Caravanvraag en welke camping Zeeland?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door MamaSon, 14 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Hallo allemaal,
    Wij zitten er sterk aan te denken om dit jaar een caravan te kopen. Ik heb alleen nog nooit in een echte caravan gezeten! We zien meerdere leuke met een stapelbed, handig voor de kinderen. Maar de jongste is deze zomer nog maar 1,5 jaar, dus die kan niet zomaar in een normaal bed. En een campingbedje past niet. Er zijn vast moeders die eerder met dit bijltje hebben gehakt, hoe hebben jullie dit opgelost?

We zijn op zoek naar een leuke camping in Zeeland. We zouden graag een zwembad erbij willen hebben en dat het vlakbij het strand ligt. Heeft iemand een goede tip voor ons?

Groetjes van deze zeer zeer newby kampeerder

2. Marni

Marni Bekend lid

26 apr 2007
    770
    17
    18
    Wij gingen vroeger altijd naar Zoutelande, een heerlijke plaats met heel mooi strand, daar heb je camping de Meerpaal (wij zaten op de natuurcamping ernaast) en daar kun je ook stacaravans huren volgens mij, misschien een idee om het eerst uit te proberen?
    www.campingresortdemeerpaal.nl

3. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Wij hebben idd ook met dat bijltje gehakt. ;)
    In onze (piepkleine) caravan hebben we maar één bed, die van ons. En verder is er geen ruimte om een campingbedje iod neer te zetten. (caravan heeft een eindkeuken namelijk)
    Nu is mij man wel handig en heeft zelf een soort bedje/verhoging boven ons voeteneind gemaakt van hout en daar gaat Benthe in. (ze is 14 maanden als we weg gaan).

Maar in een caravan met stapelbed is dat niet nodig, want kun je dan bijv. het onderste bed niet verkleinen door middel van.... hmm iets? (ik ben niet zo handig) en dan iets van een net oid ervoor spannen, zodat hij/zij er niet uit rolt. Of zelf een soort klep maken met spijlen die je ervoor klikt. Wat ze ook bij die verhoogde boxen op het kdv hebben zeg maar. Ja, ik roep maar wat hoor!

En campings in zeeland... honderden zijn er. Ik ben hééél vroeger naar camping Groede geweest, vlakbij zee en er is nu volgens mij (toen niet) een zwembad. Maar geen idee of het tegenwoordig wat is.

Succes! :D

4. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Hoi meiden, bedankt voor jullie reacties. Beide campings zien er goed uit! Ik heb de linkjes bewaard en zal mijn vriend er ook naar laten kijken van de week.
    Een stacaravan heb ik wel al vaker gehuurd in Frankrijk, maar een echt caravan heb ik dus nog nooit gedaan en dat is toch weer een stuk kleiner. Maar lijkt me heel gezellig :D
    Het onderste bed verkleinen op de één of andere manier vind ik wel een erg goed plan, daar heb ik nog niet aan gedacht. En ik zat ook te denken aan een net ofzo, maar hoe krijg je dat goed vast....Het idee van jou met spijlen lijkt mij een beter plan, dat is goed te bevestigen. Kijk, dat zijn nou dingen waar ik wat mee kan :D

5. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    wij zijn met pasen geweest en hebben 2bedden erin geen stapelbed en niels is 13maanden dus campingbedje op ander bed gezet.was ook de 1e keer dat we weggingen met caravan.

1tip schaf een kacheltje aan om in de voortent te zetten kan s avondfs koud zijn en een lamp hahah dat hadde we niet.

wij zijn naar ter spegelt geweest in eersel .velden gaan op leeftyden via googel effe zoeken.
    en in de zomer naar camping port zelande van centerparcs

6. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
  7. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Hoi Wenneke,

Hoe heb je dat dan gedaan met het campingbedje op het bed? Was het een enkel bed waarvan je de matras eraf hebt gehaald? Dat is ook een slim plan!
    Als het een 2 persoons was, kon je dan een deel van de kussens/matras weglaten zodat de 1 op de matras kan en aan de andere kant het campingbedje kan staan? Want een campingbedje op een matras lijkt mij te wiebelig met mijn stuiterende 5 jarige ernaast ;)

Goh, leuk, krijg weer allemaal ideeen zo. Ben ook nog zo nieuw met caravans!

Port Zelande ziet er ook erg leuk uit. Wel wat duurder, maar daarvoor krijg je dan ook een hoop leuke voorzieningen terug. Ook veel binnen, wat toch wel handig is als het slecht weer is. Deze gaat dus ook in de favorietenmap!

8. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    kussens eronderuit en eentje had vriend erlangs gelegd da ie er niet af kon. wij hebben 2 2persoons bedden.ja wij hebben daarom port zelande gekozen as slecht weer is hebben we toch nog vanalles

9. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Dat betekent dat we dan ook naar caravans kunnen gaan kijken zonder stapelbed en met de om te bouwen zithoek! Dat maakt het een stuk makkelijker. Die met stapelbed schijnen ook moeilijker te verkopen te zijn als je er weer vanaf wilt.
    Sowieso kom je er moeilijk vanaf volgens mij, marktplaats staat vol met caravans!
    Nou ja, zorg voor later.
    Bedankt voor je tips Wenneke!

10. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Ik heb nog even voor je gegoogled. Voor als de kleine gewoon op een bed slaapt.
    http://www.obelink.nl/ws/assortiment_ov ... &arid=3601

Enne... kamperen met caravan is echt heel leuk, vind ik dan. ;) Gewoon gezellig!
    Alleen ben je wat afhankelijker van het weer, vooral in Nl. (daarom gaan wij ook naar het buitenland, wij willen echt géén regen :D )
    Maar kinderen vermaken zich altijd wel op een camping.

11. Momae

Momae Actief lid

26 sep 2008
    411
    0
    0
    Wijchen
    Mijn ouders schoven vroeger een bedrekje tussen de kussens, zodat mijn broertje overdwars op één kussen lag en ik op de rest van het bed.

12. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wij hebben ook een caravan met stapelbed. Onze oudste was vorige jaar ruim 1,5. We hebben voor hem een Deryan Travelcot, die we op het onderste bed hebben gezet. Het bovenste bed hadden we helemaal niet in gebruik.

Dit jaar hebben we twee kinderen. De oudste laten we op het onderste bed slapen, maar nu wel als gewoon bed. Ik denk dat dat wel kan met een kind van 2,5. De jongste kan in de zomer mooi nog in de kinderwagenbak en die zetten we dan op het bovenste bed.

13. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

14. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Tja een bedrek en een Deryan....dat wordt dolle pret denk ik ;)
    Ze is nu 13 maanden en vindt het geweldig om overal op te klauteren en te stoeien, dus dat gaat niet lukken helaas, dan sta ik doodsangsten uit.

We hebben nu een caravan op het oog met een tweepersoonsbed voor de kinderen ipv een stapelbed. Dan zouden we dus op de helft kussens kunnen leggen voor de oudste en de andere helft leeg kunnen laten en daar het campingbedje op zetten. Het jaar erna is ze 2,5 jaar en dan kan ze gewoon samen met grote zus in het bed.

Bedankt voor het meedenken allemaal!

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Deze is gááááááááf!!!!!!!!! Lijkt me echt superleuk, ze hebben echt zoveel, ook leuke soort van wigwams om in te verblijven en van alles voor de kinderen, echt gaaf! Ik denk dat we van de zomer wel even een weekendje gaan!

16. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    ja wij willen er ook terug gaan alleen hebben we in de zomer port zelande geboekt maar meschien na de zomer nog net 1x voor moet bevallen echt super camping

Deel Deze Pagina