Met baby naar Italie: Toscane of Puglia?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Lindangel, 2 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    De titel zegt het eigenlijk al...

We willen graag van de zomer op vakantie met onze zoon. Die is dan ongeveer een half jaar. Ik wil het liefst in juni weg, voor de drukte en voor de ergste hitte. En ik wil graag naar Italie.

Nu had ik zelf eigenlijk bedacht dat Toscane wel ideaal is. Wij houden er namelijk wel van om wat te zien op vakantie en met een baby kan je toch niet de hele dag aan het zwembad of aan het strand zitten. Dat lijkt mij namelijk nogal heet. Dus dan is het handig als je in ieder geval een deel van de dag iets te doen hebt.

Zoals ik al zei: ik dacht dat Toscane ideaal was. Daar is genoeg te doen op meestal korte afstand. In een half uurtje rijden zit je elke dag in een ander leuk plaatsje. En dat het behoorlijk toeristisch is heeft ook voordelen. De Italianen spreken daar redelijk Engels (soms dan) en veel dingen die we misschien vergeten zijn, zijn daar nog wel te krijgen.

Maar nu ziet mijn vriend Puglia (hak van de laars, dus Zuid-Italie) wel zitten. Die regio ken ik helemaal niet en het lijkt me er ook erg mooi. Maar ik dacht dat het er altijd snikheet was. Uit de klimaattabellen op internet blijkt dat alleen niet. Dan is het verschil tussen Toscane en Puglia best klein qua temperatuur. Alleen de minimumtemperatuur is in Puglia waarschijnlijk hoger. Verder vraag ik me af hoe het daar is. Spreken de mensen wel een beetje Engels? En is er wel genoeg te doen? Volgens mij zijn de afstanden daar namelijk enorm, dus dat is niet zo handig lijkt mij.

Heeft iemand van jullie ervaring met Puglia? Hoe is het daar? Is het handig om daar met een baby heen te gaan?

(We willen trouwens vliegen, auto huren en in appartementen verblijven. Tips zijn welkom!)

Deel Deze Pagina