Vanmorgen heb ik met 7;1 weken een uitwendige echo gehad. Ik kon nauwelijks iets ontdekken op het beeld, maar de VK zei dat ze 'm zag. Er was echter nog geen hartslag te zien. Het maakt me erg onzeker, ik had zelf verwacht met deze termijn wel duidelijkheid te hebben. Bij de zwangerschap van mijn dochter was ik vanaf 6 weken al iedere ochtend misselijk. Nu voel ik me erg goed en heb ik nauwelijks ergens last van. In het begin had ik nog erg gevoelige tepels (mijn dochter van 1,5 geef ik BV), maar die heb ik nu niet meer. Alles bij elkaar zegt mijn gevoel dus dat het mis zit. Over precies een week krijg ik een nieuwe uitwendige echo. Wanneer er dan geen hartactie te zien is, stuurt ze me door naar het zkh voor een inwendige echo. Wat denken jullie ervan?
Wat vervelend dat ze jullie zo in onzekerheid laat zitten. Ik zou opbellen en vragen of ze een inwendige echo wil maken of je desnoods eerder doorsturen als ze dat zelf niet kunnen. Als je nu op 5,6 weken zat, zat er niet veel anders op, maar nu met 7 weken kunnen ze je toch wel eerder zekerheid geven? Sterkte meid!
Kan het zijn dat je korter zwanger bent? Gaf ze je een reden waarom ze geen inwendige echo had gedaan? Vind het inderdaad raar dat ze jullie zo in de onzekerheid laten zitten. Sterkte!
Heeft jouw VK de mogelijkheid om een inwendige echo te doen? De meeste namelijk wel, en vind het gek dat ze dat niet meteen heeft gedaan of dat de volgende afspraak dat niet gaat gebeuren. Als ze een inwendige kan doen, zou ik die eisen. Dit is ook niks. Toch kunnen er redenen zijn waarom ze het niet kon zien. -Je kan een vollere dame zijn, schijnt moeilijker te gaan vanwege vetlaagje. -Je kan minder lang zwanger zijn dan je dacht. -De baby heeft nog niet zo'n sterke of regelmatige hartslag, maar dat kan plots veranderen. -Ze zit gewoon niet goed te zoeken. Dit is wat ik heb gehoord. Check het even met je VK of het klopt. Bel dr gewoon op! Sterkte!
Bedankt dames. Mijn VK maakt zelf geen inwendige echo's. Ik ben slank, weet dat ik precies 7 weken zwanger ben (temp meting en ovu testen).. Maar jullie reacties hebben me er toe bewogen te bellen en nu heb ik morgen in het ziekenhuis een inwendige echo. Bedankt!
Goed zo! Weet je in ieder geval waar je aan toe bent. Al die spanning is ook niet goed voor je. Succes morgen!
Om 15.15 uur mag ik voor de echo. Sinds ik weet dat ik vanmiddag die echo heb, voel ik me een stuk rustiger. Misschien maak ik me wel voor niks zorgen. Duimen jullie voor me?
Veel succes! Bij mij was het ook pas later te zien, dus ga voor je duimen dat het nu bij jou ook gewoon goed zit!
Ik duim ook mee Ik had het zelfde, ben toen 1 week terug gezet. (Waarschijnlijk een hele late eisprong) Succes!
Hey... wat vervelend ik hoop snelnop een kloppend hartje voor jullie. Hoort het wel vaker hoor. Heb vandaag ook een echo gehad vanwege bloedverlies. 7 weken en 5 dagen. De echo hoefde niet inwendig... zag een hartje kloppen. Moest wel met volle blaas komen...
Dag dames, Alles is goed! Het hartje klopt! Ben inderdaad teruggezet, naar 6;0 weken. Ik weet echter zeker dat dit niet kan kloppen. Volgens deze telling zou ik 3 januari een eisprong hebben gehad. Ik had al op 5 januari de eerste positieve test. Ivm een tempstijging en een positieve ovutest weet ik dat ik op 25 dec mijn eisprong heb gehad. Maar goed, ik kan er toch wel vanuit gaan dat dat gewoon het gevolg is van een meetfout hè? Bedankt voor het duimen!