wij gaan eind juli 10 dagen naar ierland toe met het vliegtuig. ons dochtertje is dan 4 maanden maar wat moeten we allemaal meenemen. we "logeren" bij de opa en oma van mn vriend dus die hebben waarschijnlijk wel een bedje ofzo. en ik denk dat Amber dan nog wel in de kinderwagen ligt. maar kan die ook mee in het vliegtuig??? en voor in de auto hebben we natuurlijk weer maxi cosi nodig. mag je zoveel spullen in het vliegtuig meenemen. wij moeten natuurlijk kleding mee en Amber ook. luiers, hydrofiele doeken, spuugdoekjes, flesjes, de kolf enz enz. pffff zie er wel een beetje tegen op. en B.V. geven in het vliegtuig????? jullie mening graag. of andere tips
met welke maatschappij vlieg je ? Daar hangt het altijd een beetje vanaf, hoeveel je precies mee mag nemen. Verder is er mogelijk ook een 'wiegje' te regelen voor je kleintje, maar mogelijk is dat alleen op verdere vluchten. Qua maxicosi: Ga je een auto huren? Of ga je met de taxi? Of via de opa en oma? of hij mee mag hangt ook weer van de maatschappij af. Hou er rekening mee dat je niet veel mee mag nemen, ik ga er vanuit dat je geen aparte stoel voor je kleintje koopt en meestal mag je dan maar 10 kilo meenemen. Als je de wagen mee moet/wil nemen, dan gaat het natuurlijk hard met de kilo's...
Als je met de auto wordt opgehaald heb je wel een maxi cosi nodig dus die moet je meenemen. De kinderwagen kun je vaak tot de gate meenemen en dan gaat ie in het vooronder (bij de rolstoelen). De maxi cosi mag je of in de cabine meenemen als er nog plaats is of moet je opgeven bij de bagage. Dat kun je het beste even navragen bij het inchecken. Luiers in de gewone bagage en een paar in je handbagage. Je hebt 10 kilo meen ik dus als je een grote rugzak meeneemt dan past daar waarschijnlijk ook wel de kolf, de spuugdoekjes etc in
aan de ene kant zie ik er heel erg tegenop om "zo ver" weg te gaan maar aan de andere kant ben ik ook wel benieuwd naar de opa en oma van mn vriend. dit is hun eerste achterkleinkind. en mn vriend is hun enigste kleinkind. dus we worden daar echt heel erg verwend, dat weet ik haast wel zeker
Borstvoeding geven is ideaal als je gaat vliegen. Lekker aanleggen tijdens het opstijgen en landen, zodat ze geen last krijgt van klappende oortjes. En met een beetje geluk valt ze net als mijn zoontje destijds in slaap van het drinken en tukt ze de rest van de tocht lekker door, zodat je er geen kind aan hebt. In je handbagage is het wel handig om een aantal luiers, een verschoonmatje, hydrofiel, billendoekjes en een setje schone kleren te hebben. Mijn zoontje poepte zich al helemaal onder voordat we uberhaupt ingestapt waren, dus ik was erg blij met m;n reservekleren. Voor op het vliegveld is het misschien handig om een draagdoek mee te nemen. Zeker bij aankomst, als je je kinderwagen pas terugkrijgt op de bagageband, dan heb je je handen vrij als je kind in de draagdoek ligt. Mijn zoontje sliep er de hele vlucht ook heerlijk in. Is het mogelijk om in Ierland een kinderwagen te lenen voor die 10 dagen bijv. bij familie of kennissen daar in de buurt? Scheelt je een hoop bagage, zeker als je ook nog een maxicosi mee moet nemen.
de enigste familie daar is de oma en opa van mn vriend. en die hebben vast geen kinderwagen. en mn dochtertje de hele tijd in een draagdoek lijkt me niks. ze is nu al meer als 5kg(6,5 week) hoeveel weegt ze dan wel niet. pfff maar ff zien wat het makkelijks is
Wij vinden het ideaal vliegen met een baby van 4 maanden oud. Wij zijn toen naar turkije gegaan. Drinken gaf geen borst dan tijdens het opstijgegen gegeven, verder mochten wij een koffer met 10 kg inhoud voor haar meenemen, en we hebben de kinderwagen gewoon meegenomen. Het was een gok, maar wij hadden zoeits van zijn ervoor verzekerd gaat die kapot kopen we daar een nieuwe. Gewoon de kinderwagenbak met onderstel pas bij de gate afgegeveen zelf een doek eromheen gegaan en wonder boven woner het is heen en terug perfect gegaan. Verder hadden we wel alles bij van hydrofiele luiers tot pakken luiers en drinken enz