Ik vraag me dit af omdat mijn vriend dit graag zou willen, nu vraag ik me af kunnen ze ook t hele gebeuren down under via een laken doen, ? Ik voel me echt dom om dit te vragen dus val me aub niet aan
Mijn dochter van 5 wil er graag bij zijn, maar ik vind dat niets voor kinderen. Ze zien hun moeder pijn hebben en het duurt best lang. Heb mijn dochter verteld dat kinderen niet bij de bevalling mogen zijn, maar heb haar wel beloofd foto's te maken zodat ze ongeveer weet wat er gebeurt. En dan kan ik zelf eea censureren Wat is eigenlijk de reden dat je vriend wil dat je kind van 4 er bij is?
Ai, 4 nog maar? Lijkt mij een behoorlijk beangstigende ervaring voor zo'n ukkie, mama zo in pijn te zien. Zou niet weten of het mag, ik zou me kunnen voorstellen dat de gyn en vk dit misschien ook niet prettig werken kunnen vinden. Maar stel: het wordt een spoedkeizersnede, wat dan? Blijft je partner dan bij je kindje als jij alleen naar de ok gaat? Of heb je dan back up geregeld om je kindje op te vangen? Even praktisch gedacht dan he .
Hij vind dat ons oudste erbij moet zijn omdat het aanvulling is op ons gezin, hem erbij betrekken, Ik zelf vind wel een mooi idee als ze samen de navelstreng doorknippen en onze zoon zijn zusje snel ziet, maar het idee dat die mij pijn ziet hebben of zelfs bloed ofzo ziet zit me dan wel tegen, vandaar laken idee, ik heb gezegd het zou ook kunnen dat jullie er bij blijven tot het uiteindelijk persen en hij met hem op de gang gaat, dit staat vriend dan weer tegen, want hij wolters bij tweede ook aanwezig zijn
Kris daar had ik idd al aan gedacht idd, dat kan ook allemaal gebeuren idd De probleem is dat we geen familie in de buurt hebben wonen alleen mijn zwager maar die eind augustus 2 weken op vakantie
ik zou het niet doen. Stel dat je kindje er een trauma aan overhoudt... mama die zoveel pijn heeft... dat vergeef je jezelf nooit. Ik zou denk ik zelf ook drukker zijn met mn kind dan met de hele bevalling... lijkt me niet fijn... En wat als je bevalling lang gaat duren? Denk niet dat hij erop zit te wachten om uren in het ziekenhuis te zijn....
Ik zou het persoonlijk niet willen. Zie het niet echt als een aanvulling, meer als iets waar ze bang van kunnen worden. En als je het hele gebeuren toch gaat afdekken, zien ze nog niet waar het kindje nou vandaan komt Stel dat je bevalling uren duurt, dan gaat je kind zich vervelen, moet je man het bezig gaan houden en heb jij njiets meer aan hem. Lekker naar oma/opa of een tante brengen!
Ik zou dat niet doen hoor! Je hebt pijn, het duurt lang, wellicht zijn er complicaties...er zijn mannen die er een trauma aan over houden laat staan een kind. Lijkt mij niet echt iets voor een klein kindje om bij aanwezig te zijn. Het idee snap ik wel maar ik zou er inderdaad voor kiezen dat iemand met de oudste op de gang wacht en dan wel laat komen en samen de navelstreng doorknipt... buren? vrienden?
Een stokoude buurman heb ik, waar mijn kind beetje bang vóór is, en vóór de rest wel een buurvrouw in de flat maar die werkt als reisleidster en is dus vaak in het buitenland aan het werken Heeft er iemand ervaring met een kind op de gang in ziekenhuis ? Of in een kamer met veel speelgoed ??? In de buurt,
Wat ga je doen als je bevalling 12 uur of 24 uur duurt dan? Je kan je kind toch niet zolang alleen op de gang laten? En ik neem aan dat je man graag bij jou wil blijven....
