Kraamzorg regelen omgeving Nijmegen.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Niekske78, 3 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niekske78

Niekske78 Actief lid

18 nov 2013
    484
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben mn kraamzorg aan het regelen, maar heb hier nog geen ervaring mee. Heeft iemand een goede tip voor een kraambureau in de omgeving Nijmegen? Via de vk heb ik folders gekregen van pvg en kraamzorg zuid gelderland. Maar om nu alleen maar op folders af te gaan...

Iemand tips/ervaringen?

2. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Wij hadden vvt en woonde in Huissen :)
    Nely is echt een topvrouw en woont in Doetinchem wellicht dat je een voorkeur uit kan spreken?

3. Niekske78

Niekske78 Actief lid

18 nov 2013
    484
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helaas wordt vvt niet vergoed door de zorgverzekering... Wel bedankt voor je reactie!

4. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    O wat vreemd!

5. laura123

laura123 Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.111
    0
    36
    NULL
    NULL
    Toevallig ben ik ook aan het rondkijken omdat ik ook geen flauw idee heb.

Ik zag wel deze, maar geen flauw idee dus hoe of wat

ALLERZORG kraamzorg

6. Catnip

Catnip Actief lid

28 nov 2013
    399
    0
    0
    Hey Nienske,

Ik ben gister ook met kraamzorg bezig geweest. Ik woon in regio Rotterdam dus kan je helaas niet helpen maar ik ben als volgt te werk gegaan.

1. Allereerst heb ik op de website van mijn zorgverzekeraar welke organisaties direct zijn aangesloten bij mijn verzekeraar.

2. Uit deze lijst heb ik een grove selectie gemaakt. Vind je het bijvoorbeeld belangrijk dat het een organisatie is met een bepaalde geloofsovertuiging? Of vind je borstvoeding belangrijk kijk of ze hier veel aandacht op de website aan besteden etc. Persoonlijk wilde ik een kleine organisatie met het liefst 1 contact persoon , hierdoor vielen er al veel af.

3. Vervolgens heb ik de websites van de organisaties doorgelezen en online gezocht op "ervaring met x kraamverzorging" om te kijken wat de ervaringen zijn.

4. De organisaties die overblijven kan je een belletje geven of mailen met wat algemene vragen (ik vond het belangrijk dat men Engels spreekt ivm met mijn partner bijv.) afhankelijk van hoe er er op deze vraag werd gereageerd heb ik de uiteindelijke keuze gemaakt.

Succes ermee :)

7. butterflies78

butterflies78 Actief lid

7 nov 2013
    122
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb er ervaringen mee. Zelf woon ik in de buurt van Nijmegen en heb bij de eerste twee kraamzorg Zuid Gelderland gehad. Ik was helaas niet echt te spreken over hun. Doordat ik een gehoorbeperking had, was het voor mij niet prettig dat er twee verschillende vrouwen kwamen. Het kostte veel energie om dan weer goed te liplezen en weer te volgen (om het even zo te zeggen). Bij de eerste had ik wel een lieve vrouw, maar bij de tweede vond ik het tegenvallen. Ik had dus ook geen fijn gevoel om WEER de kraamzorg Zuid Gelderland te moeten inschakelen.

Tot ik bij de VK kwam en ze zei dat er ook PVG was. Dit was wat meer begeleiding. Er wordt een kraamzorg ingehuurd door de buro, het is dus niet een hele samenwerking zoals Zuid Gelderland. Maar omdat ik in de hoogseizoen uitgerekend ben kan het wel wat moeilijk gaan omdat veel dan vakantie willen. Toch had ik hierbij een goed gevoel en heb ik me aangemeld. Ik kan de echte ervaringen van PVG pas echt meedelen na de bevalling.

Succes met je keus, er zijn helaas niet veel in de omgeving van nijmegen !

8. jesjuh

jesjuh Actief lid

29 mei 2007
    429
    0
    0
    Nijmegen
    Ik woon ook in Nijmegen. Heb bij de eerste de kraamzorg gehad van zzg. Was opzich ok maar had inderdaad 2 kraamverzorgsters. De eerste had ik echt een klik mee en bij de tweede totaal niet. Mijn tweede zou in augustus geboren worden en dus vakantie seizoen. Ik kreeg al te hroen bij zzg dat het zo kan zijn dat je niet de volledige uren kraamzorg krijgt. Dit omdat als er veel bevallingen zijn en te weinig kraamverzorgsters beschikbaar zijn. Het zou zo kunnen zijn dat ik dan maar 4 uur per dag had gehad. Dat zag ik niet zo zitten. Ben bij mijn zorgverzekeraar gaan informeren en die gaven aan dat hun ook aangesloten zaten bij liemerscare. Deze heb ik gebeld en aan intake gehad en hun konden de uren garanderen waar je "recht" op hebt. Daarbij kwam dat je ten aller tijden 1 en dezelfde kraamverzorgster had gedurende de hele kraamweek. Hier heb ik uiteindelijk voor gekozen en was zeer tevreden hierover!!! Je zou eens kunnen informeren. En kijken wat je ervan vind. Veel succes!!

Deel Deze Pagina