Hey Terra, Ik heb pas 5 februari intake met als het goed is ook de eerste echo! Dus over zo'n 3 weken. Is wel lastig dat moeten wachten inderdaad, Pffff!
Hai Bloem, Ik heb morgenavond mijn intake, en dan moet ik nog 3 weken wachten totdat ik mijn eerste echo krijg. Scheelt dat die 3 weken snel gaan
hier bij mijn eerste echo gehad met 12 weken. Bij mijn tweede was de termijn totaal onduidelijk, maar bleek het n.a.v. de echo ook op 12 weken te zitten. Voor onze derde hebben we wat meer werk moeten verrichten (gyn,zh, medicijnen enzo) en had ik m'n echo al met 9 weken. Dan kun je idd alleen nog een beetje de omtrek zien en (gelukkig) het hartje zien/ horen kloppen. Wel jammer, want met 12 weken is het al veel meer een mini-mensje. Maar van mijn eerste 2 kids heb ik geen 20-weken echo gehad, dus dat werd deze keer ruimschoots goed gemaakt
Ik heb met 8 weken eerste echo gehad (bij intake). Was niet de bedoeling maar de vk die echos doet was aanwezig dus kon ff tussendoor, anders had ik ook pas met 12 weken 1e echo. Maar op die van 8 weken zie je bijna niks hoor ik kon er iig niet veel van maken, die van 12 weken is mooier en dan kun je het hartje ook horen en zien.
Hallo allemaal, Volgens mij verschilt het ook gewoon per verloskundige wanneer ze de eerste termijnecho maken. Ik heb helemaal geen medische voorgeschiedenis en weet volgens mij bijna op de dag af wanneer ons guppie verwekt is Maar ook ik krijg mijn eerste echo met 8 weken en 1 dag. Hoop wel dat er gewoon een hartje te horen is! En denk dat ik ook nog wel regel om ergens daarna zelf nog een keer een echo te laten maken....want om dan daarna 12 weken te moeten wachten op de 20 weken echo....das wel errug lang Veel plezier allemaal met de eerste echo! Groetjes eertje
volgens mij krijg je met 12 weken ook nog een echo hoor, ik iig wel. Dus misschien hoef je helemaal niet zolang te wachten.
Hi! Ik krijg met 9 weken eerst een intake gesprek en 3 dagen later mijn eerste (inwendige) echo. Ik vraag me wel af waarom bij de een het een inwendige echo wordt met 9 weken en de ander gewoon een uitwendige.. Maakt me trouwens verder niets uit hoor, wil gewoon erg graag weten hoe het met onze kleine junior gaat
Mijn verloskundige vertelde dat je met 12 weken al prima een uitwendige echo kan hebben hoor, dat je kindje dat al best te zien is. Kan wel zijn dat met wat minder slanke mensen de golven die terugkaatsen van baarmoeder naar het apparaatje waar je de echo mee maakt het beeld wat waziger maakt. Komt omdat de golven dan door wat meer vet heen moet.
Volgens mij krijg je maar 2 echo's vergoed, tenzij je medische indicatie hebt. Die van 10-12 weken en daarna die van 20 weken. Alle andere echo's zijn voor eigen rekening. Ik kreeg bij Sverre ook pas bij precies 12 weken de eerste echo, dat vond ik veel te lang duren omdat ik superonzeker was. Nu ben ik minder onzeker, en kan 'al' bij 8.5 week bij de VK terecht maar reken erop dat de echo niet eerder dan in week 11 plaats zal vinden.
Ik ben ook 'volslank' (dik ) en heb gewoon een uitwendige echo gehad bij 12 weken. Was allemaal prima te zien. Alleen sliep Sverre. Dus geen gespartel ofzo. Dat was wel jammer.
Dames, ik heb toevallig gister mijn echo gehad (inwendig) omdat ik het weekend wat bloed verloren had.. maar alles is prima en het hartje klopte al.. nu mag ik over 3 weken voor de termijn echo.. ook snel he!
Ik ga naar een vk die in het bezit is van echo-apparatuur. Standaard bij haar is bij 6/7 weken een echo (op de eerste afspraak) en ook rond 11 weken een standaard echo. Daarna geloof ik rond de 20 weken. Vind het wel heel fijn om die bevestiging te krijgen van de vk.