We willen van de zomer op vakantie. Vorig jaar hebben we een caravan gekocht en eigenlijk wilden we naar Frankrijk. Maar onze meid houdt niet van autorijden. Het lijkt wel alsof ze zich verveelt. Na een minuut of 20 begint ze vaak al te huilen. Volgens mij is ze niet misselijk (tenminste, ze spuugt niet, weet niet waar ik het anders aan kan zien, maar daar lijkt het niet op). Ze zit met haar stoeltje naar voren gericht. Als ik iets aan haar stoeltje hang van een speeltje moet ze er niks van hebben. Als we stoppen wil ze zich helemaal uit de gordels wringen. Nou is ze met alles zo onrustig hoor, ook in de kinderwagen vertoont ze dit gedrag. Ze is heel onrustig, kan niet stilzitten lijkt wel. Maar nu dus het probleem: de vakantie. Wat vinden jullie? Moeten we er aan toegeven en in Nederland gaan kamperen (ben ik niet zo van, ben gek op Frankrijk) of moet ze zich aanpassen en moeten we gewoon gaan? Misschien geeft ze zich er uiteindelijk aan toe, maar wat als dat niet zo is en ze de hele weg brult? We willen wel graag reserveren op een camping omdat we niet het risico willen lopen dat alles vol zit. Ze is tegen die tijd trouwens 1 jaar en 5 maanden. Iemand ideeën?
Misschien een idee om 's nachts te gaan rijden? Heb je al eens geoefend om langer te rijden en zo ja hoe ging dat dan?
Ik zou toch gewoon boeken voor Frankrijk. stop wanneer het nodig is en rij zo lang mogelijk door als je kindje slaapt.... Als je echt naar het zuiden rijd neem een overnachting.... En mischien kun je afleiding voor je kindje zoeken? Een dvd spelertje voor in de auto..? Succes er mee.
Oei moeilijk hoor! Onze dochter hield er ook niet van en heeft ooit op een reis van 2 uur alleen de laatste 10 minuten niet gehuild (toen was ze anderhalf jaar). Gek werden we ervan in de auto! Eigenlijk hebben we sindsdien nooit meer zolang gereden met haar. Haha, we gingen daarom telkens maar met het vliegtuig op vakantie. Je kan het gokken en het kan goed uitpakken (maar ik geloof dat ik het niet zou doen). Succes met je beslissing!
We zijn wel eens lang gaan rijden (Zuid Duitsland), maar toen was ze 4 maanden en sliep ze overdag nog veel. Zodra we de hoek omwaren sliep ze al. Maar nu lijkt dat niet meer zo te lukken in de auto. Sinds ze dit zo heeft zijn we ook niet meer zo ver geweest, hooguit een uurtje, anderhalf uur rijden. Maar dan is het veel huilen. Inderdaad is 's nachts wel een idee. En een dvd spelertje zou ook wel kunnen helpen inderdaad. Goeie tips. Maar het is toch niet zielig om met een ukkie zo'n eind te rijden toch? Dat moet in principe toch wel kunnen?
Ik zou het wel een beetje zielig vinden, maar persoonlijk zou ik het wel doen denk ik. Wij hebben ook familie op 2 uur rijden wonen en daar willen we toch ook graag regelmatig naartoe. Dan zou ze gewoon moeten als ze het niet leuk zou vinden. Maakt het alleen voor jezelf ook wat minder leuk. Werkt het als 1 van jullie haar bezighoudt? Boekje lezen ofzo? Misschien dat ze dat nu nog niet leuk vindt, maar straks misschien wel (Eva vindt het geweldig nu). En het duurt nog even, misschien vindt ze rijden tegen die tijd helemaal niet erg meer. Maar goed, daar heb je niets aan als je nu wil reserveren . En een leuke cd (van sesamstraat ofzo) aan in de auto en dan zelf lekker meezingen? Eva is daar ook wel even zoet mee.
Inderdad de draagbare dvdspeler! De uitvinding van de eeuw... Wij hebben er vorig jaar ook1 gekocht voor in de auto, en we hebben er echt heel veel plezier van gehad... Klein tipje, neem meer dan 2 dvdtjes mee... Ik raak nu nog helemaal van de wap als ik de tune van de Little people hoor.. *twitch* En idd 's nachts rijden, dat hebben wij ook gedaan en dat gaan we over 2 weken weer doen. Om een uur of 11/12 de auto in, en dan heb je de grootste ruk al gehad als je dochter wakker word. En je hoeft niet zo vaak te stoppen, wat slaapt dat slaapt, vind ik. Wij stoppen dan 's ochtends om even op ons gemak ergens te ontbijten, dan kan Jelle ook even zijn benen strekken... Maar dat was afgelopen jaar pas om 9 uur... Zo lang had hij geslapen... En om 11 uur waren we op de plaats van bestemming... Ik vind het niet zielig voor zo'n ukkie.. Nou ja, een beetje wel, omdat je zolang in de auto zit, maar dat is maar een paar keer per jaar. Ik zal het op vakantie gaan er niet om laten, als ik zie hoe makkelijk het was voor Jelle om om te schakelen naar het vakantiegevoel en weer terug... Nee, ik heb er geen spijt van...
Esmee huilde ook altijd in de auto. Wij zijn vorige zomer naar de cote d azur geweest met de hele familie. Zag erg tegen de reis uit maar de dvdspeler was de redding. Ook af en toe op de achterbank gezeten bij haar, boekjes lezen enzo. Nu vindt ze autorijden niet meer erg ook niet zonder dvd speler haha die gebruiken we alleen voor lange afstanden.
hoi, hier ook een dametje die ineens niet meer zo van autorijden houdt, ze huilt niet maar kliert nogal, als je haar wat te spelen geeft gooit ze het op de grond, net daar waar je zelf niet bij kunt, speen gooit ze ook door de hele auto heen. Toch hebben we besloten om naar Frankrijk te gaan, we gaan met vrienden die ook een kleintje hebben. Ons plan is om wel gewoon overdag te gaan rijden, in verband met het ritme van de kids, maar wel om s'avonds te overnachten in een hotel, en als het moet wat vaak er uit. Ook willen we een DVD speler in de auto zetten, en dan maar hopen! Dominique is ook anderhalf als we weg gaan! Henriette
Goed om te horen dat er meer zijn die toch gewoon zouden gaan. Dan voel ik me minder schuldig... Ik denk dat we het toch maar moeten doen. En dan 's nachts rijden. DVD spelertje voor het geval dat. En boekjes en speeltjes op de achterbank. Nou meiden, ik denk dat ik eruit ben. Ik ga eens even kijken op internet voor een leuke camping. Bedankt voor jullie reacties.
wij hebben ook een draagbare dvd speler voor de lange stukken. onze uk begint na 5 minuten al te klagen. als hij zich dan lekker vermaakt met bumba vind ik het best groetjes, Miranda