met 6 maanden op 3 flessen,, wie ook

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lidia, 31 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lidia

    lidia Fanatiek lid

    hoi meiden,,

    ik kom net bij het kdv vandaan en daar keken ze raar op dat Damian al op 3 flessen zit..
    ze vinden dat hij te jong is,, :( is hij dat ook?
    ik voel me nu erg onzeker :( doe ik het niet goed?
    ik moet toch naar Damian kijken en hij drinkt gewoon niet meer..
    hij zat al een tijdje op 4 flessen maar die dronk hij steeds niet leeg dus nu krijgt hij fruit en sap en groente+ danone en dus 3 flessen..

    maak ik me nu te druk hier over of niet?
     
  2. Niet meer actief

    ik vind dat je dat zelf moet weten, jij weet het zelf het beste hoe hij drinkt/eet.

    Mag ik mischien vragen hoeveel hij van alles krijgt? dit puur om mijzelf want ik vind het ook zo moeilijk..
     
  3. Sweetpee

    Sweetpee Fanatiek lid

    22 jun 2006
    1.605
    1
    0
    Leeuwarden
    Fayley zit ook al ruim een maand op 3 flessen hoor. Mocht van het CB, aangezien ze een pot fruit en maaltijd op eet. Beide van 6 maanden (200gr) en af en toe ook van 8 maanden (kleine stukjes). Net heeft ze dus een heel potje van 8 maanden op en ze kauwt er echt op erg grappig!
    Ze krijgt trouwen van de flessen 3x 180/6 met in de eerste 3 schepjes nutrix. En ze drinkt zo'n 250ml aan diksap erbij op een dag, wil ze meer drinken krijgt ze water. Ook krijgt ze soms een liga 1e stap.
     
  4. lidia

    lidia Fanatiek lid

    damian drinkt 3 flessen van 210+7schepjes=240
    fruit ongeveer 150gr en een halve pot groente + een danoontje en ongv 150cc appelsap met water...
     
  5. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Sweetpee, geef je die liga eerste stap zo in het handje dan?
    Zo ja, daar is die eerste stap nog niet geschikt voor (staat ook op de doos)

    De meiden zitten vandaag voor het eerst op 3 flessen. Effe kijken hoe dat gaat. (icm fruithap en groentehap)
    Alleen krijg ik er nog niet echt ander vocht in dan gewoon melk dus zit wel een beetje te twijfelen of ze genoeg vocht krijgen met 3 flessen?
     
  6. Ivana

    Ivana Actief lid

    21 mei 2006
    208
    0
    0
    Rotterdam
    Ik ben ook aan het twijfelen om te gaan naar drie flessen want Jasmijn drinkt ze ook slecht. Maar ik vraag me af naar watvoor schema ik moet dus hebben jullie tips. Ik doe het nu namelijk zo.

    +/- 800 uur 210 fles
    +/- 1000 uur fruit (niet iedere dag omdat ze dan nog slechter gaat drinken)
    +/- 1200 uur 210 fles
    +/- 1600 uur groente en nog een 210 fles waar ze meestal 90 cc van laat staan, maar de laatste dagen laat ze 120 cc staan
    +/- 2000 uur 210 fles

    Ik lees graag effe mee

    Lefs Ivana
     
  7. sim

    sim Niet meer actief

    meen je dat van die liga, dat wist ik niet! dacht dat ze die ook gewoon zo uit de hand mochten eten. ik heb hier trouwens al tweede stap..
     
  8. Sweetpee

    Sweetpee Fanatiek lid

    22 jun 2006
    1.605
    1
    0
    Leeuwarden
    Tjonge caithlin daar heb ik geloof ik overheen gelezen :oops: Nu is de doos al leeg en heb ik nog 2e stap....dan maar die.

    Ons schema is als volgt:
    +/- 7.30 180/6+ 3nutrix
    (als we vrij zijn +/- 8u 8.30)
    +/- 12u 200gr fruithap
    +/- 15u 180/6
    +/- 17/18u 200gr maaltijd
    19.15/19.30 180/6 (die wil ze perse altijd rond deze tijd)
    19.30/20u naar bedje en in coma.

    Nu kan ik me voorstellen dat jullie misschien vinden dat de fruithap laat is en de rest er snel op volgt, maar zo wil ze het...eerder dan 11u gaat de fruithap er niet in :)
     
  9. Channie

    Channie Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Ik zat met 4/5 maanden al op 3 flessen. Giovanna wou gewoon niet anders.. het cb heeft hier nooit moeilijk over gedaan. Ze heeft er gewoon voldoende aan.

