1 op 5 kans

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by amarilys, Aug 23, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. amarilys

amarilys Niet meer actief

Hoi allemaal
    Ik heb 1 op 5 kans op drie verschillende afwijkingen,nadat ze me in het ziekenhuis vertelden wat voor nekplooi mijn kindje heeft,terwijl ik dit niet wilde weten ,ondanks dat heb ik een combinatietest toch heb aangenomen kreeg ik dit nieuws.
    Ik heb gekozen voor geen vruchtwaterpuntie,omdat ik bang ben voor een miskraam en omdat dit een kansberekening is.
    Ik ben nog jong en wacht op de 20 weken echo en hoop op goed nieuws.
    Heeft iemand ook een slechte uitkomst gekregen en toch een gezond kindje gekregen?

groetjes amarilys

2. mjs

mjs Fanatiek lid

May 14, 2009
    2,128
    2
    0
    een vruchtwaterpunctie is GEEN kansbereking he ?
    de zekerheid die je dan krijgt is 99,9 % tuurlijk kunnen ze nooit met 100% zekerheid zeggen dat je kind gezond geboren word maar dat kan geen enkel onderzoek of arts .
    laat je goed informeren over de mogelijkheden en beslis dan ,
    met de aandoening waar je kindje kind kans op heeft , heeft het overlevingskansen ? vraag het allemaal na ..

wij hebben bij ieder kind wat wij krijgen sowieso een kans op een dodelijke aandoening van 1:4 onze eerste zoon is hieraan overleden .
    na een punctie en een goed uitslag hoop ik over 4 weken te bevallen een gezonde dochter .
    dus je het kan ook goed gaan ! :)
    ik hoop dat je een mooie 20 weken echo hebt .
    liefs edith
    mama van mees*

3. amarilys

Hoi edithrook

Sorry ik bedoelde de combinatietest is een kansberekening.
    Ik durfde geen vruchtwaterpuntie,omdat er kans is op een miskraam.
    Mijn verloskundige zei dat je afwijkingen die bij pataussydroom en edwardssydroom horen wel op 20 weken echo ziet zoals hart,nier ,darmafwijkingen.
    Ik heb al een gezond kindje,nu afwachten op de echo.
    Als het kindje downsydroom heeft is hij of zij erg welkom bij ons.
    Ik zie dat jij binnenkort gaat bevallen spannend zeg,jij ook succes

groetjes amarilys:)

4. KatrienDuck

KatrienDuck Actief lid

Feb 26, 2011
    267
    0
    16
    NULL
    NULL
    maar.... waarom heb je de combitest aangenomen als je de uitslag niet wilde weten?

Wij hadden een iets verhoogde kans (1 op 112) en ik wilde ook geen punctie. Wij kregen daarom 2x een guo (extra uitgebreide echo), waarop 2x alles goed was.... Misschien is dat een idee?

5. amarilys

Hoi
    Ik heb de combinatietest aangenomen,omdat ze me bang maakte,dat de nekplooimeting slecht was terwijl ik die ook niet wilde weten en dat wisten ze ook,maar ze waren het verplicht om te vertellen als het er niet goed uit zag.
    Mijn verloskundige zei achteraf dat dit niet klopte wat ze in ziekenhuis zeiden.
    Ik had me ook niet echt verdiept wat precies een combinatietest was.
    Een paar jaar geleden toen ik zwanger was van mijn andere kind was het het helemaal niet aan de orde nekplooimeting combinatietest,ik heb er toen niks van gehoord dat dit bestond.
    Achteraf heb ik spijt dat ik de combinatietest heb gedaan.
    Maar ja te laat,ik krijg nu wel een 20 weken echo in een academische ziekenhuis.

Share This Page