Hoi allemaal! Hoop dat iemand ervaring heeft met een lange autoreis met zo'n 6 maanden zwangerschap. Bij ons staat namelijk een vakantie naar Marokko gepland met de auto eind juli dan ben ik zo'n 6 maanden zwanger. We willen 2 a 3 weken blijven. Ik zie er eerlijk gezegd heel erg tegenop door de hele autoreis van zo'n 2 dagen maar ook de hitte daar. Wat denken jullie is t wel verstandig om te gaan of anders geformuleerd zouden jullie aan zo'n reis+vakantie beginnen als je 6 maanden zwanger bent? Ik spreek de taal ook niet, mijn man wel maar dat maakt me toch extra onzeker mocht je in een ziekenhuis of iets dergelijks terechtkomen. Hoop ik natuurlijk niet en er is ook geen aanleiding om dat te denken maar moet er wel bij stilstaan denk ik. Hoop dat iemand me kan helpen!
Persoonlijk zou ik het niet doen. En dan met name door de reis (het lange zitten) en de temperatuur. Ik weet niet hoelang je er over doet, maar het lijkt me toch zeker minimaal 3 dagen rijden. En weer terug! Pffff, niks voor mij. Mocht je wel gaan, prettige vakantie! 8)
Ja met veel stoppen en op de boot vanuit Spanje zijn we zo'n 2 a 3 dagen onderweg... Misschien ga ik inderdaad met het vliegtuig want we willen wel heel graag eigen vervoer daar vandaar dat we met de auto gaan. Ik zie het eigenlijk ook niet zitten, misschien zie ik ervan af en blijf ik hier. Afgelopen week toen t warm was hier had ik er al last van en heb nu nog een klein buikje Zouden jullie wel naar een warm land op vakantie gaan met 6 maanden denk je afgezien van de reis?
hoi ik zou het niet doen. Ik ben 2 weken terug nog naear Frankrijk geweest en dat was een autoreis van 7 uur. Het viel mij vies tegen het zitten. Je moet er elk uur echt uit om een stukje te lopen omdat je anders kans hebt op trombose. (dit advies kreeg ik van de VK) Verder voelde ik me ook erg onzeker in het buitenland, stel dat er wat gebeurd. Daarbij had ik nu een ander bed en stoelen, wat als gevolg had dat ik heel veel bandenpijn kreeg. En dan heb ik het nog niet eens over het warme weer. Verder lijkt me Marokko niet zo'n beste bestemming ivm de hygiene enzo. Je bent nu je zwanger bent bevattelijker voor infecties, en je staat toch op de hollandsche pot ingesteld. Het lijkt me niet prettig om een diarree of overgeef aanval in zo'n land te krijgen. Vliegen lijkt me ook geen optie, omdat maatschappijen je dan al kunnen weigeren. Ik heb jarenlang in de reiswereld gewerkt en ik weet dat Royal Air Maroc niet zo'n makkelijke maatschappij is wat zwangere aangaat, en verder hebben ze vrij vaak vertraging, en ook in het vliegtuig zul je moeten lopen om trombose te voorkomen. Enneh misschien passen de gordels niet meer vanwege je buik. Gewoon een keer overslaan en volgend jaar beter. Je voelt je echt lekkerder in je eigen omgeving rondom die periode van je zwangerschap, je lichaam beperkt je al genoeg. Succes met je beslissing.
Bedankt voor jullie snelle reacties! We verblijven bij schoonfamilie in Rabat. Ik eet wel vaak Marokkaans en eet dan daar ook bij mensen thuis dus op zich hoef ik dan niet heel bang te zijn voor voedselvergiftiging o.i.d. maar je weet t nooit he?! En je bent er ook meer bevattelijk voor toch als je zwanger bent? Op zich schijnen de ziekenhuizen daar heel goed te zijn maar het gaat mij ook om de taalbarriere. Maar goed dat je dat zegt Sas7 over Royal Air Maroc want ik had bedacht dat mocht er iets zijn of ik trek het echt niet daar dat ik dan terug kan vliegen maar dat is dan ook geen optie... Vind t echt moeilijk want mn man moet min of meer wel gaan door verplichtigingen dus dan moet hij alleen ben ik bang...
