Hallo dames, Heeft een van jullie misschien tips met betrekking tot de katten. Wij hebben 2 katten. Maar moeten we die nou wel op de babykamer laten (laten wennen aan de nieuwe spullen zodat het straks niet meer interressant is) of juist niet? Als de kat in de box gaat halen we hem er boos uit en hopen dat hij dat de komende maanden gaat afleren (vandaar dat we de box al zo vroeg hebben staan) Wie heeft er tips of advies voor ons?
hoi Diantee, Ik heb het zelf niet meegemaakt, maar bij het gezinnetje waar ik altijd oppas hebben ze 4 katten. Ik heb het er wel eens over gehad. Ze lieten de katten wel af en toe onder toezicht in de babykamer, zodat ze een beetje konden wennen. Toen de baby er was, mochten ze er niet meer in. Dus goed de deuren dicht houden enzo. Soms glipte er wel eens eentje naar binnen, maar omdat het bekend terrein was ging het gewoon goed, en was de kat ook zo weer buiten. De box vonden de katten heel erg leuk, dus daar hadden ze na een tijdje een schrikdraadmatje in gelegd. In het begin aan, maar daarna hoefde hij niet eens meer aan. Ze wisten toen gewoon dat het verboden terrein was. Na een tijd was het zelfs helemaal niet meer nodig en lieten ze de box gewoon met rust (terwijl ze daar eerst altijd lekker met z'n 4en aan het spelen waren...
hey, ikzelf heb er ook geen ervaring mee maar heb wel eens gelezen dat je ballonnen (opgeblazen natuurlijk) in de box en het ledikantje moet leggen. als de kat er dan in wil springen schrikt hij van de ballonnen. na een paar x gaat hij er niet meer in. dat schrikmat ding zou ikzelf niet gebruiken, vind het een beetje cru maar uit ondervinding weet ik wel dat katten juist daar gaan liggen waar ze niet mogen liggen (de wasmand bv of een ander zacht plekje. ik zou zolang de baby er nog niet is gewoon de katten in de kamer laten. wel de ballonnen leggen zodat ze niet in het ledikantje kunnen gaan liggen (al die haren)... suc6!
Ik heb een kat ( poes) en die is sinds drie weken niet te genieten. Hiermee bedoel ik dus tegenover mij....Mijn man vreet ze op. Knuffelen, achterna lopen en mij........laat ze echt compleet links liggen. Als ik alleen thuis ben komt ze niet binnen, gaat op de kast ( ?) liggen, zodra mijn man binnen komt komt ze tevoorschijn. Ik heb gelezen dat ik anders ruik nu, maar hier moet echt om lachen. Als de twee er dadelijk zijn ( laten we hopen dat alles goed gaat ) zal het voor mevrouw ook wennen worden, ik ben wel van plan om de kinderkamer voor haar verboden terrein te maken en met deplantenspuit ( zo hebben we haar ook opgevoed) af te leren om daar te komen en ook de box etc...maar het blijven dieren, dus ik zou ze nooit alleen laten met je baby. Ik heb gelezen dat ze erop of erbij gaan liggen en zo.....dat is niet echt safe ( zachtjes uitgedrukt).....
Katten voelen of ruiken inderdaad dat er iets anders is in je lichaam. Mijn kat is juist aanhankelijker geworden naar mij toe, maar ik ken ook een verhaal van een oud-collega die haar kat weg heeft moeten doen omdat ze door haar kat werd aangevallen vanaf het moment dat ze zwanger was. Zelf zijn we er geen voorstander van om onze huisdieren in de kinderkamers te laten. Ze kunnen na de geboorte wennen aan het kind en voor de tijd krijgen ze genoeg geurtjes mee van de babykamer omdat je er toch steeds in bezig bent.
