Met 6 mnd zwangerschap met de auto naar Marokko? Verstandig?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sasgirl, 14 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik zou er zelf niet voor kiezen.
    Ik kan nu al niet langer dan een half uur " lekker " in de auto zitten.Laat staan zo'n reis.
    Daarbij komt nog dat het daar erg warm is, je erg moet uitkijken qua eten en drinken.. en dat als er iets gebeurd ( bv. de baby komt te vroeg ) ze in marokko volgens mij nog niet zo heel ver zijn op medisch gebied ( kan dit mis hebben ) maar ga toch liever naar een ziekenhuis in Nederland.

2. sasgirl

sasgirl Actief lid

21 feb 2008
    202
    0
    0
    Utrecht
    Goed om te horen dat jullie er allemaal zo over denken! Weet nu zeker dat ik het niet wil en buiten dat het ook onverantwoordelijk is...

Ik heb het ook aan de vk gevraagd en die zei zo'n autoreis kan best te doen zijn als je genoeg stopt maar je moet wel nadenken of je in een bepaald land wil zijn als er iets misgaat maar verder kan je op zich gewoon overal naartoe... Werd ik dus ook niet veel wijzer van :rolleyes:

3. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Tja, ik zou op mijn gevoel afgaan. het voelt voor jou niet goed. Niet doen dus! Je hoeft niet overal 'bewijs'voor te hebben of het schadelijk kan zijn of niet. Volg gewoon je gevoel.

4. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    @sasgirl dat je de vraag al stelt geeft aan dat je er zelf ook niet veel voor voelt als je diep in je hart kijkt. Volgens mij heb je de beslissing in je hart al genomen. Laat je familie de geboorte akte halen, en anders je vriend een paar dagen die kant op vliegen als ie het perse zelf moet halen. En bezoek de familie straks met de kerst als de kleine er is. Vinden ze vast ook erg leuk. succes met je beslissing.

5. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Hier een een ander verhaal. Wij zijn met 7 maanden naar Italie geweest. Het is totaal zo'n 15 uur rijden geweest. Wij hebben het op de heen weg in 2 dagen gedaan. Ik vond het echt een makkie, dus op de terug weg lekker in 1 keer doorgereden naar NL. Het is voor iedereen anders hoor, en veel mensen verklaarden mij voor gek, maar ben toch eigenwijs geweest en werkelijk nergens last van gehad. Ik wisselde het zitten (stoel 120 graden gekanteld zodat je half ligt) met liggen.
    Hier ging het dus prima.
    En als je daar ineens medische zorg nodig hebt, tjah er bevallen daar dagelijks vrouwen denk ik dan maar.

6. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0
    wat de taal betreft daar heb je, je vriend toch voor,
    en de marokkanen praten ook frans dus als je dat kan dan kan je alles in marokko..

verder zou ik het je niet aanraden puur en alleen om de reis...
    mijn schoonzus is geweest met 6maanden
    ze hebben er uiteindelijk 5DAGEN over gedaan ipv
    2,5dag...:confused: :confused:
    en weet je waarom?
    OMdat ze steeds moest plassen om het uur en
    omdat ze steeds een stukje moest lopen...
    Als je vriend zijn papieren wil halen
    dan kan hij toch gewoon even gauw een weekje
    met het vliegtuig naar rabat zijn papieren ophalen en terug...
    Dan hoef jij niet eens meer al die moeite te doen
    en trouwens GELOOF ME!
    Zoals Noura al zei, of je nu met vliegtuig of auto gaat
    het is altijd raak bij de douane, alles duurt 10x langer als normaal...
    Als je al zwanger ben dan heb je niet nog zin om dat gezeik aan te horen ;) kan ik je op een briefje meegeven...
    Dus mijn advies NIET DOEN!
    het is een supper land, maar je hebt ENGELEN-GEDULD nodig om er eindelijk aan te komen.

7. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    mijn moeder is met de auto naar turkije gegaan toen ze 7 maanden zwanger was, ik zou persoonlijk niet durven gaan, maar als jij je erbij goed voelt, dan kan je gewoon gaan.

8. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Ik reis zelf erg veel (met het vliegtuig) naar veel verschillende (warme) landen. Op zich is daar niets op tegen. Je moet goed blijven drinken, bewegen en opletten wat je eet. Maar overal ter wereld krijgen ze kinderen dus dat geloof ik allemaal wel.
    Zolang in de auto zitten lijkt me niet prettig maar verder zie ik geen bezwaren om naar Marokko te gaan. Doe vooral waar je je gemakkelijk bij voelt!

