waterpokken en zwangerschapswens

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Isra, 18 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isra

Isra Fanatiek lid

29 jun 2007
    4.230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    Hallo,

Wij zijn nu bijna 1 week terug van de wintersport en op de wintersport hadden 3 kindjes de waterpokken. Ik ga er dus helemaal vanuit dat ons zoontje van 2 ook de waterpokken gaat krijgen aangezien hij intensief met deze kindjes gespeeld heeft!

Nu willen we heel graag een 2de kindje maar nu dacht mijn vriend dat als ons zoontje de waterpokken kan krijgen, dat dit schadelijk kan zijn voor het ongeboren baby'tje. Nu heb ik wel eens gehoord dat het alleen schadelijk is voor een ongeboren baby als de moeder de waterpokken NIET heeft gehad, maar mijn vriend had gehoord dat het voor de 20 weken sowieso schadelijk is.

Nu was afgelopen dinsdag mijn 1ste dag van mijn laatste menstruatie en zal rond 30 april mijn eisprong hebben.

Maar heb nu dus twijfel of we deze ronde aan ons voorbij moeten laten gaan, maar stel nu dat hij toch niet besmet is en het op een later tijdstip zou krijgen, dan blijft het risico natuurlijk!

Ik hoop dat jullie mij hierover een toelichting kunnen geven.

Alvast bedankt.

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi Isra,

Als jij de waterpokken al eens hebt doorgemaakt hoef je je geen zorgen te maken! Het termijn is er neit van invloed op!

Groetjes imke

Deel Deze Pagina