ik ben met bijna 4 maanden een aantal weken in marokko geweest, niet met de auto. dat was maar goed ook want de boten gingen niet vanwege deffecten en trammelant. de mensen hebben daar in de bloedhitte anderhalve dagen moeten wachten. maar wat te denken met autopech? criminaliteit langs de weg? en het lange zitten vliegen heb ik gedaan, maar jemig zeg, ze vertrekken altijd te laat, de douane heeft ook lange tijd nodig, mensen zijn allemaal aan het duwen omdat ze denken dat ze anders niet mee mogen ofzo. en dan is het in de tijd die jullie gaan daar bloedheet, ook al eet je bij familie, het eten is daar anders en daar kan je lichaam in combinatie op reageren. als je complicaties hebt dan spreek je de taal niet, en kan je het moeilijk uitleggen wat er is, maar nog erger, als ze je behandelen, versta je ze niet, en zeker als er haast is geboden weet je niet wat ze dus uitvoeren. ik had het niet aangedurfd, en had de vakantie liever een paar maanden naar voren verschoven.
Hoi Noura, Als ik je verhaal zo lees word ik helemaal bang maar je hebt helemaal gelijk! Ik ben 2 jaar geleden ook naar Marokko geweest en moet eerlijk zeggen dat het sowieso geen 'uitrust-vakantie' wordt. Het is toch van hier naar daar, mensen opzoeken etc, we moeten nog papieren regelen dus het is verre van relaxed. Het is alleen dat we elkaar anders 2 weken niet zien maar de veiligheid van de baby gaat voor alles. Naar voren schuiven kan helaas niet ivm werk... Er gaat nog een nichtje mee die is dan nog een maand verder dan ik en zij gaat ook met de auto en zegt dat het prima te doen als je maar vaak stopt. Maar zij kent de reis van kleins af aan en spreekt de taal... Dus ik voelde me al een beetje een aansteller dat ik het niet aandurf vandaar dat ik dacht even kijken wat jullie ervan vinden
Ik ben nu bijna 6 maanden en was afgelopen weekend blij dat ik na een autorit van 2 uur naar zee uit de auto mocht. Had een houten kont en wist niet meer hoe ik me moest draaien. Zou aan een vliegreis van enkele uren dus ook niet meer moeten denken. En ook niet aan slapen in een vreemd bed. Ben blij dat ik in mijn eigen bed mijn draai kan vinden. Maar kan ook per persoon verschillen hoor.
Wij wilden naar joegoslavië, maar slaan dit jaar ook over vanwege de zwangerschap. De lange reis zie ik absoluut niet zitten en als er iets mis mocht gaan dan ben ik liever in Nl dan daar. Volgend jaar beter.
Ik ben de auto inmiddels na een uur anderhalf uur helemaal zat ben dan echt op en met dit weer ook nog eens drijf en drijf nat van de hitte. Ik zou het persoonlijk niet doen.
Ik zou het ook niet doen. Gewoon de reis uitstellen tot na de geboorte als de kleine 6mnd is ofzo. Waarom de haast? Ookal eet je bij familie enz is de kans heel groot dat je toch een buikgriep oploopt ofzo en daar zit je niet op te wachten. Fruit wordt gewoon gewassen met kraantjes water en van water drinken wordt je daar gewoon ziek en dit is maar een voorbeeld. Net als Noura zegt, om maar niet praten over de hitte en in de auto zitten, lange wachtrijen en drukte. Het is niet een rustvakantie als je naar familie toegaat. Het is meer om verplichtingen en daar kan je nu best mee wachten. Althans zo denk ik erover... Eerst aan jezelf en de baby denken, dan pas aan de rest van de familie.
