Zwanger worden terwijl hcg nog 10 is

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Tries123, 8 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tries123

Tries123 Actief lid

20 okt 2013
    486
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo
    Ik heb een vraag
    Ik heb in okt 2013 en eind biv 2013 2 miskramen in 6 weken tijd direct achter elkaar gehad (was dus tweede keer weer heel snel zwanger geraakt)
    Nu vermoeden ze dat bij de tweede zwangerschap er nig wat zwanherschaps cellen hebben gezeten (heb ertussen ook geen negatieve zw test gehad) waardoor ze spreken van een bbz maar was ook zwanger in de baarmoeder
    Om die reden hebben ze m'n hcg nauwlettend in de gaten gehouden maar tweede zwangerschap eindigde dus ook in een miskraam (ik was toen ongeveer 5,5 week en mij hcg was 1490) de week na de miskra was mijn hcg nog maar 800 en zo bleef het dalen.
    4 weken geleden (dit was ongeveer 3,5 week na de miskraam) voelde ik mijn eisprong en paar dagen alter bleek uit test dat hcg nog 40 was
    Precies 2 weken later werd ik ongesteld en weer paar dagen later was mijn hcg nog maar 12 (dit is nu een week geleden)
    Vandaag heb ik weer laten prikken (gyn wol graag mijn hcg onder de 5 hebben) en mijn hcg is nu nog steeds 10
    Gyn blijft zeggen dat hij graag m'n hcg onder de 5 wilt hebben maar ik heb komend weekend mijn ei.
    Kan het kwaad als ik nu zwanger zou raken?
    Ik heb ook een ander ziekenhuis gebeld en die gyn zei dat het geen kwaad zou kunnen....

Kan een hcg van 10 de kans vergroten op een derde miskraam???

Ik hoop op een snelle reactie :)

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

nee dat maakt niet uit voor de kans op zwangerschap of miskraam. Het is een lage waarde en dat is prima nu.
    Slik je foliumzuur nu?

Mirjam

Deel Deze Pagina