En ja, een aantal van jullie muggenzifters gaan zeggen: lekker puh, had je maar niet *zogenaamd legitieme reden* maar ik luister toch niet naar jullie want ik ben het NIET met jullie eens, dus bespaar jullie de moeite Ik ben boos op de gemeente Zaanstad. Bij het station hier is een algemene plaatselijke verordening waarbij je je fiets daar niet neer mag zetten buiten de daarvoor bestemde plaatsen. Er zijn ZES rijen fietsen. Drie als je je bedenkt dat er twee rijen tegenover elkaar staan. In de eerste rij ----------- alleen maar fietsen. In de tweede rij heb je een kleine onderbreking van pak em beet 50 centimeter, ongeveer zo:------ -----. Het lijkt net of ze een stukje fietsenrek vergeten zijn om neer te zetten. In de derde en laatste rij heb je gewoon weer een volle rij fietsen -----------. Nou ja, prima. Zoals altijd is het vet druk op het station en staan alle fietsenrekken vol/voller/volst. Dus ik zet mijn fiets, die uiteraard niet meer in de fietsenrekken passen omdat ik geen zin heb om hem met bruut geweld ertussen te duwen direct naast het fietsenrek op de tweede rij van dat kleine stukje lege ruimte. Nou, jullie raden het al; kom ik terug -> fiets weg. Dus ik ben maar direct naar het fietsdepot gegaan. Kon ik voor 20 euro mijn fiets terug krijgen. Ik kon aangeven of ik bezwaar wilde maken - OH HECK YEAH! En dat ga ik ook doen. Dit gaat namelijk voor mijn gevoel echt helemaal nergens over. Als ik mijn fiets nou gewoon buiten het fietsenstalling-gebied neer had gezet of tegen een muurtje aan had gesmeten en naar de trein was gerend; had ik het veel schappelijker gevonden. Kinderachtig gedoe om een mamafiets mét fietsstoeltje er zo tussenuit te plukken. En dan de overige fietsen met rode stickertjes te labellen. Mijn fiets stond er om 08:30 en om 08:50 'werd er geconstateerd dat', alsof ze nota bene hebben staan wachten tot mijn trein weg was. Schorem Ik voel de intense behoefte om een APV uit te voeren rondom het gemeentehuis in Zaandam zelf om alle fietsen van ambtenaren met een slijptol in beslag te nemen! Ga wat nuttigs doen ofzo... Maar nee, mijn fiets zou de vrije doorgang belemmeren. Yea right, tussen de fietsenrekken in? Unlikely! Ik vind het onzin en durf zelfs te roepen dat het ordinaire fietsendiefstal is om de gemeentekas te spekken. Zo! Nou, ik heb het gezegd. Ordinaire fietsendieven met jullie gemeentebeleid. Ik heb potverredikkie bijna 15 kilometer moeten fietsen vandaag van het fietsdepot naar mijn gastouder om mijn baby op te halen en ik ben twintig euro lichter. Jatteneurs! En nee, met dit topic hoef ik verder niks te bereiken. Die APV kunnen ze wat mij betreft op een plek steken waar de zon niet schijnt Ik ben gewoon boos. Gemeente Zaanstad; *insert-hier-nare-verwensingen-aan-de-apv-makers* De eerstvolgende keer dat het fietsenrek vol is, trek ik er een stel fietsen uit, zodat ik mijn fiets er in kan zetten én maak ik hem vast met betere sloten! Tjongejongejonge. En plaats op die 50 centimeter ruimteverspilling eens een rek - met je broodroof Duitsers! (ja, nu hebben we alle stigmatiserende scheldpartijen tegenover het zogenaamde gezag wel gehad ) AAAARRGGHHHH! En nu ik stoom heb afgeblazen, ga ik even rustig lezen hoe ik hier bezwaar tegen kan maken. Ik hoef niet eens te winnen voor mijn part, maar ik wil ze wel laten weten dat ik bezwaar heb tegen deze 'onmenselijke wanpraktijken' Blijf met je tengels van mijn fiets af! GRRRRRR.