Onze katten mochten alleen in de kinderkamer als 1 van ons ook in de kamer was. Als wij weer naar beneden gingen, dan moesten ze de kamer uit en ging de deur dicht. Dit heeft altijd prima gewerkt en ze wisten het ook. Zo betrek je ze toch bij de komst van jullie kindje en zal er ook veel minder jalouzie optreden. Toen we de box hadden geplaatst hebben ze even gesnuffeld maar hebben er verder eigenlijk nooit ingelegen. Mijn katten hebben niet echt gereageerd op mijn zwangerschap. Wat wel opviel, maar dat is achteraf gezien omdat ik te vroeg ben bevallen, is dat onze rode kater in die week van de bevalling raar begon te doen en me constant voor de voeten liep. Achteraf begreep ik dus waar dat gedrag vandaan kwam
wat mij betreft horen katten absoluut niet in de babykamer! gewoonweg omdat het niet hygienisch is. de katten alleen laten met de beeb is ook uit den boze! domweg omdat katten de neiging hebben op de warmste plekjes in huis te gaan liggen, en op die manier onbewust en onbedoeld de beeeb kunnen verstikken..... mijn katten komen zowiezo niet in de slaapkamers, mogen ze niet, en dat weten ze. veel te vies, al die haren in bed...... ik heb er 7, vandaar..... maar da's misschien ieder voor zich..... wat betreft jaloezie, daar heb ik met de eerste nooit geen last van gehad, dus dat verw8 ik nu met de 2e ook niet. ze komen tot op heden nog steeds gewoon aand8 bij me vragen, sommige willen zelfs vrolijk gaan staan pompen op m'n buik, maar dat kan natuurlijk echt niet meer..... in plaats daarvan zorg ik gewoon dat ze alle 7 genoeg individuele aand8 krijgen, zodat er ook geen reden voor ze is om jaloers te zijn! al weet ik dat sommige katten niet zo makkelijk zijn als de mijne, misschien heb ik precies geluk met de mijne!
Wij hebben 4 katten en de babykamer is vanaf het begin verboden terrein. We hebben dus ook altijd de deuren van de slaapkamers dicht. Eerst mochten ze wel op onze slaapkamer komen maar ook dat al vrij snel niet meer omdat we het wiegje de eerste paar weken naast ons bed hadden staan, nu vind ik het eigenlijk wel lekker dat niet ons bed steeds onder de haren zit. In de box hebben we heel lang ballonnen gehad en af en toe presteerde een van de katten het om er alsnog in te springen en dan kregen ze met de plantenspuit.
Hier mogen ze (2) ook echt niet op de babykamer. Ook niet op mijn eigen slaapkamer trouwens. De hond komt al helemaal niet boven. Op de deur van de babykamer komt een haakje zodat ik straks wel de baby kan horen, maar de kat er net niet in kan. De box staat al een paar weken met een plantenspuit erbij om af te leren dat ze er in gaan, maar, hoe wonderlijk, ze zijn er nog niet in gegaan. Het enige wat ik nog niet bedacht heb is de kinderwagen. Ik denk dat ze daar wel ingaan in de hal. Misschien ook balonnen.
onze twee katers komen zowiezo niet op de boven. dus ook niet op de babykamer. (die is trouwens druk in de maak). vind het onhygienisch ook bij ons op de slaapkamer. ze hebben volgens mijn nog niet iets in de gaten. ze gedragen zich zoals altijd. Als de kleine er is zal ik ze natuurlijk wel laten snuffelen tenslotte is dit voor hen ook gezinsuitbreiding. 1 ding scheelt, kinderen vinden ze (tenminste van vrienden en familie) geen probleem.
Ik ben op zich niet zo vies van katten in bed, alleen die van ons heeft sinds een half jaar wat nieuws. Als hij de kans maar krijgt om op onze kamer te komen plast hij op bed. Altijd aan de kant van mijn man en altijd op dezelfde plek. Volgens mij is het territorium bewaken. Dat is voor mij een reden om de katten absoluut niet op de babykamer te laten. Betreft de box had ik mij ook al bedacht dat ik die mooi op tijd op ga zetten om ze aan te leren dat ze er niet in mogen. Had inderdaad al van ballonnen gehoord maar vind die plantenspuit ook wel een goeie.
onze kat is de laatste weken veel afhankelijker naar mij toe, normaal was die altijd bij mijn vriend. maar nu kan hij hele tijden bij mij omhangen... hij voelt vast wat aan. En van de verloskundige kregen wij ook de tip balonnen in de box te doen of aluminiumfolie... maar naar een paar keer de kat er uit te halen en toe te spreken komt hij niet meer in de box gelukkig En hij komt niet op de babykamer, dat wil ik absoluut niet hebben... hopelijk als de kleine er is dat hij dan ook niet meer in de box of kinderwagen komt...
