Welke zwangerschap vind/ vond je fysiek zwaarder, 1e of 2e?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Female, 17 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welke zwangerschap vind/vond je fysiek zwaarder, 1e of 2e?

1. 1e zwangerschap

2. 2e zwangerschap

3. Anders, nl.....

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Female

Female Niet meer actief

Vraag zegt het al, ik ben benieuwd!

En dan bedoel ik dus niet dat de 2e zwaarder is doordat er nog een kleine rondloopt, maar puur fysiek. Was/ ben je meer misselijk in de eerste of tweede zwangerschap, meer pijntjes, meer of minder symptomen etc?

2. tal74

tal74 Actief lid

21 feb 2008
    420
    0
    0
    verkoper
    delft
    Poeh, lastige vraag......
    Eerste zs ging helemaal super, bij de tweede zs was ik heeeeeeeeeeeeeeeel onzeker en kreeg last van mijn bekken, bij de derde zs was ik veel langer moe en meer last van mijn bekken en nu bij de vierde zs ben ik nog moeier, maar mijn rug lijkt minder erg te zijn dan de vorige keren.......

3. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Mijn 2e zwangerschap. Veel bekkenklachten en rugpijn.
    Misselijk ben ik beide keren niet geweest

4. ilsie

ilsie Lid

17 aug 2007
    29
    0
    0
    Bij mij toch wel me 1e zwangerschap. Ik was constant misselijk en moe.

Deze zwangerschap was ik 1 week misselijk en voor de rest voel ik me eigenlijk super. Hopelijk blijft het zo

5. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    bij de 1e 2e en 3e weinig last, maar nu merk ik dat het wel wat zwaarder is. maar komt ook omdat ik in het begin nog veel zorgen heb gehad of alles wel goed was.
    ondanks dat het wat zwaarder is vind ik het wel weer heerlijk genieten hoor

6. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Ik vond de tweede zwangerschap zwaarder. Meer misselijk geweest en ook wat rugklachten.

7. Marit80

Marit80 Actief lid

10 jul 2006
    220
    7
    18
    Ik vind nu de 2e al zwaarder dan de eerste... Bij mn 1e had ik helemaal nergens last van en nu toch wel wat misselijk en moe (en ben nog maar kort onderweg...).
    groetjes, Marit

8. wendyfardo

wendyfardo Bekend lid

6 jul 2006
    737
    0
    16
    dedemsvaart
    ik vond de 1e zwangerschap zwaarder toen had ik veel bekkenklachten en veel moe geweest
    bij de tweede had ik nergens last van

9. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ik vond de tweede zwangerschap lichamelijk zwaarder...
    En dat terwijl ik bij de eerste veel meer kwaaltjes en kwalen had.

Bij de eerste zwangerschap lang misselijk geweest, en bij 17weken medicijnen gekregen die eindelijk wel hielpen.. bij de tweede zwangerschap slikte ik deze medicijnen al heel snel waardoor ik nooit zo extreem misselijk ben geworden.

Bij de eerste zwangerschap heb ik pre-eclampsie/HELLP gehad.
    Bij de tweede zwangerschap ging mijn bloeddruk al bij de 12 weken omhoog en kreeg ik vanaf toen bloeddruk verlagers. En geen pre-eclampsie/HELLP ontwikkeld.

Bij de eerste zwangerschap ben ik bevallen bij 30 weken, ik heb de laatste zware loodjes dus niet meegemaakt.
    Bij de tweede zwangerschap ben ik bevallen bij 30.5 week en tja.. heb dus wel de zware laatste loodjes meegemaakt.

Omdat Sam nog niet kan lopen moest ik haar tijdens mijn tweede zwangerschap veel tillen, ik kreeg ook last van mijn bekken. Dus ik denk dat ik het daarom zo zwaar vond. Heb meer pijn gehad aan mijn lichaam dan bij de zwangerschap van Sam. Ook psychisch omdat je constant bezig bent met het misschien wel weer zo ziek worden dat helpt niet mee.

Dus waarschijnlijk was mijn eerste zwangerschap veel zwaarder, maar dat was gewoon een nachtmerrie, en deze zwangerschap was "normaal".

