van had, zo probeerde we haar neusje open te houden. Ze heeft ook een 6 weekse onderhouddosis ab gehad, maar daar kreeg ze ook dwars doorheen een ontsteking. Oordruppels hebben we pas na de buisjes gekregen (dan gaat het er doorheen) vonden ze hier eerder ook niet nodig. Ik ging op een gegeven moment alleen maar naar de huisarts als ze echt koorts begon te krijgen.

Als je met je ha hebt afgesproken te bellen als er verhoging is dan zou ik met 38,1 wel bellen anders niet. Wat al gezegd is is teveel ab ook niet altijd helpt.

@nic1976: Maar als je inbakert is het hoofdje toch nog vrij? Die handjes vond ik zo lastig nog niet. Ik vond het pas irritant dat als je het neusspraytje in de neus had en net erop drukte dat ze haar hoofdje ging bewegen. Hoevaak haar voorhoofd wel niet met zoutoplossing nat is geworden :D

Deel Deze Pagina