Heb net het ziekenhuis gebeld, dacht dat ik rond de 8-10 weken terecht kon. Nu heeft de dr ass een afspraak gemaakt voor 31 jan, dan ben ik pas 6 weken. In hoeverre heeft dit zin ?? Vindt het aan de ene kant fijn om vroeg terecht te kunnen, aan de andere kant als ze dan nog niks ziet, worden we alleemln maar ongerust Wat vinden jullie ?? Kan altijd de afspraak nog verzetten naar 7 weken ??
ik persoonlijk zou de afspraak dan verzetten naar 7 weken om teleurstellingen te voorkomen zelf heb ik donderdag een echo gehad met 7 weken+ 6 en toen zagen wij al duidelijk een hartje kloppen en de kleine is 1,45 cm
Is er een speciale reden dat je zo vroeg al een echo krijgt? Ik zou, als je dat af kunt wachten, ook op z'n vroegst bij 7 weken een echo in gaan plannen. Bij 6 weken heb je nog veel te veel kans dat je weinig ziet, (zeker omdat veel vrouwen toch wat teruggezet worden), en dat dan alleen maar onrust en stress veroorzaakt, in plaats van wegneemt. Ik ga de volgende week mijn eerste echo wel weer met 6 weken krijgen, maar bij onze eerste miskraam hadden we een leeg vruchtzakje, dus we hebben dan bij 6 weken iig al de duidelijkheid of er wel of niet wat zit.
ik had trouwens al twee weken daarvoor ook al een echo gehad omdat ik een miskraam heb gehad in september en daar was niet veel op te zien en achteraf gezien bleke ik toen 5 weken zwanger te zijn rozemarijke gefeliciteerd met je zwangerschap, hoop dat het een echte plakkerd word en blijft
ik zou het ook verzetten. Hier ook een vroege echo gehad en zit nu al 2 weken in spanning. Mag vrijdag terug, ben dan 7 weken.
Bedankt voor jullie reactie ! Heb hem inmiddels verzet naar 10 feb, ben dan 7,3 weken. De ass. zei dat ze dan in ieder geval kunnen zien of de zwangerschap in tact is, maar wellicht nog geen hartslag.. Ben er nu wat geruster op !
Lees het nu pas terug, maar in plaats van week moet er keer staan. Ben niet zwanger dus, (nouja, of ik weet het zelf nog niet NOD volgende week donderdag ).
Hartslag zou, als de termijn klopt, dan echt wel te zien moeten zijn. Maar als je een paar dagen terug gezet wordt, kan het idd zijn dat je nog geen hartje gaat zien. Nouja, in dat geval kun je op dat moment ook weer verder kijken wanneer je weer voor een echo mag.
Goed dat je het verzet hebt! Aan de ene kant is een vroege controle misschien wel fijn, maar het gebeurd zo vaak dat het alleen maar leidt tot een hoop stress en onzekerheid. Ik spreek uit ervaring! Heb zelf een eerste echo gehad met 6,1 week. Toen zei de gyn, 99% kans dat dit een miskraam wordt. Inmiddels is het kindje duidelijk aanwezig en gaat alles prima.
ik heb 3 keer een echo bij 6w1 gehad en bij alle 3 hartslag waargenomen, dus het kan wel, maar als het niet zo is, maak je je misschien voor niet ongerust.