Hoi hoi! Even een vraagje: Vorige week hebben we de 20 weken echo gehad en alles was gelukkig goed! Nu had de echoscopist alleen het idee dat hij 2 placenta's zag. Eigenlijk zou de gyn meekijken tijdens de echo, maar zij zat met spoed op de OK helaas. Omdat we er nu met deze termijn toch nog "niks zinnigs" mee kunnen, moeten we over 3 weken weer komen, dan heeft de gyn alle foto's ook bekeken... Maar zijn er hier meer dames bij wie er 2 placenta's waren of leken te zijn?? Hoe kan dat??? Hoor het graag, hoe langer ik er over nadenk, hoe meer ik wil weten namelijk Alvast bedankt! Groetjes Christy
hey meid ik had geen 2 hele placenta's wel nog een stuk van een andere placenta ik was in het begin zwanger van een 2ling en daar is een stuk van blijven zitten maar als het geen kwaad kan zou ik me niet druk maken meid en lekker genieten van je ventje in je buik
Hé Caruli!!! Thanks voor je berichtje! In mijn 6e week had ik mijn eerste echo, daarna in week 10 en toen in week 12 nog een keertje... en steeds leek het er toch echt maar eentje te zijn? Vanaf wanneer maken onze kleintjes een placenta aan dan? Ik weet het hoor, moet me ook niet ongerust maken, maar dat nadenken he
Ah, oké! Bedankt! Hmm... dan denk ik dat deze event. 2e placenta niet van een tweede uk is. Of hij of zij moet nog ergens verstopt zitten Een collega van me had het al opgezocht via Google, maar dat doe ik liever niet... Kan je zo lekker gek maken met allerlei verhalen
hi, Vriendin van mij had 2 placenta's, maar kwamen ze pas met 30 weken achter omdat ze bloedingen kreeg.... op de echo's was dus eerder niets gezien.... Ze had er eentje dus voor en eentje achter..... Ze is toen ook opgenomen, omdat ze bloedingen bleef houden.en kleine is met 32 weken geboren (vliezen braken toen)....
ja precies dan moet je het ook maar niet gaan opzoeken en de volgende keer anders nog eens uitleg vragen aan de gyn
Inderdaad... Over 3 weken dus weer heen... Probeer ik het nu wel even van me af te zetten Seth, dat had ik idd ook gehoord ja, dat van de bloedingen. Alles wel goedgekomen met je vriendin en de kleine? We wachten het maar af... Hier werd de placenta extra goed gecheckt ivm m'n Asherman verleden, dus kijken of hij niet vergroeid is met de baarmoeder en of de doorbloeding wel goed was. Dat zag er allemaal heel goed uit! Even een paar weekjes wachten dus, in ieder geval fijn dat ze het goed in de gaten houden.
kleintje heeft een moeilijke start gehad, maar dat was doordat hij nog extra complicaties had opgelopen.. (een of andere buikinfectie...daardoor is zijn dikke (?) darm weggehaald... mannetje is nu ruim 2 jaar...en nu een flinke vent..
Ik had ook 2 placenta's. Maar wij kwamen er pas achter na de geboorte. Ik heb de vorige zwangerschap een bloeding met 6 weken gehad, maar dat bleek onschuldig. Ze noemden de tweede placenta een "bij" placenta en er is verder eigenlijk ook niet op ingegaan.
ik had ook 2 placenta's na de bevalling. Die van ons is dus ook 1 van een tweeling die helaas niet doorgezet heeft, maar wij ook helemaal niet wisten tot na de bevalling pas!