10. minniemouse

minniemouse Actief lid

11 mrt 2006
    174
    1
    0
    flevoland
    Ik vond de eerste zwangerschap best pittig, vooral op het eind. Had een enorme buik, was veel aangekomen en mijn bekken deden pijn...

MAAR deze zwangerschap is het toppunt! De 1e 16 weken ging prima, maar daarna werd het steeds lastiger.
    Mijn bekken vallen dit keer 100% mee (misschien dankzij vlot fysio beginnen) maar mijn buik/banden/rug :(
    De vk legde me al uit dat het komt omdat ik direct een hele flinke buik had en dat zo aan de banden trekt!

Verder had ik de pech dat ik laatst een maand aan het hoesten ben geweest, zo erg dat mijn ribbenspieren krampte...

Nu hoef ik nog maar 4,5 week gelukkig, anders trek ik het echt niet meer. Mijn striemen staan zo onder druk dat die ook nog eens knappen (soort van bloedplekjes inde striemen) Mijn huid kan gewoon echt niet meer verder groeien..
    (kijk mijn buik maar eens, heb mijn eindpunt wel bereikt geloof ik)

Ik ben normaal absoluut geen pieperd, ik herken mezelf ook bijna niet in het geklaag :oops:

Dit is vast niet het soort antwoord dat je wil, maar helaas is het voor mij waarheid.

11. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    ik vind me 2e fysiek zwaarder

heb namelijk elkedag de heledag door brandendmaagzuur die zo hevig is dat niks helpt dus vandaar dat ik dit zwaarder vind

bij jason had ik er ook wel last van maar heel weinig en nu kan ik geen hap eten nemen of ik verga van de pijn

12. kyansa

kyansa Bekend lid

20 apr 2008
    689
    0
    0
    Ik vind de 2e ook zwaarder. Met mijn 1e kindje ging het allemaal voorspoedig en nu ben ik alleen maar moe en heb veel last van rugpijn, de 1e 5 maanden ben ik alleen maar misselijk geweest.

13. Maria0

Maria0 Bekend lid

9 sep 2007
    623
    0
    0
    Kraamzorg
    Enschede
    hallo

ik vind de 2de zwangerschap ook zwaarde
    ook omdat ik nu een hernia heb

ik heb vorgeweek in zwolle gelegen omdat ik al
    weeen had heb weeenremmers gekregen en 2spuiten voor de longrijping gelukkig gaat nu alles weer goed moet veel rust houden wat heel moeilijk is met een kleine van 2enhalf bijna
    maargoed nog even,en we weten ook nog niet of
    ik natuurlijk nu kan bevallen ivm de hernia
    dat krijgen we hopelijk 27mei tehoren dit had ik niet bij me zoontje

we zien het allemaal wel,wel spannend allemaal weer

Liefs Maria

14. Female

Female Niet meer actief

Bedankt voor de antwoorden meiden.
    Zo te lezen is voor de meesten de 2e toch wel het zwaarst.
    We zullen zien he, een vrouwenlichaam is zo'n raar, verschillend iets :)

15. Joy72

Joy72 Fanatiek lid

29 nov 2007
    1.045
    0
    0
    Deze maar komt denk ik ook wel omdat ik wat ouder ben dan de vorige 2 bij de 2e heel erg in me bekken gehad dus kon moeilijk kiezen nummer 1 was makelijkste

16. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    de 3e en laatste valt me erg zwaar.

1e was eigenlijk een makkie, op diabetes na dan. Bij de 2e was ik helemaal mezelf niet, zeg maar rustig labiel :)

En nu, zwanger zijn met 2 grotere kids erbij zodat je bijna niet aan rust toekomt... ik had het onderschat en ik ben dan nu ook al goed aan het aftellen tot de bevalling :oops:

Groetjes van Kiki

17. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    absoluut de 2e, allerlei klachten die ik bij de 1e pas op het eind kreeg, had ik al voor 20wk en werden daarna steeds erger.
    misschien komt het ook omdat ik nogal snel weer zwanger geworden ben (zometeen leeftijdsverschil van 17mnd)

Deel Deze Pagina