En ze hadden niet je fiets gewassen en een beurt gegeven? Ik ben het met je eens, wat een onzin zolang je fiets wel fatsoenlijk staat en niet tegen een of andere muur aan gesmeten...
Tsja, regels zijn regels, niet alleen wanneer het jou uitkomt Het blijft rot, gelukkig is het 'maar' 20,- euro... Succes met je bezwaar, nee heb je, ja kan je krijgen!
Hahaha, ja, de mijne ook. Jammer weer. Denk dat ze zich weinig aan gaan trekken van je bezwaar, maar zolang het jou helpt met verwerken van dit incident...
Regels zijn regels? Waar moet je je fiets dan laten als er geen plek is? Of zouden jullie netjes hebben gewacht tot er wél plek was (vrij onwaarschijnlijk dat dat voor 5 uur 's middags geweest zou zijn)?
Ehm, ja dus... Of ik zou een andere plek gezocht hebben, zeker als ik weet dat ze daar beboeten! Enne, I know all about it, in Utrecht is het nog 1000x erger
Aangezien het erg unlikely is dat je het met mijn eens bent, kan ik het toch niet laten mijn mening te geven, heck yeah. Je wist dat je daar niet mocht staan, zet er toch je fiets (mét kinderstoel, want blijkbaar maakt dat iets uit) weg en bent vervolgens boos, omdat je dan de 20 moet betalen waar ze voor waarschuwen. Yeah right, vind het een beetje eigen schuld, dikke bult.
Tja dan had je maar moeten betalen voor de bewaakte stalling of hem op 1 van die onmogelijke 'boven'rekken moeten plaatsen! (lees sarcasme)
Die regels zijn toch v4ij recentelijk iingevoerd? Belachelijk dat ze er mee door zijn gegaan ondanks alle kritiek. Ik zou woest zijn, flauwekul!
Flauw zeg! Ik zou ook boos zijn.. Ondanks het 'eigen schuld dikke bult'. Het is gewoon onzin. Haar fiets stond tussen 2 fietsenrekken in(?)
Pff ik zou dus ook laaiend geweest zijn. Maar heb sowieso een hekel aan dit soort gemeentegeneuzel. 20 min. later al slepen ze m weg! Alsof die lui erop kicken, precies hetzelfde als bij die parkeercontroleurs, woest word ik van die lui (na een aantal belachelijke ervaringen waar de honden geen brood van lusten). Terwijl je fiets nergens 'fout' staat objectief gezien en ze anderen wel een rood waarschuwingsstickertje geven. Ze moeten gewoon meer fietsenparkings voorzien.
Laatst een boete gehad voor 90 euro.. Fout geparkeerd bij een super drukke hemelsvaartmarkt. Een wiel op de voetpad.. Kaching.. Bonnetjesquota opmaken noem ik het.
Ik weet niet waar je fiets precies stond. Stond het wel tegen de fietsenstalling aan of stond het in de weg? Eerste geval snap ik je volledig! Als het het tweede geval is, eigen schuld dikke bult. Over die 20,00 kom je wel heen. Mango, hoe weet je dat het in Utrecht 1000X erger is? Ik woon in Nieuwegein, Utrecht is inderdaad erg met zijn fietsenstalling. Chronisch stallingstekort noem ik het maar. Was je dan in Zaanstreek op doordeweekse dagen?
Hieronder een (slechte) schets van het fietsen-parkeer-gedeelte De rode lusjes/kringetjes (of zoiets) zijn de fietsen. Het zwarte zijn de rekken. Zoals jullie kunnen zien is de tweede rij met fietsenrekken onderbroken. Mijn fiets stond op het blauwe 'kringetje' en er stonden naast mij op de groene kringetjes ook allemaal fietsen - waarvan een deel is meegenomen en een deel nog zou worden meegenomen. Ik vind dit gewoon muggenziften. Mijn fiets stond echt niet in de weg en was ook niet zomaar neergegooid.