Tot nu heb ik 3x200mg Utro ingebracht. Ik moest dit tot 13 weken gebruiken dan afbouwen. Ik heb deze 13e week nog als extraatje meegenomen om de volle dosering in te brengen. Ik ben ergens ontzettend bang dat het misgaat als ik de Utro af ga bouwen... De placenta heeft als het goed is de progesteron productie overgenomen, maar wie zegt mij dat er voldoende progesteron aangemaakt wordt? Ik word er nog al onzeker van... Maar goed, ik moet dus gaan afbouwen. Iedere week moet ik 1 bol minder inbrengen. Ik twijfel dus over welke dosering ik als eerste moet minderen. Die van de ochtend, middag of avond? Bijvoorbeeld: Week 14 Ochtend 200 mg Middag 100 mg Avond 200 mg Week 15 Ochtend 100 mg Middag 100 mg Avond 200 mg Week 16 Ochtend, middag en avond 100 mg Week 17 Ochtend en avond 100 mg Week 18 Avond 100mg Week 19 niets meer. Zou dit een goed schema zijn? Iemand die hier ervaring mee heeft? Het liefst gebruik ik t/m week 15 de volle dosering. Die week ga ik voor mijn werk 6 dagen naar het buitenland en ik ben als de dood dat het daar dan mis zal gaan omdat ik afbouw... Ah! Die eeuwige onzekerheid! Die was de afgelopen weken weg omdat het zo goed gaat met de medicijnen, maar nu moet je stoppen en word ik er helemaal gek van! Ervaringsdeskundigen? Help me aub!
Ik vond het ook heel erg eng om te stoppen. Ik mocht van mijn arts (Dusseldorf) als stoppen met 6 weken maar dat durfde ik echt niet. Ben zelf doorgegaan tot week 12, en daarna iedere dag 1 bol minder. Dus met week 13 was ik er helemaal vanaf. Alles is goed gegaan, geen bloeding niets gehad. Je placenta heeft alles al van je overgenomen op dit moment en stoppen moet toch een keer. Ik kan je moeilijk adviseren, want gevoel en verstand zeggen vaak wat anders, al moet ik wel zeggen dat ik nooit eerder gehoord heb om tot week 18 te gebruiken. Dan is het dan hetzelfde liedje.....stoppen moet een keer, probeer vertrouwen te hebben in je lijf en beebje. Succes.
Dank voor je reactie. Ik weet het, stoppen moet een keer... Het voelt deze keer zo anders dan alle 3 de andere zwangerschappen en meer dan ooit heb ik vertrouwen in deze zwangerschap. Maar toch... Fijn te lezen in ieder geval dat jij na 13 weken bent gestopt, dat geeft mij moed!
Ik weet dat het echt heel eng is, ik vond ook steeds iets om verder te gaan, we gingen toen bijna op vakantie en ik durfde niet te stoppen bang dat het op vakantie mis zou gaan.....eng is het en zal het blijven om te stoppen. Bel anders eens het ziekenhuis of huisarts van wie je de utro hebt, en overleg daar eens je gevoel, misschien helpt het je, en ga je tot die tijd door met de bollen. Kwaad kan het niet dus daar hoef je geen zorgen om te hebben. Maar als je er 'stress' van krijgt is ook niet goed voor je beebje. Bel gewoon eens op en overleg je gevoel. Meid succes met je beslissing en ik hoop op een super fijne zwangerschap voor jou!
Ik heb ook nog nooit gehoord dat dames tot 18 weken Utro gebruiken. Met 12 weken is de placenta aangemaakt en die neemt het over. Wanneer heb je de laatste echo gehad? Of wanneer heb je weer een echo? Was op de laatste echo de placenta al te zien? Zo ja, dan is het echt veilig om te stoppen nu. Ik zou voor je gevoel 1 bol minder in de 2-3 dagen doen. Denk dat ik het ook zo ga doen als ik de 12 weken red!
Ik heb woensdag de laatste echo (combinatietest) gehad. Toen niets gehoord over de placenta... Ik zal woensdag de VK er eens naar vragen. Wat fijn dat je zwanger bent! Ik hoop voor je op een goede zwangerschap!