baby 8 maanden wil niets extras drinken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door gizmoo1, 7 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gizmoo1

gizmoo1 Bekend lid

16 okt 2007
    508
    0
    0
    Mijn zoontje wil naast zijn melk (400-500cc) niets extra's drinken. Heb water, thee, diksap geprobeerd, in flessen en in bekers. Meer melk is ook geen optie want het genoemde gaat ook al met moeite.
    Hebben jullie nog tips? geef hem nu savonds regelmatig komkommer voor nog wat extra vocht maar mijn inspiratie is even op...:x

2. mamvansam

mamvansam Actief lid

20 mei 2008
    239
    0
    0
    Office Manager
    Midden Nederland
    Sam wilde toen hij net zo oud was ook niks anders drinken.

Het CB gaf toen als richtlijn dat ie ongeveer 500cc vocht binnen moest krijgen, dus daar nam ik dan maar genoegen mee. Tussendoor probeerde ik hem wat fruit te geven, daar zit net als in komkommer veel vocht in. Zolang hij die 400-500cc maar binnenkrijgt en plasluiers heeft is er niks aan de hand, lijkt mij.

Toen Sam 11 maanden was wilde hij ook z'n flesvoeding ineens niet meer.... De oplossing was toen (en is nogsteeds) Fristi zonder toegevoegde suikers. Krijgt 'ie toch nog iets van zuivel/calcium binnen :p.
    (natuurlijk krijgt hij hierbij ook vit. D druppels)

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Blijven oefenen wil vaak wel helpen maar er zijn natuurlijk altijd kindjes die echt niet willen. Vergeet niet dat in fruit en groenten heel veel vocht zit!

4. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Nou er zijn inderdaad kindjes die helemaal niets anders willen drinken dan flesvoeding. Onze oudste dochter heeft tot de leeftijd van 2/3 jaar altijd nog bij ons op schoot uit de fles gedronken, want ze wilde altijd al slecht drinken, maar iets anders dan flesvoeding dronk ze al helemaal niet. Dus je moet wat als je er anders geen vocht in krijgt. Uiteindelijk komt het wel een keer dat ze iets anders gaan drinken, maar bij sommige kindjes duurt het dus echt heel lang. Ik hoop voor jou dat het wel eerder komt.

Onze jongste is nu echter ook bijna 8 maanden, maar bij haar krijg ik het ook, tot nog toe, nog niet voor elkaar om haar iets anders te laten drinken. Wat dat betreft hoop ik dus niet dat ze haar zus achterna gaat. We blijven dus gewoon proberen om haar spelenderwijs, als ze op haar rug in de box ligt, steeds een antilekflesje van Nuby met water of diksap aan te bieden. Maar tot nog toe kauwt ze alleen nog maar wat op dat speentje en krijgt dus maar mondjesmaat iets binnen wat ze soms doorslikt, maar ook regelmatig weer uit haar mond laat lopen.

We zullen dus wel zien, hoe dat gaat lopen. Ze krijgt voorlopig dus ook nog steeds gewoon 4 flessen flesvoeding van 200 ml, omdat we toch voldoende vocht naar binnen moeten krijgen, maar ook zij kliert steeds met het flesdrinken en we moeten dus allerlei kunstgrepen, zoals gewoon liggend op een aankleedkussen en afleiden met speelgoed, uithalen om te zorgen dat ze doordrinkt.

Het is soms inderdaad niet gemakkelijk om kindjes voldoende vocht te laten drinken, maar over het algemeen gaat er dus nog steeds zo'n 800 ml op een dag bij Noelle naar binnen. Wanneer ze steeds meer met de pot mee gaat eten, moeten we de flesvoeding dan ook maar steeds meer verdunnen. Dus minder scheppen poeder op een grotere hoeveelheid water.

5. gizmoo1

gizmoo1 Bekend lid

16 okt 2007
    508
    0
    0
    hoi meiden, bedankt voor jullie reacties. Ik heb zelf wel een idee waarom ie zelf verder niets wil. Hij heeft nl. verborgen reflux dus tja, misschien is het een beschermingsmechanisme van zichzelf..?

6. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    hier nog zo 1 :)

maar het komt vanzelf hoor. Mijn kindje is nu straks 10 maanden en er zit een stijgende lijn in. Hij heeft vandaag 50cc thee gedronken en dat is echt een unicum!!

Ga het morgen weer proberen en hoop dat het niet eenmalig was.

gewoon blijven aanbieden werd mij verteld en het lijkt hier te werken eindelijk.

succes!!

7. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.028
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Onze dochter wilde ook niks anders drinken dan melk.
    Had al van alles geprobeerd:
    - water
    - warm water
    - verschillende smaken thee
    - thee met melk
    - afgekoelde thee
    - verschillende smaken roosvicee en diksap
    - uit haar normale flessen en uit verschillende tuitbekers.

Heb 1 week geleden eens appelsap geprobeerd....en dat lust ze wel. Eerst dronk ze maar een paar slokjes, maar nu zo'n 50cc per dag. Dus misschien is appelsap een optie?

8. appelthee

appelthee Niet meer actief

hey hoi,

onze zoon moest er in het begin ook niets van weten ... totdat ik als tips kreeg om het diksap eerst ff warm te maken... dat de kou ervan af is enzo paar keer proberen nu drink hij alles:D

9. croky

croky Actief lid

9 aug 2007
    428
    0
    0
    idem.

Tot ik karnemelk probeerde (hij is nl. gek op yoghurt en kwark).
    Vind 'ie heerlijk (en nog gezond ook!).

10. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Dit wilde ik ook zeggen. In groente en fruit zit ook heel veel vocht.
    Misschien iets van yoghurt of kwark proberen??

Deel Deze Pagina