Vragen over kolven

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Maartjemaartje, Feb 19, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Maartjemaartje

Jan 7, 2013
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons kindje is nu 3 week oud, ik ben me aan het oriënteren op kolven. Ik zal 3 dagen gaan werken. Daarnaast wil ik af en toe kolven als ik zelf een avondje weg ga bv. Ik werk 8 weken, daarna heb ik zomervakantie, na de vakantie i s hij al weer een half jaar oud en weet niet of ik dan onder werktijd nog ga kolven.

Wanneer is een goed startmoment om te oefenen t kolven en flesjes?

Ik denk aan een dubbelzijdige elektrische kolf, bijvoorbeeld de ameda lactaljne personal of de Ardo calypso to go. Maar ik vind het moeilijk om op basis v de info op internet een keus te maken. Waar kan ik verder info krijgen over kolven?

Daarnaast is me niet helemaal duidelijk wat IK verder allemaal nodig heb. Waarin kan ik de melk e beste bewaren wanneer ik het in de koelkast of diepvries bewaar?

2. Saskia

Saskia Lactatiekundige

Apr 17, 2012
    818
    0
    0
    Hoi.

1) Wanneer starten?
    Je begint met de fles oefenen wanneer je kleintje 4-6 weken is.
    Dit hoeft niet direct een hele voeding te zijn, het gaat om het oefenen. Je kleintje gaat vanzelf steeds meer uit de fles drinken.

Kolf na de ochtend voeding na, dan heb je de meeste melk. Als je daar mee start wanneer je gaat oefenen, is het vroeg genoeg.

2) Een kolf is heel persoonlijk. Je hoeft niet altijd elektrisch te kolven. Zoek even op google bij welke winkel/lactatiekundige bij jou in de buurt je kan kijken, voelen en luisteren. Dan kan je een beslissing nemen welke kolf bij jou past.

3) Je hebt nodig:
    - een Kolf met voldoende passende flesjes waarin je het opvang en in bewaar. Zie de volgende site over hoe moedermelk te bewaren Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Kolvenenwerken - Bewaren van moedermelk
    - Een koeltasje waarin je je melk kan vervoeren.
    - Pen en stickers om de datum en tijd op te zetten
    - Evt. zoogkompressen als je borsten lekken om in je BH te doen
    - Doekjes om je borsten mee droog te maken na het kolven of laten drogen aan de lucht.

Groetjes Saskia

Share This Page