Met eigen caravan of naar stacaravan met baby 5 mnd

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Luanti, 30 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luanti

Luanti Actief lid

21 jan 2008
    154
    0
    0
    We willen graag in de zomervakantie 1 weekje weg naar de Vogezen. Hier hebben we een leuke camping gezien waar we een stacaravan kunnen huren, maar waar je ook een staanplaats voor je eigen caravan kan huren.

Ik vind het lastig om in te schatten wat straks met een kleine van 5 maanden het handigste zal zijn. Aan de ene kant lijkt me een stacaravan toch net wat comfortabeler en ruimer dan onze eigen caravan, maar dan dien je wel alles in de auto mee te sjouwen.
    Als we met onze eigen caravan zouden gaan kun je die volladen met je eigen spulletjes en heb je ook alles bij de hand.
    Het verschil qua stacaravan en eigen caravan is dat er in de stacaravan een magnetron en een grotere koelkast met vriesvak zit. En dat je een eigen douche en toilet hebt. Maar voor de fles kunnen we eventueel ook een flessenwarmer meenemen.

Of misschien is het helemaal niet verstandig om met zo'n klein prulletje naar een camping te gaan en kunnen we beter ergens een vakantiehuisje boeken?!? :(

Ik ben benieuwd naar ervaringen en tips!

Bedankt alvast :D

2. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    hoi

volgens mij is het best te doen hoor...
    het is een gesjouw en een gedoe maar als je dat ervoor over hebt?!

let wel dat je in de stacaravan ook nog ergens je campingbed kwijt moet kunnen waar de kleine in ligt!

suc6

3. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wij hebben heel wat afgekampeerd met onze baby (inmiddels peuter) en gaan dat in de meivakantie ook weer doen. Met dan inmiddels een baby van een week of 6 oud erbij.

Als jullie toch een eigen caravan hebben, lijkt me dat wel handig, zeker onderweg, omdat je dan inderdaad gewoon al je spullen in de caravan mee kunt nemen en niet alles in de auto hoeft te proppen. Een fles is zo opgewarmd in de flessenwarmer, daar heb je niet per se een magnetron voor nodig. En de baby kan ook prima in een emmer of teil in bad, daar heb je ook geen douche voor nodig. Voor jezelf is dat natuurlijk wel lekker comfortabel, daar niet van......

Een stacaravan heeft natuurlijk wel het enorme voordeel dat ie al helemaal klaar op je staat te wachten (geen gedoe met opzetten van luifels, pootjes uitdraaien, manouvreren etc.) en dat ie inderdaad wat ruimer is, zeker als het slecht weer is. Scheelt het veel in de kosten? Voor een weekje heb je natuurlijk ook weer niet zo heel veel spullen nodig, dus op zich zou het ook nog wel moeten passen om alles in de auto mee te nemen, lijkt me.

Als campingbedje zou je voor een Deryantentje kunnen kijken. Die zijn superklein op te vouwen, er zit een muggennet overheen en je kunt ze gewoon op een normaal bed zetten, zodat je er geen extra ruimte aan kwijt bent. Wij hebben er ook eentje, echt ideaal zo'n ding.

Deel Deze Pagina