Hallo, even een "onfris" vraagje over de poep van mijn zoontje. Hij is nu ruim anderhalf en krijgt in de ochtend en voor het naar bed gaan nog de borst. Verder eet hij erg goed, bruin brood, fruit, warme hap, yoghurt. Toen hij met 6 maanden met vast eten begon had hij in de eerste instantie 'normale' drolletjes. Maar na een tijdje werd dat weer dunne poep, maar het is geen diarree. Een tijdje terug was ik bij de dokter omdat hij vaak moest overgeven, en toen kwam dit ook ter sprake; hij zei dat dat gewoon door de borstvoeding kwam. Nu zeiden ze vandaag op het KDV dat ze zich wel zorgen maakten over die dunne poep (met alle "explosies" van dien, want het loopt vaak langs zijn luier). Nu is mijn vraag: Is zijn dunne poep na anderhalf jaar normaal of moet ik me daar zorgen over maken? Alvast bedankt!
Beste Juul, eerlijk gezegd weet ik niet wat normaal is. Mijn kleine van een jaar heeft een variatie aan poep, tegenwoordig, maar zo dun dat het zijn luier uit loopt, dat is lang geleden. En hij krijgt 2x per dag borstvoeding. Ik zou als ik jou was het consultatiebureau eens bellen. Al is het maar ter geruststelling. Succes!
Dunne poep kan niet aan de Bv liggen....domme reactie van je arts, vooral als je kind de eerste maanden toen hij-zij uitsluitend BV kreeg, gewoon poepte... Het kan wel aan bepaalde fruitsoorten liggen, sommige werken laxerend. Google eens op *kleuterdiarree*, dan kom je heel wat plausibelere verklaringen tegen. Het is wel zo dat BV de darmwerking stimuleert,maar diarree... nee.
Hmm, ik heb in overleg met CB en HA toch maar even wat ontlasting op kweek laten zetten. @ jingles; hij heeft juist altijd al dunne poep gehad, ook de eerste 6 maanden. Daarna had hij, als gevolg van zijn "echte" hapjes een paar weken 'gewone' drolletjes, maar dat werd ook algauw weer dunner toen hij eenmaal aan het eten gewend was. Ik weet zelf dus niet beter dan borstvoeding=dunne poep. Ik heb me er dan ook nooit druk om gemaakt. Misschien ten onrechte? Ben benieuwd wat er uit het kweekje komt!