    08.00 fles 200cc
    10.30/11.00 fruithap 200gram altijd op
    13.00 soms een broodje ligt er aan of ze wilt.
    15.00 ongeveer 180cc gaat vaak niet op..
    17.00 warm eten 200 gram altijd op
    19.30 fles 200cc gaat ook vaak niet op

    Tussendoor drinkt ze wel vaak 2 flesjes sap leeg. Soms ook wel dagen er tussen dat ze helemaal niet veel drinkt maar dan drinkt ze vaak wel meer van haar flessen leeg.
    Ik maak me er maar niet druk om.. ze is goed op gewicht en cb is tevreden dus ze zal het wel zelf regelen en zo willen.
     
  10. taschke

    taschke Fanatiek lid

    24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    Ik zat ook al met 4,5 maand op 3 flessen.
    Elena eet ook al 100 gr fruit,200 gram groente en drinkt flessen van 240 ml met rijstvlokken in...
    En dan ongeveer 100 ml diksap per dag.

    Je moet je er echt niet druk over maken en zien hoe je baby er het op doet. ;)
     
  11. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Hoe en wanneer geven jullie dan sap? Ik probeer tussendoor wel eens wat te geven, maar krijg vaak vieze gezichten :)

    Stap 2 mag je wel uit het handje laten eten Sim!
     
  12. taschke

    taschke Fanatiek lid

    24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    caithlin:gewoon tussendoor en na haar groentepap krijgt ze sap of water.Ze drinkt dat uit een tuitbeker,vind ze nog leuk ook,heeft ook wel even geduurd dat ze gewoon water of sap wou drinken maar na een paar dagen proberen gaat het goed :)
     
  13. bloem31

    bloem31 Actief lid

    10 jul 2007
    388
    0
    0
    Mijn dochtertje is ook net 6 maanden en krijgt ook 3 voedingen. Daarnaast krijgt ze fruit en groenten en een sapfles met een soep stengel.
    Ze komt daarmee goed de dag door moet ik zeggen!
     
  14. juut26

    juut26 Fanatiek lid

    28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    Lidia joh, laat je niks wijsmaken hoor! Als Damian het er goed op doet, lekker zo laten! Zou niet weten wat je verkeerd doet, en je ziet: er zijn meer kindjes die maar 3 flessen drinken hoor!
     
  15. Loewiese

    Loewiese Actief lid

    15 okt 2006
    124
    4
    18
    Volgens mij is het juist de bedoeling dat ze met 6 maanden naar 3 flessen gaan. Mij lukt het alleen nog niet helemaal om dat zo te plannen met alle slaapjes etc. En er gaat ook maar erg weinig groente in.
    Groeten,
    Maaike
     
  16. yofoda

    yofoda Actief lid

    hoi lidia
    je moet zelf kijken wat jij het beste vind voor je zoontje
    hij groeit er toch goed op en het is een lief mannetje

    ik vond hem een heerlijke grote vent hij is veel groter dan lucas

    Lucas drinkt trouwens ook maar drie flessen van 180 ml
    en na de warme hap een fles van 100 ml en smiddags diksap en smorgens een fruithapje en lucas is pas 5 maanden en 2 weken

    gewoon lekker doen waar jij je het lekkerst bij voelt

    dikke knuf van jolanda
     
  17. Esthertje

    Esthertje Fanatiek lid

    6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Wij zitten de laatste 2 dagen ook op 3 flessen, we krijgen er op het moment ook niet meer in, hij lijkt er genoeg aan te hebben. Ik zou me maar niet te druk maken meid, als jouw mannetje tevreden is, wie is het kdv dan om te vertellen dat het te weinig zou zijn :confused:
     
  18. Six

    Six Actief lid

    22 mei 2006
    449
    0
    0
    Gelderland
    Ik zit hier nog steeds op 4 flessen, waarschijnlijk omdat ik pas laat begonnen ben met bijvoeden.

    Ons schema ziet er nu zo uit:
    * 07.00 fles 200 cc
    * 11.00 fles 200 cc
    * 12.00 fruithap
    * 16.00 fles 200 cc
    * 17.30 groentehap
    * 20.00 fles 200 cc


    Ik geef geen tussendoortjes als liga, danone (allebei bevatten deze best veel suiker) en rijstwafel. Wel geef ik soms 's middags een half boterhammetje of een klein bordje pap.

    Als het warm weer is geef ik soms wel water tussendoor.

    Groetjes Six
     

Deel Deze Pagina