borrelende afvoer

Discussie in 'De lounge' gestart door Alita, 5 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alita

Alita Niet meer actief

Gek wordt ik ervan!!!
    Als de afwasmachine water afvoert begint het heel erg maar ook als we water gebruiken daarna begint het opeens te borrelen....
    Nu vermoed ik dat het begint te verstoppen maar wij hebben harde plastic buizen vanuit de wasbak naar de leiding lopen kun je daar nu gewoon ontstopper in doen?

Meer mensen die hier last van hebben(gehad)?

2. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

#2 Koekeloerie, 5 dec 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2009
    ontluchter/beluchter plaatsen...

3. Alita

Alita Niet meer actief

maar in het begin deed ie dit niet?
    Heb een keer de buizen eraf gehaald voor schoon te maken en nu borrelt ie pas?

4. Koekeloerie

Wauw waar maak jij overal schoon :$.
    Als het een verstopping is moet ook het water in je wasbak moeilijker weglopen. Of een rioollucht ruiken.

Zit er in de sifon nog wel voldoende water? Je kan proberen er een beetje meer water in te gooien. Met schoonmaken kan het zijn dat die leeg is komen te staan.

Met ontstopper zou ik erg uitkijken met welke je gebruikt. Er zijn nl middelen die een chemische reactie veroorzaken in je afvoer, waardoor je plastic afvoer aangetast kan worden. Maar ik heb weleens die van HG gebruikt.

Een veer erdoor heen duwen is nog een mogelijkheid of door laten spuiten.

5. Alita

Alita Niet meer actief

haha....kwam omdat er dus wel in de badkamer eentje was verstopt en dacht hmm daar ook eens kijken!! haha

Hoe doe je dat in de sifon dan? Dat gaat toch normaal vanzelf of hoe werkt dat?
    Precies het is zo agressief spul he..met soda zou ook gaan heb ik gelezen?

6. Koekeloerie

Sifon staat natuurlijk niet leeg, omdat je de app. gewoon gebruikt bedenk ik me.
    met soda gaat het goed. De soda moet je dan oplossen in heet water er door de afvoer spoelen.

7. Alita

Alita Niet meer actief

mm maar eens proberen is het dan niet weg die ontluchter maar proberen...bedankt voor je tip!!!

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Koffieprut wil ook wel helpen. Even heet water er achter aan gooien en klaar is kees.

9. Alita

Alita Niet meer actief

ahh goede tip dank je!!

Deel Deze Pagina