met 6 maanden eczeem zwitzal?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Schilderijtje, Sep 24, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Schilderijtje

Schilderijtje Niet meer actief

even een vraagje.
    mijn zoontje is net over de 6 maanden en heeft nu sinds een week of 2 ( teminste toen viel het me op ) wat eczeem op zijn gezichtje.
    het viel me wel op dat als ik snoetendoekjes van zwitsal gebruikte hij ook onder de uitslag en bultjes kwam . maar van de douchegel shampoo enzo was het me nog nooit opgevallen . sinds 2 weken heeft hij het ineens opvallend veel. en ik dacht in eerste instantie aan het eten. maar nu denk ik dat het aan de zwitsal ligt.
    kan dat op latere leeftijd optreden?
    en wat kan ik voor in de plaats proberen? welk merk.
    ( op heel veel staat hypoallergeen. zelfs op zwitzal maar het moet ook parfumvrij zijn denk ik? ) hier in ons dorp hebben ze het niet jammer..

ik hoop dat jullie tips hebben wat voor douchegel en shampoo goed zijn .

2. mw21

mw21 VIP lid

Oct 24, 2010
    5,173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Mijn huisarts zei zet alle baby producten op een rij en Zwitsal komt t slechtste door de test....

Ik mocht t echt nooit meer gebruiken en ze raad t iedereen af.

Zit veel parfum in en nog iets waardoor de huid enorm uitdroogt en dit werkt in nadeel met eczeem

Zorg dus voor een vettere huid

Kijk niet alleen naar ph neutraal maar kijk echt in de ingrediënten of er parfum in zit

Ik doe vaak olijfolie in bad

3. Schilderijtje

ik zit nu ook te denken dat het mischien ook van de waspoeder kan komen? alhoewel hij het ook op zijn billen heb zou het eigenlijk ook weer niet kunnen omdat daar een luier voor zit dus niet in aanraking komt met de kleertjes.. hmm..
    heb net nog even zitten speuren op internet naar neutrale wasgel. en kwam neutral baby tegen. zou dat wat kunnen zijn?

4. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Nov 12, 2008
    874
    0
    0
    Neutral is voor de meeste kindjes prima, maar zo'n beetje alles is beter dan zwitsal. Ik heb hier een mannetje wiens billen meteen knalrood uitslaan als er zwitsaldoekjes gebruikt worden, ongeveer alle andere merken gaan wel goed, al kan hij sinds we een keer zwitsal gebruikt hebben ook niet meer tegen de doekjes van pampers terwijl die daarvoor nooit problemen gaven. Ik vind het nog stinken ook, terwijl het vroeger, toen ik zelf kind was echt lekker rook, maar die chemische walm die er tegenwoordig van af komt, brrrr!

5. Schilderijtje

het gekke is dus dat het altijd goed is gegaan . hij had nog nooit uitslag op de billetjes en gezicht ( behalve met snoetdoekjes zwitsal daar krijgt hij meteen uitslag van dus heb er bij de aldi gekocht die ph neutraal en parfumvrij zijn). tot een paar weken terug.
    ik ga morgen neutral halen. dan weet ik zeker dat ik parfumvrije heb . heb hem vanavond enkel met water een x in bad gedaan zonder sop. ( had nog niks anders is huis )
    als dit niet gaat werken liht het mischien aan zijn voeding?

6. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

Mar 2, 2012
    1,324
    0
    0
    Kinderen, maar ook volwassenen, kunnen juist allergisch worden voor iets wat ze al langere tijd gebruiken. Soms zie je een allergie en dan zeggen mensen: "dat gebruik ik al 20jaar, dus dat kan het niet zijn"
    Maar hoe langer je het gebruikt, hoe meer het lichaam er van "binnenkrijgt" en antistoffen gaat maken.

Het kan dus heel goed dat je kindje nu opeens allergisch wordt. En Zwitsal is inderdaad erg chemisch met veel parfum.

Alternatief, Neutral inderdaad, maar ook Weleda ofzo, te koop bij Etos etc.

7. Tamio

Tamio Niet meer actief

Mijn jongste dochter heeft ook een gevoelige huid en ik kan zelf ook niet tegen parfum, dus ik gebruik altijd parfumvrij. Parfum van essentiële oliën mag wel, alleen geen synthetische parfum.
    Billendoekjes hebben ze (zover ik ze ken) bij de Lidl, de sensitive. Etos eigen merk sensitive en de Hughes' pure bij de action. Bij de Aldi zit er wel parfum in de sensitive billendoekjes,de snoetendoekjes weet ik niet.

Wasgel en shampo (wasgel en shampo schuimen met zo hard in het bad als badschuim, dus ik haal niet allemaal verschillende flesjes) haal ik van nature's babycare (etos) en Weleda.
    Op de huid smeer ik, alleen als het nodig is, neutral babycrème of lanettecreme (apotheek)

8. Schilderijtje

bedankt allemaal voor jullie reacties. nu ik hem gisteren met water heb gewassen lijkt het erop dat het ietje minder is geworden.
    ik heb vandaag de aldi snoetdoekjes gebruikt en hij kreeg geen uitslag :) er lagen 2 soorten in de aldi. ph neutral , en parfum vrij ph neutral.die heb ik gepakt.
    straks ga ik even naar de kruidvat voor neutral en als ze daar niet hebben naar de etos.

Share This Page