Voedingsschema 5 maanden

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Juliave, 30 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juliave

Juliave Bekend lid

8 feb 2012
    603
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb een vraagje over het voedingsschema voor mijn dochtertje van 5 maanden.

Enkele weken geleden zijn we begonnen met fruit/groentehapjes. In het begin gaven we haar maar enkele lepeltjes maar inmiddels kan ze makkelijk 125 gram op. Ze krijgt nu ook nog 5 flessen van 180water/6 schepjes. De ochtendfles van 7 uur drinkt ze vanaf het begin altijd slecht. Hier eet ze maar 120/150cc. De hapjes krijgt ze dus als extra tussendoor. Maar ik merk dat de hapjes er steeds beter ingaan en de melk wat minder. Wanneer zou er een fles afkunnen en wat zou dan een goed voedingsschema voor een baby van 5 maanden zijn?
    Verder krijgt ze ook nog de laatste fles om 23.00 uur. Vanaf wanneer kan die laatste fles vervallen?

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste Juliave,

Als jouw dochtertje goed haar groente en fruit eet, dan kun je een flesje laten vervallen.

Je kunt als schema aanhouden Pap - Fruit - Melk - Melk - Groente - Melk. De tijden zijn afhankelijk van haar slaapjes. De laatste fles kun je langzaamaan gaan vervroegen.

Groet,
    Anne

Deel Deze Pagina