je bent te dik voor je lichaam. en bedankt!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door miffy11, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miffy11

miffy11 Niet meer actief

hey,

toen ik zwanger was van mijn eerste dochter had ik normaal gesproken ± maat 36. klein buikje, niks bijzonders, alleen dochter geboren met 33.1

maar nu.. ik ben echt niet extreem dik, heb ± maat 40, en ben nu verder zwanger dan ooit geweest.

nu heb ik de afgelopen week al 2 x te horen gekregen: je bent te dik voor je eigen lichaam.
    eerst van de fysio, dat mijn bekken het niet meer aan kunnen, en de 2e keer van de ha, met hyperventilatie.
    beide dingen die vaker voorkomen in zwangerschap, en volgens mij ben ik echt niet zo veel dikker dan andere vrouwen met 36 weken.

wat is er dan aan de hand? laat mijn eigen lichaam me in de steek? zijn er meer mensen die dit ooit te horen hebben gekregen?
    ik begrijp wel dat ze niet letterlijk zeggen dat ikzelf te dik ben, al komt het niet heel leuk over.
    maar een lichaam is er in principe toch voor gemaakt om zwanger te zijn? waarom werkt de mijne dan niet mee?

2. mamaTL

mamaTL Fanatiek lid

1 mrt 2009
    2.010
    0
    0
    Maatschappelijke opvang
    Gelderland
    aj kan me voorstellen dat dat niet leuk horen en is, en dat ook nog twee keer! Ieder mens en lichaam is anders en dat het jouwe nu niet in balans lijkt, tja nog even en dan zal het allemaal weer veranderen!
    Maar als ik het zo lees is het meer een teken dat je extra lief voor je zelf moet zijn en rekening houden met wat jouw lichaam doorstaat ;) oftewel; manlief aan het werk zetten en zelf lekker (proberen) te genieten van die laatste weken, dagen, loodjes!!

3. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik zou je lichaam 'gewoon' z'n werk laten doen. Als jij niet overmatig eet/snoept zal je lichaam het wel nodig hebben. Ik ben ook niet mega veel aangekomen tijdens de zwangerschap maar volgens mijn BMI heb ik nu wel Obesitas :$:D.. terwijl ik echt niet dik ben ofzo (tuurlijk, mag wel wat vanaf maar ja dat is weer wat anders :p)

4. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Ik heb dit al te horen gekregen met 15 weken zwangerschap. had altijd 34/36 en was toen 12 kg aangekomen.
    Dus woog 75 kg bij 1.76m. Volgens mij zijn wel meer vrouwen dat.
    Maar mijn lichaan kan het dus niet goed dragen. Kreeg een erg slechte doorbloeding naar mijn benen omdat mijn onderrug/bekken van alles ging afknellen. Sindsdien moet ik dus heel erg op mijn gewicht letten. En eigenlijk niet meer dan nodig aankomen. Nu is er dus nog 5 kg aan in de afgelopen 17 weken.
    Maar met die klachten zal ik blijven zitten tot die kids er straks uit zijn.

5. StarMoon

StarMoon Bekend lid

11 nov 2009
    894
    0
    0
    Het is ook een beetje de toon die muziek maakt denk ik.
    Je bent te dik voor je lichaam. klinkt zoveel negatiever dan bijv. Je lichaam heeft het moeilijk met de lichamelijke veranderingen door je zwangerschap. Dat klinkt toch heel anders.

Zou je lichaam meer rust gunnen zoals hierboven ook al geschreven is en vooral genieten. Zodat het zijn werk kan doen nu tijdens de laatste weken en uitgerust aan de bevalling kan beginnen.

6. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Ik had voor mijn zwangerschap ook maat 36.
    Tijdens de zwangerschap was mijn buik niet bijzonder dik.
    Maar kind lief pastte ook niet, zeg maar.
    Had weinig ruimte en drukte mijn ribben bond en blauw.
    Dus ook 'te dik voor mn lichaam'.
    Tja....niets aan te doen....
    Wel vervelend.....trouwens....

Deel Deze Pagina