Succes

9. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    een familielid of zelfs vriend kan de geboorteakte ook halen, evt laten vertalen en legaliseren en dan opsturen (wel aangetekend natuurlijk). met wat geld kan alles in Marokko, dus dit zou ook nog een optie zijn :)

Verder zou ik de reis ook niet ondernemen. heb 2 jaar in Marokko gewoond en daar wil je ECHT niet in een ziekenhuis belanden. tenzij je geld hebt voor een dure privekliniek.

de 'service' is er over het algemeen slecht, sommige dokters en verpleegsters komen alleen tegen betaling (!), ik heb er katten zien rondlopen, en mensen met de meest vreselijke wonden die niet geholpen werden omdat ze niet verzekerd waren of niet genoeg geld hadden.

in een privekliniek heb je over het algemeen wel een betere situatie, maar dat kost je handenvol geld. bovendien is het vrijwel overal zo dat ze je heeeeel graag een keizersnee laten ondergaan, ook al hoeft het niet. zo hebben ze namelijk een 'operatie' = langere opnametijd = meer geld.

en zo'n kliniek zegt ook niet alles :( ik was op bezoek bij kennissen van mijn man. hun meisje was 2 en halve maand te vroeg geboren. zag er ok uit, maar alles ging steeds slechter. ze had vocht in haar hoofd en dat kregen ze er niet uit. die mensen geld lenen voor de ene operatie na de ander. maar uiteindelijk is dat kindje overleden :( nu is hun kindje weg en zitten ze ook financieel aan de grond.

10. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0

IK vind niet dat je zo NEGATIEF over ons land hoeft te praten!
    als jij er slechte ervaringen mee heb laat dat dan voor je!
    Dat meisje die de topic opende vroeg niet om je mening over marokko
    maar over de reis daarheen...
    Dus ik vind het erg vervelend dat je Marokko zo afvalt..! :(

11. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    rustig maar, ik probeer niemand te beledigen. ik had het puur over de zorg daar en niet over de rest van het land. natuurlijk zijn er ook leuke dingen. ik vertel alleen over mijn persoonlijke ervaringen met ziekenhuizen als iemand die er 2 jaar gewoond heeft. het meisje vroeg over de reis maar de kans bestaat natuurlijk altijd dat je in een ziekenhuis beland. andere mensen in dit topic hadden het daar ook al over.

12. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap veel in de auto gezeten..lange reizen van minstens 6 uur.
    Ja ik was brak..maar ik lag gewoon op de achterbank zeg maar..met een kussen..te pitten.
    Maar fijn is het niet..

13. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    waarom vind je dat vervelend?
    ze heeft het toch meegemaakt..

De situatie is in turkije dan niet helemaal zoals in marokko maar wel een beetje hetzelfde...
    Je hoeft toch niet de schijn op te houden en mooie verhalen te vertellen als de waarheid anders is?

ze geeft duidelijk haar ervaring over de medische wereld in marokko..denk dat de topicopenster daar heel veel aan heeft..

14. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    als een kindje met 2en halve maand te vroeg geboren word dan zijn de overlevingskansen niet groot.
    in heel veel landen is het zo dat als je niet heel goed verzekerd bent dat je dan zelf voor de kosten op moet draaien als je toch verder wil gaan met behadelen.
    maar vraag je eens af, als het kindje in nl geboren was, had het dan nog geleefd?

maar het gaat hier niet om de medische zorg en de kwaliteit ervan, want net zoals in nederland zijn er uiteenlopende meningen en ervaringen over.
    het gaat over de vraag wat is verstandig? en ik denk dat ze die vraag alleen zelf beoordelen kan, plus het feit dat je niet weet hoe je je voelt met 6 maanden zwangerschap, en je niet weet of je dan kwaaltjes hebt (hoge bloeddruk, vocht vasthouden, zwangerschapssuiker bijv)
    dus meid, sterkte methet maken van een keus

15. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0
    Zoals Noura hierboven al beschrijft..
    Het gaat NIET over de medische zorg daar,
    maar over de REIS ernaar toe..
    Daarom vind ik het zo vervelend dat marokko zo afgevallen wordt
    OMdat ik weet dat je het daar wel degelijk goed kan hebben
    als je het zo belangrijk vind dat je kindje gezond zal zijn
    dan beval je toch lekker gewoon in NL
    of leg je meer centen neer voor een Privekliniek, makkelijk zat tog.

16. sasgirl

sasgirl Actief lid

21 feb 2008
    202
    0
    0
    Utrecht
    Bedankt allemaal voor jullie feedback!

Ik ga goed alle voors en tegens tegen elkaar afwegen maar zoals het er nu naar uitziet zal ik de reis die kant op niet gaan maken. Ik weet dat ik (ook als ik niet zwanger ben) gewoon slecht tegen de hitte kan en lange autoreizen zijn sowieso niet mijn favoriet dus dat zal nu alleen maar erger zijn.

Ik heb ook hele uiteenlopende verhalen gehoord over de medische zorg in Marokko en geloof dat het in de steden in de prive-klinieken best heel goed aan toe gaat maar het gaat mij ook om het communicatieprobleem omdat ik helaas de taal niet spreek. Natuurlijk zijn er genoeg mensen in de omgeving die de taal wel spreken maar ik hoor het toch graag direct van de arts zelf (eigenwijs als ik ben) :D

Maar goed bedankt voor al jullie advies en geniet nog even van t weekend!

Deel Deze Pagina