Ik zou het zelf niet doen omdat ik veels te bang zou zijn in het ziekenhuis te belanden daaro. Heb in Spanje in het ziekenhuis gelegen (had niets met zwangerschap te maken) maar het was daar niet zo schoon enzo,volgens mij geldt voor Marokko hetzelfde (hoewel ze misschien privé ziekenhuizen of zo hebben,das een ander verhaal)
Ik zou het echt niet doen hoor meis! Snap eerlijk gezegd ook niet dat je mannetje het een goed en verantwoord idee vind.. Ik zou gewoon lekker met het vliegtuig gaan en dan daar een auto huren. Maar het liefst zou ik in jouw situatie lekker thuis blijven
Ik zou het je niet aanraden. Ben met 5 maanden met het vliegtuig naar Amerika geweest. Toen kon ik nog elk uur ff een rondje lopen. Maar ik heb een last gehad van mijn lijf! Mijn voeten leken wel dikker dan mijn dijen. Moet je nagaan als je het met de auto zou doen. Een week of drie terug ben ik met de auto naar Duistland geweest. Heb 5 uur in de auto gezeten met 2 stops, en ook dat brak me. Mijn rug deed PIJN! En dan inderdaad nog de hitte daar... als ik sommigen nu hier al hoor die nu in het laatste trimester zijn. Dat in combinatie met al het geregel vooraf, de stress, de taal, het voedsel daar (ook al ben je het van hier gewend), en de drukte die je daar zal hebben, meis probeer lekker hier te blijven en ga volgend jaar weer mee. En ga jezelf zeker niet dwingen dingen te doen die je niet wilt omdat een nichtje het ook doet. Jouw lijf, jouw beeb, jouw keuze.
hoi, ik wil je niet bang maken hoor. maar het nichtje kent de taal daar wel. en dat maakt al een heel verschil. wij eten er ook vaak bij familie, of halen en maken zelf wat, maar het is er toch anders. en vaak gaan we ook lekker ergens wat eten. en dan ben je toch de hele tijd aan het oppassen ik ben nu 6 maanden en moet er eerlijk gezegd niet aan denken, plus dat er hier in huis nog veel gedaan moet worden, want je wil alles op tijd klaar hebben en uitgerust de bevalling ingaan. maar ik zou zeggen volg je gevoel, en bespreek het goed met mekaar. anders ga je toch lekker volgend jaar?
Bedankt voor jullie lieve reacties! Heb t er met mn man over gehad en t is een beetje een lastig verhaal. Hij ziet het ook niet zitten hoor de hele reis met mn dikke buik en alle risicos vandien. Het is alleen zo dat we willen trouwen voor de geboorte en daar hebben we zijn geboorte-akte voor nodig en die kan hij alleen... je raadt het al in Marokko halen vandaar. Dit kan helaas niet vanuit Nederland geregeld worden maar we gaan nu kijken of een familielid het misschien kan halen of anders gaat hij alleen.... Ik probeer me er maar geen zorgen over te maken.
dat is lastig ja, maar dan zou hij toch voor een eventueel korte trip met het vliegtuig kunnen gaan, mischien niet zo gezellig maar ja mijn man kon een aantal jaren geleden zijn geboortepapieren ook via het consulaat aanvragen, het kost wel wat, maar dat kon toen ook. hij heeft ze toen geloof ik ook door zijn vader laten meenemen. sterkte en het gaat vast wel goed komen
No way, mijn vriend wil graag naar zuid-afrika, maar ik zie het echt niet zitten om zolang te reizen (met het vliegtuig dan). Maar ook omdat ik panisch ben voor trombose en met lang stilzitten heb je daar meer kans op 9en ik heb het al een keer gehad en heb ook medicatie, dus ga echt niet reizen). En die warmte pfff, ik kan er hier al niet tegen. Dus nee, ik zou niet gaan in deze toestand. Als de beeb er is, kan je altijd nog naar Marokko gaan. En je moet er toch niet aan denken dat er iets gebeurt en je zit in Marokko pffft. De geboorteakte kan ook door een familielid opgehaald worden toch? Mijn vriend zijn oma heeft het toen voor hem in Zuid-Afrika gehaald en naar ons opgestuurd.
Dit jaar wilden wij naar Frankrijk, naar me schoonouders, maar aanzien dat ik nu ruim 6 maanden in verwachting ben en wil ik toch niet naar Frankrijk in auto 900 KM rijden, jammer...