Las iets over belleblaas. Dat is niet handig op een camping. Je tentdoek houdt het water niet meer tegen en in het ergste geval moet hij opnieuw geïmpregneerd worden. Verder, maak shifts zodat je allebei af en toe rustig kan zitten Ik vond vakantie met die kleintjes hard werken.
Hier werkte het bij onze oudste zoon ook het beste om mee te gaan op ontdekkingstocht. Mijn vriend en ik wisselden elkaar hierbij af. Dit jaar gaan we het met onze jongste zoon net zo aanpakken. Afwisselend mee lopen en een klein zwembadje met water en speeltjes neerzetten. Het zijn inderdaad hele andere vakanties dan die we vroeger hadden (stapels boeken lezen), maar ik heb zelf ervaren dat het ook heel leuk kan zijn om de hele dag achter je kind aan te hobbelen.
je redt het niet met een groot grasveld alleen. misschien een zandbakje en water spelletjes neer zetten? peuters kunnen er uren lang mee bezig zijn. daarna goed wassen zodat alle modder en zand weg is. je oudste kindjes dingen knutselen waar de 2 jarige mee kan spelen? een 2 jarige snapt misschien veel(zoals velen hier zeggen). maar heeft nog geen impuls controle, dus steeds straffen lijkt me geen goed idee. zo maak je het moeilijker voor jezelf. een soort politie mama de hele dag. gewoon dingen neerzetten die hem boeien. en af en toe de oudere kinderen de taak geven dat zij iets voor de kleine moeten bedenken. niet te vroeg naar bed zodat middag slaap iets je langer duurt.
Lekker veel ondernemen met hem. Actieve spelletjes spelen. Naar het zwembad. Lekker moe maken. En de middagdut is dan voor jullie om effe onderuit te zakken. Wij kamperen ook met de kleine man van 2. En zo doen wij het dus. We proberen wel altijd een camping te vinden met speeltoestellen of ruimte in zicht van onze tent. Dat scheelt
Bedankt voor het meedenken! Heb goede tips eruit gehaald. Het zwembadje, waterspeeltjes en het polsbandje gaan sowieso mee