Ruggeprik = inleiden?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Ma2Be, 4 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Hoi
    Met dank aan alle horrorverhalen op internet, van vriendinnen en bij zwangerschapsyoga, ben ik nu als de dood voor de aanstaande bevalling. Als iemand zegt dat het allemaal wel meevalt, denk ik, ja dat zeg je achteraf..

Geruststellen heeft echt geen zin meer.
    Ik wil zowiezo in het ziekenhuis gaan bevallen; en een ruggeprik. In bijna alle westerse landen is dit zowiezo de standaard procedure.
    Nou heb ik al begrepen dat de verloskundigen hier er nog erg terughoudend in zijn, en vaak (te) lang wachten als je erom vraagt.
    Plus, dat als je bijvoorbeels 's nachts gaat bevallen en er geen anesthesist in huis is, je de ruggeprik alsnog niet kan krijgen.
    Dat gaat mij niet gebeuren; ik wil echt die ruggeprik als het moet.

Is het dan ook standaard dat je met een gynecoloog bevalt en wordt ingeleid?
    Wat is de procedure die ik moet volgen om verzekerd te zijn dat dit goed gaat komen?

groet
    ma2Be

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi ma2b.

Bespreek dit met je verloskundige. Je krijgt pas een ruggeprik als het er echt naar uit ziet dat je gaat bevallen en niet bijvoorbeeld omdat het voorweeen zijn.
    Het is inderdaad zo dat het in Nederland niet standaard is om een ruggeprik te krijgen maar tegenwoordig word daar makkelijker mee omgegaan. De meeste ziekenhuizen geven ook snachts een ruggeprik. Informeer bij je verloskundige welke ziekenhuizen dit snachts ook doen.
    Als je een ruggeprik krijgt betekent dit ook inderdaad dat de zorg van de bevalling word overgenomen in het ziekenhuis door de gynaecoloog. tot die tijd blijf je nog ondercontrole van de verloskundige.
    Bespreek je angst me je verloskundige het is heel normaal dat je opziet tegen de bevalling, het is ook niet niets!
    Er zijn maar weinig vrouwen die dit met 2 vingers in de neus doen.

Groetjes imke

Deel Deze Pagina