momenteel gaat mijn oudste 2 dagen per week naar de BSO. Hij had het daar erg naar zijn zin, totdat er een aantal juffen weggingen. De sfeer is veranderd, hij heeft het er niet meer heel erg naar zijn zin. Bij mij is dit de enige BSO, dus ik kan niet kiezen voor een andere. Ik ben aan het nadenken om samen met andere ouders, de opvang rond te krijgen. Hebben jullie tips / ideeen / enz?
Graag zou ik de opvang met ouders van dezelfde school regelen. Dus niet een soort van gastouder. En ja vakanties, daar heb ik nog niet over nagedacht. Bedankt voor de tip. Mensen nog meer ideeen?
wij hebben iets wat er wellicht op lijkt, onze schoonzus en zwager gaan oppassen, verwachten zelf ook een kleine dus we regelen het met elkaar. je moet dus eea zelf uitvinden. we willen elkaar vooral helpen dus wrsch brengt onze schoonzus de kids 1 dag p wk naar oma want dat ligt op haar route naar haar werk. ook zal zij op haar vrije dag mogelijk onze dochter ophalen die dan bij hun is. andersom zal mijn partner hun kind misschien ophalen, ligt eraan wat handig is. breng en haal wat handig is voor elkaars werk lijkt me. tja en ziekte, dan moet je een alternatief regelen, tevens als een van de ouderparen met vakantie is. maar met creche moet je je kind halen als kind ziek is dus je hebt altijd wat. gewoon op tafel gooien en niet al te moelijk doen. belangrijkste is dat je ongeveer zelfde voor de kids wilt lijkt me. wij moeten nog zien hoe het gaat lopen, mogelijk de eerste periode toch iets anders verzinnen omdat schoonzus hoog zwanger is en het misschien teveel vindt...
Wat ik in de gaten zou houden is hoe ga je kinderen vervoeren? Woont iedereen dicht genoeg bij school om te kunnen lopen, of zijn er ouders die verder weg wonen en dus kinderen mee moeten nemen in hun auto. Dan ben je dus meteen beperkt in het aantal kinderen dat je mee kunt nemen. Mij buurvrouw en ik hebben het er wel eens over gehad om het samen te doen maar inmiddels heeft zij 3 kinderen op school en ik 2. 5 kinderen past bij geen van ons beide in de auto. Wij rijden dus vaak achter elkaar aan naar school en terug.