Wie heeft er een waterbevalling gehad? En hoe vond je het? Kan het in elk huis? Ik woon in appartement op 4 hoog, maar ik vind het wel een interessante optie. alvast bedankt! groetjes
Ik wilde het ook heel erg graag, maar mijn verloskundigenpraktijk doet hier niet aan en uiteindelijk ben ik in het ziekenhuis bevallen (ks) en dus ben ik erg blij dat ik niet zo'n duur bad heb gehuurd. Hier heb ik toen veel info gevonden: http://www.coloursite.nl/oerbronwerk/wa ... allen.html
Ik zou idd eerst maar eens informeren of je VK het wel wil. Zijn er namelijk , helaas, niet veel. Ik wilde ook maar mocht niet. Heb nu tot aan de persweeën in bad gelegen en daarna op bed (en naar het ziekenhuis). Ik vond het heerlijk! In dat warme water waren de weeën heel goed op te vangen. Zodra ik uit het water was,wist ik niet waar ik het moest zoeken.
Ik heb van tevoren gezocht naar een VK die waterbevallingen begeleidt. Die heb ik gevonden en gelijk bij het 1e gesprek al gemeld dat ik dat graag zo wil. Bij het 2e gesprek had ik het even over het soort bad, want het lijkt me dat zij ook een fijn bad wil om mij te begeleiden met de bevalling. Je kunt namelijk baden huren, maar ook kopen. Kijk maar eens op www.oerbron.nl Mijn VK heeft in het 2e gesprek ook gemeld dat ze graag en bed vlak naast het bad wil, mocht ik om wat voor reden dan ook eruit moeten (de kans niet erg waarschijnlijk, maar wel aanwezig). Dus van mij de tip begin er zo vroeg mogelijk over, dan kunnen jij en je VK wennen aan het idee van een waterbevalling en kunnen jullie beide voorkeuren aangeven. 't Is ook handig om alvast na te denken over waar het bad komt, want het is nogal een bad. Ik ben daar ook over aan het nadenken maar ik ga heel waarschijnlijk verhuizen. Vandaag een bod uitbrengen op een huis hihi Maar ik heb voor zowel dit huis als het 'nieuwe' huis al wat plekken in gedachten. Tot zover dus mijn ervaringen, de bevalling zelf zie ik in het najaar wel!
Ik ben afgelopen september thuis in bad bevallen van onze dochter. Ik moet zeggen het was heerlijk (ondanks dat het een snelle en heftige bevalling was (ongeveer 2,5 uur)). Inderdaad gaat de scherpte van de pijn af en ben je gewoon meer ontspannen in het warme water. Ook was ik niet ingescheurd oid, al hoeft dat niet door het water te komen, maar de kans op inscheuren en knip is wel kleiner in water. Een bed hoefde bij ons niet naast het bad, als het maar in de buurt was. in ons geval stond het in de kamer er naast. Ik heb mijn bevalbad via de oerbron (http://www.oerbron.nl) gekocht. Wij hebben het grote opblaasbad en dat beviel (letterlijk) prima. Mocht je verloskundige geen waterbevallingen willen doen, dan kun je altijd in je eigen bad gaan zitten of onder de douche gaan staan. Dat scheelt ook al veel, douchen heb ik ook gedaan tot ons bad vol was namelijk. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Mocht je nog vragen hebben, je mag altijd een pb sturen of me toevoegen op msn ofzo. Groetjes en sterkte met je beslissing, Rootje
Ik heb geen waterbevalling gehad (wilde ik ook niet), maar ben wel in bad gaan liggen toen de weeën echt heftig werden. Maar ik moet zeggen: het viel me erg tegen. In bad kon ik ze helemaal niet goed opvangen, werd er behoorlijk gek. Dus na een wee of 3 ben ik uit bad gekomen. Zittend onder de douche (op een plastic tuinkrukje) ging het bij mij veel beter. Dus: ik ben blij dat ik niet voor een waterbevalling heb gekozen, het is blijkbaar niet bij iedereen zo dat een bad prettig is om weeën in op te vangen!