met baby 2 maanden oud met vliegtuig?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Kanarie, 11 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

met baby (2 maanden) op vliegreis?

1. Nee, daar zou ik niet aan beginnen

2. Ja, waarom zou dat een probleem zijn

3. Ik weet nog iets anders

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Die redenatie begrijp ik ook niet helemaal.......:cool:

Maar goed ik zou het juist nu WEL doen mits je baby natuurlijk verder goed gezond is en niet verkouden ook is. Plus de medische voorzieningen ter plekke ruim voldoende zijn. Angst is een slechte raadgever, laat een mooie vakantie niet schieten hierdoor, de herinneringen zijn onbetaalbaar.

Lekker aanleggen/flesje geven bij stijging/landing en voor de rest zal hij/zij hoogst waarschijnlijk non-stop slapen. Ideale leeftijd tussen de 6 weken en kruipleeftijd, daarna wordt het een stuk lastiger tot ze een jaar of 3,4 zijn. ;) Ik heb zeker al 30-40 lange afstandsvluchten gedaan met (kleine) kinderen, relax het komt echt goed!

Kinderen tot twee jaar moeten overigens bij stijgen/landen en turbulentie altijd bij een volwassene op schoot in de speciale gordel, ze worden NIET op de grond gelegd hoor. :D

2. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    ja hoor ze slapen nog zoveel en niet alle kindjes hebben last van oorpijn
    veel makkelijker dan vliegen met een peuter

en zelf gewoon relaxt zijn dan gaat het vast prima

3. VSC

VSC Niet meer actief

Nee, echt niet. Veel te veel gedoe en mijn baby slaapt ook helemaal niet veel overdag. Bovendien vind ik rust en regelmaat belangrijk voor zo'n kleintje.
    Ik ga pas weer op vakantie als mn dochtertje er ook echt wat aan heeft :)

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.789
    18.971
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb wel eens een paar uur met een huilende baby in een bus gezeten. Geen succes. Bij een vliegreis is de kans op huilen natuurlijk nog groter, vanwege de oortjes. Vervelend voor het kind en asociaal richting medepassagiers.

5. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Ja hoor doen! Op die leeftijd drinken en slapen ze alleen maar. En meestal slapen ze in een vliegtuig heel veel door het geluid en de beweging.

6. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ik zou er niet aan beginnen :D de eerste 3 maanden vond ik toch wel heftig qua herstel, ritme vinden, zoontje met reflux en snel overprikkeld.

Ik zou eerst afwachten na de bevalling en kijken hoe het gaat. Nu is mijn zoontje ruim 5 maanden en zou ik het opzich wel aan durven :)

7. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.948
    113
    Vrouw
    8 weken lijkt me zelf erg jong....
    Mijn baby's waren toen nog wat bezig hun draai te vinden, dus ik ook.

Oudste dochter was 5 maanden, toen vlogen we naar
    Fuerteventura,zoon 4,5 maand naar Alicante.
    Op zich supermakkelijk. Het enige wat ik nodig had was luiers en schone kleertjes, want ze kregen nog alleen borstvoeding.

8. Mega

Mega Lid

13 jun 2014
    80
    0
    6
    Phoeh moest er niet aan denken met mijn zoon, hij heeft moeite met prikkels en huilt best veel op een dag vooral de eerste 3 maanden. Ik zou het afwachten en een last minute boeken.

Wij zouden eerst ook op vliegvakantie inmiddels mijn zoon 4 maancen en wij blijven lekker thuis.

Hangt echt af van je kindje, als hij/zij makkelijk is kun je het altijd nog overwegen.

9. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Wij vlogen vorig jaar van Saoedie Arabie naar Nederland (met overstap van 4 uur) en onze dochter was toen net 10 weken oud. Ze heeft eigenlijk bijna de hele weg alleen maar geslapen. Geen last van haar oortjes gehad, kortom: het ging uiteindelijk prima.

Nu is ze 13 maanden, kan ze lopen en we hebben deze vakantie 6 lange afstandsvluchten inclusief overstaptijd, en ik weet nu al dat onze dame niet gaat meewerken. Ik maak dus mijn borst maar alvast nat...

10. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Spannend meis, maar wel heel leuk ook ook! 😅 Jullie gingen ook naar de VS toch?

11. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Dank je!
    We gaan naar Centraal Azie. En van daaruit naar Nederland. En dan weer terug naar Saoedie. De VS konden we vanwege het drukke schema van mijn man niet inplannen dit jaar:)

We vliegen aan het eind van deze maand. 5 uur naar Duitsland, 6 uur overstap, 7 uur naar Centraal Azie. Ik denk dat je me daarna kunt opvegen.

Ik heb serieus liever een lange vlucht van een uur of 10 dan twee iets kortere vluchten met een lange overstaptijd:(

12. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Ja hoor waarom niet? Vorig jaar was Atilla 7 weekjes en we gingen gewoon lekker op vakantie (vliegtijd 3,5 uurtjes). Hij heeft 0,0 gehuild of gezeurd! We Kregen echt zoveel complimenten van de andere reizigers! 😁 Oorpijn enz heeft is ook nooit gehad. Gewoon lekker genieten van je vakantie's doen wij ook 😁.

13. Kanarie

Kanarie Fanatiek lid

14 mrt 2014
    1.524
    1.570
    113
    Zuid-Holland
    Lieve dames,

Heel hartelijk bedankt voor jullie stemmen en reacties!

Gelukkig hebben we nog wel even de tijd en zoals anderen ook hebben beschreven weten we nog niet hoe het herstel van de bevalling zal zijn en wat voor een baby we krijgen...

We gaan het zien en nemen jullie reacties zeker in overweging.

Liefs, Kanarie

14. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Eens!
    Ik zou het ook niet doen.

15. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Een huilende baby asociaal?
    Ik vind een huilende baby asociaal vinden pas asociaal .

16. Gabri

Gabri Actief lid

16 mei 2014
    423
    4
    18
    NULL
    NULL

Eens!

17. VSC

VSC Niet meer actief

Asociaal is niet t goede woord maar als mensen urenlang naar een huilende baby moeten luisteren dan is dat vliegtuig ineens heel klein denk ik. Ik hou ook niet van krijsende kinderen van andere mensen als ik eerlijk ben :p

18. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.789
    18.971
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Asociaal betekent dat je geen rekening houdt met anderen. Ik denk dat de meeste mensen er niet op zitten te wachten om lange tijd naar een huilende baby te luisteren. Als je dan toch je eigen belang voorop zet en vind dat anderen dan maar pech hebben, vind ik dat wel asociaal ja. Dan houdt je toch geen rekening met de andere passagiers?

19. bababoe

bababoe Fanatiek lid

11 mrt 2011
    1.803
    781
    113
    Een baby kan toch geen rekening houden met andere passagiers?? En ik denk dat de ouders er alles aan zullen doen om ervoor te zorgen dat een baby niet de hele weg huilt, want die voelen zich er vast ook niet prettig onder! Pfff

Hier net gevlogen met onze baby van 5 maanden. Heen ging ik alleen, met overstap (totale vliegtijd 4 uur, 2,5 uur overstaptijd door vertraging), ging prima. Vliegtuig was niet vol dus had op de langere vlucht een eigen stoel voor hem, en had de maxicosi mee dus daar kon hij in zitten. Op de korte vlucht op schoot was ook prima te doen. Hij heeft die hele weg geslapen.
    Op de terugweg hadden we wederom geluk met een extra stoel (en een vriendelijke medepassagier die wel aan de andere kant wilde zitten), waardoor we hem in de maxicosi tussen ons in konden zetten.

Kortom, ik zou het rustig doen! Als je een beetje een idee hebt van hoe je kindje is, zou ik gewoon boeken. Voor de bevalling al boeken zou ik alleen doen als je echt een hele goede deal kunt vinden.

20. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Omdat het asociaal is omdat de baby wel eens zou kunnen huilen moet je dan maar thuis blijven? Wij maken de vliegreizen vooral om familie te bezoeken. Geen haar op mijn hoofd die er overdenkt om thuis te blijven omdat het wel eens asociaal zou kunnen zijn tegenover de passagiers. Laat me niet lachen.
    Wij vliegen. Met baby. En als ze huilt dan is het jammer. Wij gaan lekker naar opa en oma.

Deel Deze Pagina