met 9 week al positiekleding aan?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Joosie, Oct 28, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bertha

Bertha Bekend lid

Oct 13, 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Maar mag ik dan vragen of jullie gezette of slanke dames zijn?
    Want ik denk dat het ook te maken heeft met je buikspieren, heb je
    sterke buikspieren, dan zet het allemaal niet zo veel uit gelijk.
    Want ik heb wel wat opgezette darmen, maar draag veelal heupbroeken dus dat komt er wel over heen. (met name savonds, sochtens gewoon strakke buik)

Ik hoop toch echt niet dat ik voor de 12 weken al aan de positiekleding hoef hoor!

2. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

May 31, 2010
    3,254
    0
    0
    bij mijn eerste had ik hele erge buikspieren. Mijn buik begon ook pas echt te groeien bij 18 weken. Maar positie kleding droeg ik vanaf week 13 toch echt wel. Vooral je darmen zetten op en dat voel je echt wel aan je broeken. Oke ik droeg toen wel strakke broeken.

Nu zwanger van de 2de en denk dat ik ook maar overstap op positie. Want vooral eind van de middag is het een ramp met zitten. Ik krijg last van mijn buik enz. Nu draag ik gelukkig wel veel leggins met jurkjes en dat dit prima.

3. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    Tja, wat is slank? Ben geen spriet, maar geen overgewicht (bmi van 24) en fitness iedere week.

4. laupio

laupio Bekend lid

May 9, 2007
    604
    0
    16
    Ik heb ook al positiekleding aan hoor, heb erg gevoelige en gauw opgezette darmen en vooral 's avonds is buik al aardig aanwezig :)

Ik vind het ook niet erg hoor, we hebben 3,5 jaar gewacht op deze zwangerschap en wat mij betreft mag iedereen het al zien!
    Ik heb trouwens ook normaal postuur bmi van 23 en altijd veel buikspieroefeningen gedaan en dus toch echt al een buikje!

5. misa

misa Niet meer actief

Ik was 12 weken toen ik het kocht, maar wilde het eigenlijk al eerder doen. Niets zat meer lekker! Gewoon doen hoor! Fijne kleding is belangijk!

6. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

Aug 25, 2010
    1,459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik pas mijn broeken ook al 2 weken niet meer. Ben niet dik ofzo, maar mijn darmen zetten heel erg op. Draag nu leggings, maar ga van de week ook een positiebroek kopen. De een heeft dat nou eenmaal eerder dan de ander. Ik heb zelfs dat mensen het zien. Kan het niet eens meer geheim houden. Zo maf is dat!

7. faith and hope

faith and hope Bekend lid

Apr 12, 2007
    685
    0
    0
    hier had ik ook al rond 8 weken positiebroeken aan en wijde truien wat ik wilde het nog niet verklappen op het werk.
    Het zit niet lekker zo`n strakke broekrand in je buik te prikken

8. Joosie

Joosie Bekend lid

Sep 27, 2008
    614
    0
    0
    Ik droeg ook zeker geen strakke broeken, omdat ik 25 kilo af was gevallen, en mijn broeken steeds te groot waren, en die pas ik nu echt niet meer rond mijn buik, benen en kont wel, veel te ruim zelfs, maar buik echt...

9. Sijke

Sijke Bekend lid

ehmm, wat bedoel je met de link tussen slank of wat gevulder en vroeg of later positiekleding dragen, ik snap hem nl. niet zo.

Ik heb van mezelf nooit een buik en qua gewicht zit ik onderin het 'groene/normale' gedeelte van de BMI-schaal, en dus tijdens alle zwangerschappen al vroeg aan de positiebroeken, gewoon vanwege het comfort!

10. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

Feb 17, 2010
    3,632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Hier ook een strakke buik. Ik deed elke dag buikspier oefeningen en pilates dus ik ga ervan uit dat mijn buikspieren echt wel sterk zijn, maar mijn buik is toch al echt wel gegroeid en een gewone broek zit niet lekker meer.

Het gaat niet alleen om hoe sterk je buikspieren zijn, of dat je gezet bent of niet,, hoe snel je buik groeid licht aan iemand persoonlijk en is meestal anders bij iedere zwangerschap.

Zo groeid hij bij jou mischien wel heel langzaam al heb je de zelfde sterkte buikspieren als mij, En gaat het bij mij heel snel.:D

11. lovelyme

lovelyme Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    1,799
    8
    38
    Meid je moet doen waar jij je goed bij voelt! Mij zaten me zwangerschapsbroeken ook veel lekkerder met 9 weken.. dus gewoon lekker doen zou ik zeggen!

12. Bertha

Bertha Bekend lid

Oct 13, 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    is ook zeker zo!

Maar kleed mij om met mijn collega's, en wil het zeker niet eerder vertellen als met 12 weken dus hoop eigenlijk dat mijn buik nog even achterwege blijft.

13. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

Nov 9, 2009
    2,144
    0
    0
    NULL
    Ja het zou eigenlijk wel kunnen, maar nog niet gedragen. Mn baarmoeder komt al een stukje boven mn schaambot uit (het is de 2e) en vooral met lage broeken voel ik dat deze erge 'drukken' op die plek. Maar ik stel het zo lang mogelijk uit, vind positiekleding vreselijk. Heb wel een mooie jeans gekocht maar toch zit die niet zo mooi en lekker als mn oude vertrouwde :D

14. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Ik draag ook positiebroeken maar dit is wel mn tweede kindje, de vorige keer heb ik tot 12 weken normale kleding gedragen, ook niet super lang dus.

15. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

Aug 16, 2007
    1,610
    89
    48
    Female
    Mama
    Amersfoort
    Hier met 8 weken al... Ik kon mijn broeken gewoon niet meer aan! Had ook echt een darmenbuikje toen :D

16. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    3,872
    0
    0
    nou bij mn vorige zw kon ik met 4 weken mn werkbroek al niet meer dicht krijgen en nu doet ook alles al pijn in me buik ik heb sowieso altijd al een hele gevoelige buik en ook al wil ik me in een strakke broek proppen lukt t niet want dat doet pijn in me buik dus nu draag ik alleen leggings met tuniekjes maar denk dat ik ook snel aan de zw broeken moet en ik ben slank maar heb nu alweer een darm buikje

17. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

Jan 25, 2010
    4,155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    ik had bij 7 wkn mn positibroek al aan!
    had vlak voor deze zws een mk gehad, misschien dat dat er iets mee te maken had, maar mn broeken zaten echt TE strak onderaan bij mn buik om ze nog aan te trekken...
    ik vond het toen ook wel 'raar' om te doen maar achteraf gezien: het is nou eenmaal zo, bij de een is dat sneller nodig dan bij de ander maar hoe dan ook: als het lekkerder zit; gewoon doen!

18. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,050
    1
    0
    Mensen beginnen nu pas een beetje aan me te zien dat ik zwanger ben, maar ik draag al sinds heel vroeg zwangerschapsbroeken. Ik had me wel in mijn andere broeken kunnen wurmen hoor maar het voelde echt niet lekker, en met mijn rits open voelde ik me niet bepaald elegant. Je hebt ze toch nodig dus waarom wachten ;)

Share This Page