met 38,5 week niet meer ingedaald

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sung, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sung

sung Actief lid

19 okt 2007
    169
    0
    0
    rotterdam
    Hallo (aanstaande) mama's,

Rond 31 jan. verwachten wij ons tweede kindje. De zwagerschap verloopt tot nu toe vlekkeloos, net als de eerste. Onze dame lag al een maand goed met haar hoofdje in mijn bekken (beweeglijk, maar wel diep). Nu ligt ze opeens niet meer diep in mijn bekken en is ze dus terug gegaan.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik me niet veel zorgen maak, ik ga ervan uit dat ze bij de bevalling wel weer ingedaald is. Ee ik weet wat te doen als mijn vliezen breken etc.
    Maar ik was erg benieuwd of er andere moeders zijn die dit herkennen en hoe is jullie bevalling verlopen?

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn kleintje (de 1e) is nooit ingedaald geweest bij de VK-controles. Met precies 41 weken lag hij wel met het hoofd beneden, maar niet ingedaald. En de dag erna ben ik bevallen. Inderdaad gaan liggen als je vliezen breken (ik lag al in bed), en wachten op de VK.

De bevalling ging vrij vlot. In 6 uur naar 10 cm, waarvan 6 in de laatste 1,5. En daarna dus persen. Maar omdat de kleine het moeilijk had heb ik hulp gehad van de vacuumpomp.
    Wel flink gescheurd, maar dat is waarschijnlijk omdat het zo snel ging. Bij een 2e zal dat ook wel anders zijn..

3. jerlin

jerlin Actief lid

20 sep 2007
    378
    0
    0
    hoi,

ook bij was de kleine pas ingedaald met 41 weken, helaas is bij mij na 28 uur uiteindelijk een keizersnede gedaan. ben benieuwd nu met deze zwanerschap.
    succes ermee!

4. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

mijn kleintje was ook heel laat pas ingedaald. de ene keer wel ingedaald de week waarop weer niet. maar de bevalling en de hele zwangerschap zijn erg goed verlopen.

ik he wel 1,5 dag met weeen gelopen, zette maar niet door maar eenmaal in het ziekenhuis (nog steeds op 1 cm ontsluiting) ging het razendsnel. ik heb daar lekker kunnen slapen en ben binnen 4 uur naar 6 cm ontsluiting gegaan, nou vliezen doorgeprikt 2 uur later mocht ik persen en binnen een half uur was hij geboren. (eerste kindje)

Deel Deze Pagina