iris (15 maanden)heeft vanaf gisteren opeens hele erge luieruitslag (tot bloedends toe) ik doe het bij elke vieze luier direct verschonen en met een natwashandje af en dan drooghouden met mentolpoeder. Maar gister avond begon ze opeens te huilen toen ze naar bed moest (20.00) wat ze nooit doet ze heeft dit een uur volgehouden .na een 45 minuten ben ik gaan kijken en toe ik haar pakte begon ze te laggen . Ik heb haar wel een zetpilletje voor de eventuele pijn van haar billen gegeven en ik heb druppels in haar mondje gedaan (voel geen bobbels maar vorige week zijn er 2 kiezen door gekomen .) maar ze bleef huilen toe ze weer in bed lag na een uur was het pas stil. Wie herkent dit ? moet ik haar laten huilen als ik alles gedaan heb Qua pijnstilling (eventuele sprong?)en wat kan ik aan de hele erge luieruitslag doen . Droog houden of smeren ?
Hoi hoi, Ik herken dit wel, Jamila heeft er ook veel last van en ik denk toch dat het komt door een kiesje (ookal zie/voel ik nog niets). Ik weet niet of je met mentholpoeder, talk poeder bedoelt maar dat heel erg afgeraden om te gebruiken, dus dat zou ik iniedergeval niet meer doen. Wat je eventueel kan doen is haar even zonder luier/romper/kleding dus gewoon blote billen laten spelen. Lekker op een kleed oid spelen zodat het niet gaat broeien in een luier. En ach in het ergste geval heb je een vieze doek en grond maar dat is zo weer schoon . Verder schijnt het heel goed te helpen om Maizena op haar billetjes te doen maar dat heb ik zelf nog nooit geprobeert. Ben je niet toevallig verandert van luiers/doekjes/zeep oid, want daar kan het natuurlijk ook aan liggen. Succes er mee iniedergeval! En sterkte voor de kleine meid!
talkpoeder wordt inderdaad afgeraden, ivm deeltjes van de poeder wat de baby inadent. Wat wel HEEL erg goed helpt, is maizena. Je poedert dat er net zo op als de talkpoeder en is niet schadelijk dmv inademen. Je doet dat bij elke verschoning, en dan knapt het echt heel snel op. Het kan inderdaad goed van de tanden komen. Krijgt ze trouwens bv of kv? Van spruw kan je kindje namelijk ook vreselijke luieruitslag krijgen. Als het niet snel over gaat, kun je bij het cb even laten kijken of het geen schimmeltje is. Daar kun je gewoon een zalfje voor halen bij de apotheek. Succes!
zat idd net van de maizena te lezen ga ik zeker proberen maar zou dat ook verzachten ? kan toch moeilijk eerst op de zere plekjes smeren en dan daarover maizena doen. hoop dat he voor vrijdag over is dan gaan we namelijk op vakantie
Maizena verzacht op zich niet, maar zorgt dat de huid droog blijft. Daardoor kan de huid herstellen. Ik zou er dan niet eerst zalf op doen. Misschien kun je bijv. 2 keer per dag zalf smeren, en de andere verschoningen maizena doen?
ze krijgt hele maal heen fles meer ze drinkt al een heletijd gewone melk en sap uit een tuitbeker heb de maizena al gepakt als ze straks wakker wordt eerst even schoonmaken met water deppen en dan strooien
Ik hoop dat het gaat helpen met maizena, zo zielig voor zo'n kleintje, maar ik zou toch als het kan ook even de luier afhouden. Eventueel als je haar liever niet in haar blote kont laat lopen een wat groter broekje er over doen. Zo een luier gaat natuurlijk heel snel zweten wat niet echt fijn is voor de uitslag (paradijs voor alle gemene bacterien)
Ik weet niet wat voor zalf je gebruik, maar bepanthen zalf is echt erg fijn. Sudocreme zou ik niet gebruiken, daar wordt het hier alleen maar erger van en idd lekker in de blote kont laten lopen. Succes!
Ehm maizena loopt niet altijd goed af, heb genoeg verhalen gehoord dat maizena het alleen maar erger maakt, dus dat zou ik niet zo snel proberen. Bepanthen werkt hier prima! En zoveel mogenlijk zonder luier laten rondkruipen, al kan ik me voorstellen dat t dan een zooitje word hihi Succes ermee!
er is ook een nieuwe spray te koop stond in de wij jonge ouders volgens mij het het zarqua heb het zelf nu in gebruikt en het werkt perfect dochterlief had ook erg last van luieruitslag(tandjes) en binnen een dag was het al flink geminderd