Ik zou dan heel gauw op zoek gaan naar een oppasbureau of iets dergelijks. Of meiden in de buurt die willen oppassen. Wil/kan je moeder niet een tijdje bij jullie logeren of binnen een uurtje bij jullie zijn? Ik roep maar wat hoor Je weet nu al zeker dat je in het ziekenhuis moet bevallen?
nee natuurlijk niet, dan is het simpel dan is hij gewoon met papa thuis en in bepaalde uren misschien bij mij en vader in ziekenhuis, tijden het wachten op ontsluiting ofzo, nou mijn vriend zegt nu, ja of ik blijf thuis en jij bevalt maar alleen of ik ben er bij met ons zoon en ga naar gang, maar dan mis ik de geboorte van mijn tweede en zit er muur gescheiden tussen ons, hij zegt dat begrijp jij niet, wat ik dus wel begrijp uiteraard, als ik dan zeg maar als jij thuis bent met (naam kind) ben je er ook niet bij en dat is naar mijn gevoel toch veel erger dan als je alleen maar er een muur vandaan bent, en als er wat gebeurd met baby of mij en wat dan, als jij thuis bent ? misschien denken jullie nu, je komt er wel laat mee en laat achter dat niet geregeld is, maar daar wil meteen even dit over zeggen, vanaf ongeveer april zeg ik al bijna 3 a 4x per maand van, er moet een oppas voor (kind) zijn en hij zei steeds komt goed, komt goed, hij had een collega die hij er geschikt voor vind, nu gaat die collega dus vanaf vrijdag op vakantie voor 2 weken dus vroeg ik vanavond van en nu met de oppas dan, zegt ie opeens ja wat bedoel je met oppas
een vreemd op ons kind laten plaatsen ik zou het hoogste uitzondering nog laten doen, maar mijn vriend, nee die vertrouwt mensen niet makkelijk, pfff waarom heb ik een moeilijke vent uitgekozen mijn moeder woont 2u met de trein van me vandaan en is slecht ter been en heeft ook geen auto, moet vanwege der reuma vaak zitten en dergelijke en kan echt een kind van 4 niet aan, mijn zus woont wel ongeveer een uur en kwartier hier vandaan, maar die werkt er ook nog bij, voor de rest hebben we alleen mijn zwager dus (broer van vriend) die is momenteel veel vrij (heeft geen werk/ wel school en uitkering) en diens vriendin, maar mijn zwager gaat over 2 weken op vakantie, voor de rest heb ik ook wel een moeder van mijn zoon zijn school die misschien zou kunnen oppassen, maar toen we het eerder vroegen bij de 20 weken echo zegde ze het opeens vlak daarvoor af, !
hallo, ik snap je helemaal maar ik begrijp niet dat er geen familie naar je toe kan komen, ik heb mn moeder die in het noorden woont en ik in het zuiden van het land ik ben in de nacht van 5 augustus plots bevallen en ik wilde niet bevallen zonder mn moeder dus zelfs als ze meer dan 2 en een half uur bij je vandaan woont kunnen ze nog komen! ik ben super blij geweest dat mijn moeder bij mn eerste bevalling is geweest zonder haar had ik het niet gekunt, dus ik zou zeggen als je het vraaht willen ze het meestal wel en zeker als het gaat om hun kleinkinderen! dit geef ik je mee en ook heel veel succes met je 2e bevalling x innelinde
Hmmm, dat wordt lastig....ook geen vrienden? In het ziekenhuis waar ik ga bevallen is er trouwens gratis kinderopvang overdag van 9 tot 5. Misschien eens checken of jouw ziekenhuis dat ook heeft? Heb je iig overdag je handen vrij, zeg maar.
Kraamsuite De Dordtse baby is de eerste die in een van de splinternieuwe verlossuites op de locatie Dordwijk ter wereld is gekomen. Daarna bracht ze samen met haar moeder én vader de nacht door in een van de luxe kraamsuites. Dit zijn privé-kamers voor één gezin, voorzien van allerlei gemakken zoals een eigen badkamer, tv, keukenblok en magnetron. De partner kan blijven slapen. Privacy "We hebben heel rustig met z'n drieën kunnen slapen", aldus ouders van de eerste baby die daar is geboren. "Met veel privacy en toch het gevoel dat er goed op ons werd gelet."
mijn moeder moet vervoerd worden met een taxi die zij besteld dan, ze heeft geen auto dus kan niet zelf komen, ze moet met rolstoel want dankzij de ziekte reuma kan ze amper staan of lopen of en ze heeft ook nog suiker ziekte,