Heb nog een spitskool en een Chinese kool liggen 1 vd 2 gaat t worden vanavond. De Chinese kool rolletjes en spitskool salade ken ik inmiddels. Weet er iemand nog een lekker receptje liefst ook peuter vriendelijk..
Kerriestamppot met hamburgers - Recept - Allerhande - Albert Heijn Dit eten wij wel eens maar dan met "gewone" hamburgers Het is een lekker recept
Wij eten wel eens gewokte spitskool met shoarmareepjes en evt een bouillonblokje. Met aardappeldingetjes erbij. Is erg lekker! Maar misschien wat zout voor een peuter
Hier ben ik al sinds kind gek op: Gehakt rullen, ui erbij, lading kerriepoeder dat alles geel wordt. Vervolgens spitskool in reepjes snijden, uiteraard het hart weghalen. Alles bij je gehakt en ui. Klein laagje water erbij doen, schep suiker en een echte flinke scheut ketjap manis en een blokje rundvleesbouillion en dit droog laten koken en regelmatig omscheppen natuurlijk. Wij eten dit met rijst. Mmmmm!! Je kunt natuurlijk tussendoor blijven proeven om te checken of je peuter het nog lekker zou vinden. Eet smakelijk!
Ik heb vorige keer de spitskool geroerbakt/gewokt met kerriepoeder, appel en rozijntjes.. Had ik toevallig in huis, haha en was nog best lekker.. Kan ook voor peuters denk ik wel? Eetse!
Wij maken er vaak stamppot van. 2 uien en gerookte spekjes bakken. Aardappels en kool in de pan, met een klein laagje water. Spekjes en uien erop leggen. Als dit klaar is stampen met ketjap, fijne mosterd en naar smaak peper en zout toevoegen. Lekker met karbonade en verse worst Eet smakelijk