Mijn zoontje is nu de 6 maanden voorbij en weer is hij verkouden. Steeds als het goed gaat en er 2 weken vanaf is dan komt het weer. Snotteren. hoesten noem maar op. hij gaat 2 dagen naar een kinderdag verblijf en we hebben een hond en vogel. De vogel is sinds een paar dagen aan het logeren om te kijken of het misschien daar aan ligt. Hebben jullie dit ook zo vaak. Komt t echt door het kinderdag verblijf. Ik ben al een paar keer bij de dokter geweest en die zeggen steeds dat alles goed is. Kreeg 1 keer een puffertje mee vanwege een beetje benauwd. Hebben jullie tips. alvast bedankt dinny en finn
Noelle is nu bijna 7 maanden en vanaf dat ze 3 maanden is, is ze ook al iedere maand verkouden geweest en zij gaat niet naar het kinderdagverblijf. Ze is eigenlijk altijd voornamelijk met mij gewoon thuis, maar haar oudere zus en mijn man gaan wel naar school en werk, dus zij nemen natuurlijk meestal de verkoudheden mee naar huis. Momenteel hebben mijn man, onze dochter Anouk en ik ook weer last van een zere keel en zijn we met z'n allen al weer aan de echina force en vitamine C1000 bruistabletten om te voorkomen dat we zieker worden. Noelle geef ik om die reden nu dus Caltrivat van VSM voor de weerstand en we zijn ook maar begonnen met de Nisykind van VSM voor het geval zij misschien ook al een zere keel heeft, waar wij nog niets van weten natuurlijk. Noelle heeft een koemelkallergie en daardoor kan het zijn dat zij dus ook een verminderde weerstand heeft en sneller ziek wordt, maar verder weet ik ook niet waar het van komt en kunnen we alleen maar proberen om haar weerstand misschien wat op te krikken met Caltrivat. Maar goed, kinderen moeten ook hun weerstand opbouwen door ziek te worden en hebben dus als ze klein zijn ook weinig weerstand. En door allerlei omstandigheden wordt de 1 nu eenmaal sneller ziek dan de ander.
Sinds mijn dochtertje naar het kdv ging (met 7 maanden) is ze denk ik 80% van de tijd verkouden geweest. Om gek van te worden. Dat gesnotter enzo dat vond ik zo erg nog niet, maar van de winter begon het wel ernstigere vormen aan te nemen, echt flinke benauwdheid met blauwe lippen etc. Als ik naar de huisarts ging, kreeg ik ook steeds zo'n antwoord van 'hoort erbij, niets aan de hand'. Bij een vervangende huisarts kreeg ik Ventolin mee. Op de wintersport was ze ook zo benauwd, daar naar een arts gegaan en die hoorde wel degelijk wat op haar longen. Medicijnen gekregen en daar is ze redelijk van opgeknapt. Eenmaal thuis was ik het zat en hebben we een verwijsbrief voor de kinderarts gevraagd. Van de kinderarts moesten we lijsten bijhouden met wat de klachten waren, hoe vaak en wanneer we Ventolin gaven en of het werkte of niet. Ook op de astmapoli geweest en daar tenminste eens een goede uitleg gekregen over het gebruik van Ventolin en de puf (had wel een uitleg gehad bij de apotheek, maar een hoop dingen hadden ze toch niet gezegd, die wel belangrijk zijn). Sindsdien gaat het best goed, als ze weer zo benauwd is, kan ik gelijk bellen en krijgt ze een kuur. Tja, er zit toch een verschil tussen gewoon gesnotter of heftigere luchtweginfecties. Helaas ging dat er bij mijn huisarts dus niet zo makkelijk in. Sinds 2 maanden (ze is nu 22 maanden) gaat ze niet meer naar het kdv en (even afkloppen) gaat het zoveel beter met haar. We hebben trouwens ook een hond, een kat en een cavia, maar blijkbaar ligt het daar dus niet aan. Op zich niet erg dat ze steeds verkouden ofzo worden op het kdv, daar bouwen ze wel weerstand van op, maar mijn dochtertje kreeg zoveel ziektes elke keer daar mee, dat ze geen tijd had om tussendoor nog een beetje op te knappen en daardoor werd het alleen maar erger. Sterkte met je kindje!
Ja, hier ook. Mijn dochtertje (nu 5 maanden) gaat sinds een weekof 5 naar het kdv 2 dagen en sindsdien: snotneuzen, hoesten, koorts en ze heeft ook maar meteen de waterpokken meegepikt... Grrrr!
Eva ging met 5 maanden naar het kdv en was om de haverklap verkouden. Ook 2 keer een buikgriepje gehad, was meteen ziekenboeg hier in huis... Sinds ze 1 jaar is gaat het echt stukken beter! Ze heeft wel nog regelmatig een snotneus, maar verkouden kan je het niet meer noemen, ze hoest er ook niet bij. Wij hebben trouwens een cavia, maar ik heb nooit getwijfeld of ze daar allergisch voor zou zijn (terwijl ik zelf wel altijd allergisch ben geweest tot een paar jaar terug). Vaak zijn ze gewoon vaak verkouden/ziek als ze naar het kdv gaan.
Herkenbaar....Iris is ook veel verkouden sinds ze met 6 maanden naar t KDV gaat. Het wordt wel langzamerhand minder; ze is nu 13 maanden; duser is hoop!