Fietsstoeltje achter met vijfpuntsgordel - welke?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tupp, 23 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.146
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Mijn zoontje zit nu nog in een voorstoeltje als we gaan fietsen. (Bobike) Maar helaas, in een boze bui is gebleken dat hij daaruit kan "vallen". Hij "bokt" dan even flink zodat de gordeltjes losschieten en laat zich gewoon zijwaarts vallen. Gelukkig mijn kant op (ik stond naast de fiets) dus het liep helemaal goed af. Behalve de schrik dan...

Ik vind het niet meer de moeite om een nieuw voorzitje te kopen. Dus wil ik over op een achterzitje. Liefst met vijfpuntsgordel, ik denk dat hij daar toch minder makkelijk uit bokt. Nu ben ik op internet aan het neuzen en ik lees dat die gordeltjes lastig vast te maken zijn?

Ik ben benieuwd welke achterzitjes met vijfpuntsgordel jullie in gebruik hebben en hoe het zit met het aandoen van de gordeltjes. (Vooral ook als je kindje in een dwarse bui is. ;))
    We zouden trouwens wel graag weer één stoeltje op onze beide fietsen willen gebruiken, dus als je daar iets over kunt vertellen is het ook mooi meegenomen.

2. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Wij hebben de yepp (voor) maar kopen die straks ook voor achterop. Vind m lastiger open te maken dan dicht te maken maar dat komt ook doordat t stuur ervoor zit enzo. T lijkt me achterop makkelijker te doen. Kan je er makkelijker bij. Ik weet iig wel zeker dat mn dochter deze absoluut niet open gaat krijgen.

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.146
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Oké, bedankt. Lastig openmaken vind ik minder een punt dan lastig dichtmaken. Als ik mijn zoontje eruit ga halen zit hij wel stil. Alleen het erin zetten is soms er lastig. Dan kan hij soms erg bokken en dan krijg ik zelfs die simpele sluiting van de bobike maar lastig dicht.

Deel Deze Pagina