Hoe leer je een slaapzak af?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jantina, 4 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    Hallo,

Het is dan nog wel niet zo ver...
    maar hoe kan ik me meisje er aan laten wennen
    dat ze gaat slapen zonder haar slaapzak.

Tips ik hoor ze graag :)

2. leonietje24

leonietje24 Fanatiek lid

25 jul 2006
    2.529
    0
    0
    Lees mee...

3. yara06

yara06 Actief lid

10 mrt 2007
    119
    0
    0
    Yara heeft sinds een paar weekjes geen slaapzak meer aan. Ze maakte hem zelf los en deed hem uit.

Volgens mij kan je er gewoon mee stoppen hoor.

4. gina18

gina18 Bekend lid

30 dec 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen
    Ik deed hem toen het zo warm was af en ze sliep zelfs er beter door dus sindsdien doe ik hem niet meer aan.

5. Miky

Miky Bekend lid

18 jan 2006
    604
    0
    0
    Groningen
    Maar slapen jullie kindjes dan nu met een dekentje weer? Of alleen in de pyama?

6. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Met het warme van vorige week heb ik de slaapzak ook uitgelaten. Goed strak instoppen. Emme heeft prima geslapen. Ik laat de slaapzak nu dus uit.

Pim

7. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Jantina: Heb ff geen tip maar uit nieuwsgierigheid vraag ik me af waarom je wilt dat ze zonder slaapzak gaat slapen?

8. Six

Six Actief lid

22 mei 2006
    449
    1
    0
    Gelderland
    Hier nog steeds met slaapzak, behalve als het erg heet is. Ik vind het zelf wel prettig.

Groetjes Six

PS: Als tip tegen het zelf open ritsen; mijn nichtje krijgt de slaapzak aan met de rits op haar rug hihi, slim bedacht vind ik! ;)

9. inge1983

inge1983 Bekend lid

27 jul 2006
    675
    0
    0
    Ik vind dat eerlijk gezegd niet zo slim. De achterkant sluit hoger dan de voorkant, en hoe vaak zit een slaapzak half gedraaid om het lijfje? Ik zou juist bang zijn dat het afklemt op de keel. Het lijkt mij verstandiger dat je dan gewoon het 'hangertje'eraf haalt. Dan moeten ze heel veel moeite doen om de slaapzak weer open te krijgen.

10. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Waarschijnlijk te makkelijk gedacht van mij, maar gewoon een paar keer wanneer ze erg moe is in bed leggen zonder slaapzak, dan slaapt ze zo en weet ze niet dat ze hem niet aanheeft. En dat dan steeds vaker doen tot dat ze hem niet meer mist.

Maarja zoals ik al schreef, waarschijnlijk te makkelijk gedacht. (en tja ik gebruik geen slaapzakken, dus weet het eigenlijk niet, maar dit leek me de makkelijkste oplossing)

Succes. Liefs, Hanneke.

11. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    Het is ook niet voor nu hoor...
    Maar er komt een tijd dat ze niet meer in de slaapzak passen he..:)

Als ik haar nu uit de slaapzak zou laten dan kan ik wel boven gaan wonen;) Ik heb de slaapzak aan de achterkant onder het martas zitten
    doe ik dit niet gaat ze steeds staan....en heeft niet door dat ze weer kan gaan liggen, gevolg huilen...huilen huilen

Laten huilen heeft geen zin dan gaat ze overstuur.

12. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Wij hebben de slaapzak sinds het zo warm was vorige week ook uitgelaten, en tot onze grote verbazing gaat dat prima. Hij leek zelfs beter te slapen.
    Daan slaapt nu in zijn pyama onder een lakentje, maar daar wurmt hij zich 's nachts onderuit. Dus als het kouder wordt moeten we weer even afwachten hoe het gaat.

Groetjes, Wendy

13. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Volgens mij kunnen ze nog heeeeeel lang in een slaapzak slapen, die woelwater van mij wil niet onder een deken slapen.

14. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Toevallig vorige week 1 keer zonder slaapzak laten slapen toen het zo warm was, was totaal geen probleem, alleen toen hij wakker werd had hij zijn beentje tussen de spijlen geduwd, hij zat echt muurvast! Mannetjelief heeft toen de spijlen iets uit mekaar moeten trekken voordat hij los kon komen... Was 1 groot drama, vooral omdat Joris zo hartverscheurend huilde!

Dus hier blijft de slaapzak lekker aan hoor ;) Maar naar mijn weten kan je die slaapzak gewoon weglaten zo ineens en lekker onder de dekens laten slapen (mocht hij/zij de dekens laten liggen)

15. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Heb Fenneke toen het zo warm was ook zonder slaapzak laten slapen.
    Maar ook ik ben s`nachts moeten opstaan omdat ze met een been tussen de spijlen zat...
    Ze slaapt nu weer in haar slaapzak...

16. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    hier maakt het niks uit, hij slaapt prima met en zonder slaapzak. lars ligt af en toe met zijn hoofd aan het voeteneind, vandaar hier geen deken, toen het zo warm was was een romper en een pyamabroek voldoende

17. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    slaapzakken gaan toch wel tot aardig grote maten, dus voorlopig zal ze er wel inpassen.

Ik heb er eigenlijk nooit zo over nagedacht. Rick slaapt nu al ruim een week zonder slaapzak omdat het anders te warm is. Maar als het weer kouder wordt trek ik hem de slaapzak weer aan zodat hij altijd wat warmer ligt.

Want met of zonder slaapzak: hij ligt altijd door het hele bed te dwalen.. :)

18. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    hallo mama's

ik heb even een ( domme blonde ) vraag.

Waarom laten jullie je kindjes met een slaapzak slapen?

omdat ze zo woelen en onder de dekens uitkruipen?
    :oops: .. onze zoon is dan niet zo oud als jullie beebjes. maar voorals nog slaapt hij onder het lakentje.. we eerst van een hydrofile en flanelle laken een holletje gemaakt en dan daarover heen het lakentje en hij slaapt er prima onder.

19. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Fenneke is met een slaapzak gaan slapen omdat ze zo lag te woelen,met slaapzak slaapt ze een stuk rustiger.
    Wacht maar dat die kleine van jou een maandje of 5 is,dan weet je waarom en denk je: ojaaaaaa! ;)

20. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Dat hebben wij ook een keer gehad Minimuisje, Annika was helemaal overstuur. En zonder slaapzak kan ze nu ook uit het ledikant klimmen, dus ze blijft echt nog ff in een slaapzak slapen, wat mij getreft tot ze in een echt bed gaat slapen.

Deel Deze Pagina