Hoi dames, Mijn dochter is 17,5 maanden en ze gebruikt tijdens het slapen een speentje, maar sinds kort kan ik ze in grootverpakking inslaan want ze heeft er al een paar stukgebeten. Ik check iedere keer voordat ze gaat slapen hoe het speentje er aan toe is, zodra ik zie dat er ook maar lichtjes tandafdrukken in staan gooi ik hem weg, heb nu in een maand tijd al drie keer het speentje vervangen omdat ik wil voorkomen dat ze hem 's nachts doorbijt en stikt in dat ding. Nou weet ik dat er massieve spenen bestaan van onder andere Difrax, maar die accepteert ze niet, ze wilt alleen Bibi, maar die heeft helaas geen massieve spenen. Kent iemand een merk die massieve fopspenen verkoopt die qua vorm lijken op die van Bibi? En anders de gouden tip om de speen af te leren? Laatst geprobeerd maar dat was drama! Ze gaat gewoon niet eerder slapen voordat ze haar speen heeft. Ze slaapt pas sinds kort echt door, voorheen moest ik er op een slechte nacht 8x uit en met een goede nacht 3x. Door onder andere slaapgebrek heb ik te kampen met een depressie dus ik ben dolblij dat de nachten nu prima gaan.. Dus speen afleren nu nog liever niet, tenzij iemand de gouden tip heeft natuurlijk Groetjes!
Hoe lang heb je het geprobeerd? Op deze leeftijd kunnen ze erg koppig zijn. Maar met een dag of 3 ben je er vaak wel doorheen.. Ze snappen het ook nog niet. De kinderen gingen hier juist beter slapen zonder speen. Zeker de oudste was vaak zijn speen kwijt en daardoor juist wakker. Sowieso wakker om de speen te zoeken.. Zonder speen werden ze niet zo wakker, en sliepen dus dieper.. De jongste hebben we zijn tutdoekje afgeleerd, hij zoog aan een oor en dat was niet fris. Dat duurde 3 dagen. Eerste dag flink brullen, maar de tweede dag al minder, en de derde dag nog wat gemopper..
Ik heb het een klein weekje geprobeerd en uiteindelijk speen maar weer gegeven omdat ik gestrest raakte van het huilen Ik zat zelf mee te huilen!
Nou hier hetzelfde met de bibi speen. Aan de voorkant ontstaat er al een paar x een gaatje en daardoor komen belletjes van speeksel. Heb deze week al 2x een nieuuwe speen kunnen kopen. Lijkt me niet dat dat hoort...
Volgens de site van de difrax heb je ook de dentalspenen voor 18 maanden plus. (volgens mij de zelfde vorm als de bibi) Dit zijn als het goed is de harde spenen en dus niet kapot te bijten. Mijn zoontje heeft zo ook alleen dan de naturel vorm, bevalt erg goed.