Met baby erop uit?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by GeoLilly, Jan 23, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,548
    524
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Het is inderdaad baby-afhankelijk.
    Wij zijn niet anders gewend dan altijd verder te moeten rijden... familie zit allemaal op minimaal anderhalf uur reisafstand.
    Ging hier eigenlijk altijd prima.

2. Disneyfan

Disneyfan Fanatiek lid

Oct 14, 2013
    1,036
    158
    63
    Wij vanaf 7w ongeveer familie woont allemaal op 2 uur rijden.

3. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

Wij zijn naar België geweest toen m'n baby 6weken was. Enkele reis was 2 uur, ging prima. Gewoon gaan dan zie je hoe het gaat. Je kan altijd tussendoor even stoppen bij een wegrestaurant ofzo.

4. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

Mar 27, 2012
    6,134
    1
    0
    Hier ook vanaf het moment dat ik zelf weer op de been was :)

Heerlijk met zon uk. Dl sliep gewoon in de bak als wij aan de wandel waren. En als ze honger had of een volle luier hadden we een excuus om lekker koffie te gaan drinken. Ik gaf bv dus dat kon zowieso overal maar overal kun je denk ik wel een flesje opwarmen.

lekker gaan zou ik zeggen!worden ze makkelijk van naar mijn idee :)

5. Uuz

Uuz VIP lid

Dec 8, 2014
    6,241
    818
    113
    Die van mij heeft nooit geslapen onderweg, ook op lange autotochten hoogtens een half uurtje. Dus daarmee was langdurig op pad gaan altijd wel een recept voor slapeloze huilnachten :)

Maar zoals gezegd , je komt er alleen in de praktijk achter wat voor kind je hebt.

6. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

May 21, 2012
    802
    15
    18
    Toen mijn jongste 2 weken oud was bleef ze al klaar wakker in de kinderwagen en uiteindelijk was het huilen. In de auto ook.
    In de draagdoek ging dat wel goed.
    Ze is nu 4,5 maand en in de kinderwagen en MC gaat het goed, maar zodra ze moe begint ze te huilen.
    Net weer met een huilende baby de Intratuin uitgelopen...zucht
    Volgende keer maar weer in de draagdoek, maar de laatste keer was dat ook geen garantie meer voor een fatsoenlijk slaapje.
    Word er moedeloos van soms.
    (Sorry even spuien:))

7. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

Apr 9, 2014
    3,637
    1,193
    113
    Met de oudste gingen we al heel vroeg hele dagen en zelfs weekendjes weg en hebben we het altijd vrij probleemloos leuk weten te houden. Zij leefde zo'n beetje in mm drager, dus zolang ik haar in de drager had was het goed. In de auto was vier uur rijden echter wel de max, daarna was het steevast huilen, huilen, huilen...
    Nu met de jongste vind ik het iets pittiger, vooral omdat zij een wat actievere baby is. Ze ligt niet graag wakker in de wagenbak en in de drager zitten wanneer ze wakker is doet ze ook miet langer dan een half uur. Ze vindt het daarna weliswaar best als je haar gewoon draagt in je armen, maar met een baby van 7kilo en een slappe mama gaat de lol daar gauw vanaf. Dus hier ga ik wel hele dagen weg naar familie of vrienden, maar niet naar plekken waar ze niet gewoon even op haar buik kan liggen en haar eigen ding kan doen. We gaan overigens wel regelmatig urenlang naar de dierentuin, maar dan kan ze altijd even haar ding doen in het restaurantje en bij alle andere binnenplekken, waar ik haar altijd even uit de drager of wagen haal. Bovendien ben ik in een dierentuin iets minder zenuwachtig als het gaat om kindereoverlast ;) en kunnen we vanuit huis naar de dierentuin lopen.

8. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

Jan 13, 2012
    1,194
    0
    0
    Dochter net geen vier maanden met het vliegtuig naar Italië gegaan. Ging prima. En ook erg prikkelgevoelig en hevige vorm van reflux. Maar alles gewoon gedaan op haar tempo en dat ging prima..

Met de oudste toen ze tien maanden was naar frankrijk gereden en ook dat ging prima...

9. Maartt

Maartt Fanatiek lid

Mar 30, 2011
    4,843
    725
    113
    Vanaf het moment dat ik weer mobiel was na de keizersnede ging ze overal mee naar toe.
    Verjaardagen, vakantie etc.

Je zal mij wel voor gek verklaren dat we voornemens zijn om met deze baby gewoon deze zomer naar Italië te rijden. Natuurlijk wel afhankelijk van het kind en of het goed gaat.
    De baby is dan ong. 3,5/4 maanden.

Ik heb er nog nooit bij stil gestaan wanneer ik met haar een langer uitstapje kon gaan doen. Ging gewoon en zag het allemaal wel.
    Overigens hadden wij helemaal niet een vreselijk makkelijk kind voordat iedereen dat denkt. Onze dochter mocht namelijk het eerste halfjaar niet huilen vanwege haar hartafwijking.
    Ik heb angst nooit laten lijden en vond het "vanzelfsprekend" dat we haar gewoon meenamen. Wat we thuis konden konden we ergens anders ook.
    Wat is het ergste wat kan gebeuren? Een keer minder slapen, huilen, onrustig met voeden.

Maar misschien ben ik wel "te makkelijk".

10. shaantje

shaantje Fanatiek lid

Feb 8, 2007
    1,332
    0
    0
    Dl was 2 maanden oud toen we een hele dag weg gingen naar een kerstmarkt in Duitsland. Ging prima. Als dl moest eten/verschoond worden etc. gingen we ergens iets eten/drinken en konden we dl ook haar flesje aanbieden etc. Verder heeft ze gewoon altijd geslapen in de wandelwagen als we aan het wandelen waren. Wij hebben gelukkig wel altijd een gemakkelijk kind gehad op gebied van prikkels etc. Ze sliep overal :D!

Share This Page