Ik heb zelf 3 katten en hier staat de box ook al. Toen de box nog kaal was, keken ze er niet naar om. Nu ik er een kleed in gelegd heb merk ik dat ze er snachts wel eens in gaan. heb er nu 6 ballonnen in gelegd,en volgens mij zijn ze er niet meer ingeweest. De katten komen bij ons eigenlijk niet tot weinig boven,maar ik houd de deur van de babykamer sowieso dicht, omdat ik het niet fris vind om ze in het bedje of op het aankleedkussen te laten slapen.
hoi hoi Ik heb ook 2 katten en allebei mijn katten zijn zeer heintresserd de laatste maand in mij en mijn buik.Want als ze daar tegen aan gaan liggen krijgen ze allemaal trapjes en schopjes haha.Zeer intressant dus. Ik ben zelf zeer van mening dat je huisdieren hond of kat overal bij moet betrekken , vooral met betrekking tot een kleintje. In de box mogen ze van mij niet gaan slapen , maar ze mogen er wel een keertje aan snuffelen en onderzoeken , daarna gaat er een kleed overheen zodat ze er niet in kunnen liggen. Op de babykamer hetzelfde ze mogen er op komen om te snuffelen en te doen maar niet om te slapen.Ik vind ook dat als ik bezig ben met de kleine dadelijk dat de katten echt wel ff mogen komen kijken. Hetzelfde met maxi-cosi en kinderwagen , ze mogen er aan snuffelen e.d maar niet in slapen. Ook met nieuwe kleertjes of andere spulletjes laat ik ze daar aan snuffelen. Ik vind dat je zo beestje overal moet bij betrekken , anders krijg je dadelijk van die jaloerse krengen die je kleintje dadelijk niet grappig gaan vinden. (hetzelfde geld voor een hond)
ik heb zelf 2 katten en wij hebben vorige week een gedragstherapeute over de vloer gehad omdat er hier een kater rondloopt die niet voor de poes is zeg maar Maar ik heb haar ook meteen gevraagd hoe ik ervoor kan zorgen dat de katten buiten de box en de babykamer blijven. Straffen werkt sowieso niet bij katten! Ten eerste maakt dit ze erg onzeker en is het frustrerend en ten tweede ook helemaal niet effectief aangezien alle kattenbezitsters weten dat het heel eigenwijze dieren zijn. Wat je dan wel moet doen? Als hij in de box zit, naar buiten lokken met een brokje en snoepje en dan rpijzen. Zo train je een kat en beloon je hem voor het goede gedrag ipv hem te straffen voor het slechte gedrag. Zo leert de kat vanzelf dat het buiten de box veel leuker is dan erbinnen! Want in de box krijgt ie niks, maar daarbuiten krijgt ie iets lekkers en de goedkeuring van het baasje! Et voila, je kat zal zich gedragen zoals jij het wil. Mijn kat kan inmiddels pootjes geven, zitten, omrollen, draaien, springen en liggen op commando. En dat vindt zowel hij als ik veel leuker dan steeds maar gillen dat hij uit de gordijnen moet komen en onze poes niet mag slaan
Wij hebben ook twee katten. Het bedje en de commode staan al, maar daar hebben ze (nog) geen interesse voor. De box moet nog gekocht worden. Ik denk dat ik voor de zekerheid een plantenspuit in de buurt hou, maar ik verwacht dat zodra de baby er is, ze zeker niet in de buurt van het bedje/de box/etc. zullen komen, omdat een kind lawaai maakt en onverwachte bewegingen (daar houden die katten van ons in ieder geval absoluut niet van, het zijn twee helden op sokken ).
Vlinder84 zo'n kat hebben wij ook Pootjes geven, omdraaien en gaan liggen en zitten op commano... vooral het pootjes geven vind ik erg lief nooit geweten dat je een kat dat kan leren... en idd belonen werkt beter dan straffen... daar zijn wij inm. ook achter gekomen. Maar de balonnen helpen ook erg goed... het schrikt ze toch wel af.
Wij hebben ook 2 katten. Wij hebben de box, met heel veel balonnen, al vroeg in de kamer gezet, zodat ze er aan konden wennen. Nu ligt er altijd alluminiumfolie in.. De katten komen hier absoluut niet boven, ze hebben beneden plaats zat. Die beesten liggen toch het grootste gedeelte van de dag ergens te slapen. Daarvoor hoeven ze niet boven te kunnen..