Inwendige echo kan niet meer met 17-18 weken ?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by KanjerB, Sep 8, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. KanjerB

KanjerB VIP lid

Apr 24, 2007
    5,097
    0
    36
    Zaterdag nacht zijn we naar het zh gegaan omdat ik echt mega last heb van mijn onderbuik liezen en bekken. Ik kan niet eens normaal lopen staan liggen zitten. Maar Omdat ik nogal overgewicht heb kreeg ik mijn echo's inwendig en zaterdag nacht dus gewoon uitwendig maar niks te zien ja voor mij niet heel wazig dus echt haast niks was duidelijk. Maar toen vroeg ik of het niet gewoon inwendig kan de gyn zei van nee dat kan tuurlijk niet meer op zo een termijn want als je nu een inwendige echo krijgt zie je alleen het hoofdtje en verder niks :( Is dat zo? want ik heb woensdag een controle weet niet of ik dan een echo krijg maar anders 22 sept de 20 weken echo als dat ook niet inwendig kan :( kunnen ze niet eens goed zien hoe of wat :(

2. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

Sep 30, 2007
    5,584
    2
    38
    hoi hoi

helaas klopt het wel wat de gyn zegt inwendig kunnen ze de baby nu niet meer beoordelen dus krijg je een uitwendige echo, ik heb met 17 weken een inwendige echo gekregen omdat ik bloed verloor en was inderdaad dus alleen een hoofd te zien kon verder niets zien en de bloeding naast de placenta

succes hoop dat ze toch nog een uitgebreide echo kunnen doen bij je

groetjes nathalie

3. wolly

wolly Niet meer actief

Ik denk dat ze een heel onduidelijk apparaat hadden ofzo want ik heb in het zh waar ik de echo's krijg ook wel eens een hele wazige gehad maar toen was het echo apparaat heel oud, we zijn toen naar een andere kamer gegaan waar wel een goeie stond en die was juist super duidelijk.
    Dus ik denk dat het niet komt omdat je overgewicht hebt.
    Ik heb zelf heel veel overgewicht en we hebben sinds de 12 weken geen inwendige echo meer gehad.

Liefs wolly

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Overgewicht schijnt wel invloed te hebben op hoe duidelijk je dingen wel of niet kunt zien..., net als een aantal andere factoren trouwens (beweging baby, je vruchtwater geloof ik ook..)
    Maar: je zegt dat jij het niet goed kon zien... dat wil natuurlijk nog niks zeggen: die beelden zijn voor de gemiddelde nederlander zo wazig als wat. Het gaat er uiteindelijk om dat de gynaecoloog het allemaal snapt wat er op dat scherm te zien is....

5. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik heb ook wel wat overgewicht maar zie uitwendig geweldig BEHALVE bij onze VK die heeft zo'n oud ding staan daar is het echt een grote vlek gelukkig hebben ze hem nu vernieuwd (schijnt dat zie ik pas morgen) probeer anders eens bij een pretecho bureau die hebben vaak super de super apparatuurstaan die veeeeel meer kunnen zien..

6. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Ik heb ook overgewicht en op de 20 wekenecho was inderdaad veel wazig te zien. Ik heb ook niet echt mooie duidelijke foto's meegekregen. Goed genoeg om te beoordelen voor de echoscopiste hoor, maar het was allemaal niet superduidelijk zichtbaar. Tja! Ik was allang blij dat alles in orde was.

7. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Oh, ik had een modern echoapparaat hoor. Het hangt er vanaf hoe je vet verdeeld is. ik heb juist veel spek op mijn buik, en dan is het beeld gewoon niet zo scherp.

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Verplaatst naar onderzoeken en echo's.
    Elmo

9. KanjerB

KanjerB VIP lid

Apr 24, 2007
    5,097
    0
    36
    Bedankt Elmo niet aangedacht dat het hier hoort :$

10. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ik heb ook een behoorlijke speklaag op mijn buik, mijn placenta ligt voor en mijn kleintje heeft graag de navelstreng inclusief handen en voeten voor z'n snoet. Beetje jammer dus want je ziet 'm steeds slecht. Als leek dan. Voor de gyn en echscopiste was alles altijd super duidelijk. En het ene echoapparaat is het andere niet natuurlijk. Bij de ene zag ik alleen een bewegende vlek en toen verhuisden we naar een beter apparaat en daar zag ik zelfs de vingertjes en teentjes! Maar het belangrijkst is, is dat je beebje het goed doet.

11. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik zag ook niets (behalve wazig) met de 20 weken echo maar met de pretechow as alles lekker duidelijk de dokters kijken naar andere dingen en zijn er in principe niet voor mooie plaatjes..

12. KanjerB

KanjerB VIP lid

Apr 24, 2007
    5,097
    0
    36
    Vandaag de echo gehad uitwendig en echt eerlijk waar ik zag niks :( ja iets bewegen een vlek maar kon niet eens het hoofd eruit halen moeten jullie nagaan. En dan vroeg ik ook nog of ze konden zien wat het is nee dus :( over 2 weken de 20 weken echo. Ze zeiden dat het apparatuur daar duidelijker was. Maar de gyn zei dat ik beter over 3 weken kon gaan dan ben ik dus 21 weken ik zei ik heb mijn afspraak al staan hij zei is goed laat die maar staan en als het dan niet goed te zien ga je over een week nog een keer. Maar meiden we willen heel graag weten wat het wordt zal het bij de 20 weken echo wel duidelijk zijn. Ik zie nu alleen maar vlekken :( en krijg dus ook geen foto's mee :(

13. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Och dat is jammer meid.. Ik zal voor je duimen dat je het over twee weken wel ziet!

14. KanjerB

KanjerB VIP lid

Apr 24, 2007
    5,097
    0
    36
    @vlinderbloem ik hoop het ook :(

Trouwens mijn placenta ligt voor

15. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    he, dan is het inderdaad nog minder duidelijk, dat had ik bij de eerste ook.

16. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

Sep 30, 2007
    5,584
    2
    38
    hoi hoi

ik zou me nog geen zorgen maken als ik jou was. de gyn zei zelf al dat ze het met dat andere aparatuur veel beter konden zien geloof daar ook in eventueel kunnen ze je ook doorsturen naar een ander ziekenhuis met nog beter aparatuur

een pretecho in 3D zou voor jou wel een uitkomst kunnen zijn als je alleen de geslachtsbepaling laat doen kost het je niet eens zoveel maar heb je wel duidelijk beeld

succes meid groetjes nathalie

Share This Page