Wij willen in december rond de kerst heel graag een weekje weg omdat we al een tijdje niet meer op vakantie zijn geweest. Voorkeur gaat naar een Landalpark in Nederland. Mijn ouders gaan mee (in hetzelfde huisje) en ook mijn broer met zijn vriendin zullen mee gaan (in een apart huisje). Heel gezellig allemaal! Ik vraag me alleen af of het een beetje leuk/te doen is met een kleine van tussen de 7 en 11 weken oud (afhankelijk van wanneer hij zich aandient ). Is eventjes zwemmen bijvoorbeeld al een optie, of is het dan toch vooral lekker keuvelen in het huisje en met de wagen een wandelingetje maken hier en daar? Iemand ervaring??
Wij zijn met een kleintje van 6 weken ooit geweest. Zwemmen sowieso niet op die leeftijd, maar verder gewoon doen waar je zin in hebt. Die kleintjes slapen toch grotendeels in de wandelwagen. En rond de kerst is de sfeer erg gezellig, dus vermaken doe je je vast wel. En natuurlijk hangt het er uiteindelijk ook vanaf hoe goed het met moeder en kind gaat.
Lastig te zeggen nu. Je weet niet hoe jij dan bent en of je kindje makkelijk is of snel last heeft van prikkels. Of je kindje makkelijk slaapt in de kinderwagen of het juist helemaal niet leuk vindt. Zwemmen zou ik dan sowieso niet doen. Verschil tussen buiten en binnen is dan ook zo groot. Binnen warm en vochtig en buiten koud. Zou eerlijk gezegd niet boeken al en of straks kijken als je kindje er eenmaal is en je een beetje weet hoe hij/zij is of op visite gaan bij je ouders als het lukt met de kleine uk.
Ik heb zelf niks met vakantie parken dus zou zeggen boek een leuk appartement in een stad met z’n allen. Een baby heeft er dan nog niks aan eigenlijk. Maar mochten jullie het zelf fijn vinden is dat natuurlijk helemaal prima!
Heerlijk om er op uit te gaan! En als je met z'n allen bent, is het misschien ook fijn als je kindje alweer 2 maandjes is, om de zorg een beetje te verdelen. Zwemmen is nog niet echt een optie - op de meeste parken is het water niet warm genoeg voor zo'n kleintje. Maar ik zou het heerlijk vinden.
Wij kregen het advies om pas vanaf 3 maanden te gaan zwemmen. Voor het plezier van de kleine zou ik er echt nog even mee wachten.
Ligt beetje aan het kind. Onze jongste sliep overal als hij in de wagen lag dus die konden we heel makkelijk meenemen. Wel vind ik dat je nog erg gebonden bent qua voedingen. Bij flesvoeding heb je een hoop spullen mee (warm en koud water fles poedertoren) en bij borstvoeding moet je openbaar voeden zien zitten als je wat langer weg wil. Maar vorige herfst zijn wij op familievakantie geweest met een kleintje van 7 weken en dat ging super goed
Hangt van die kleine af. Ukkepuk als G hoef je niet mee te nemen (prikkelgevoelig als een malle), modelletje R vond alles prima. Beiden hier alleen lactose issues en reflux, dan is t echt niet leuk. Als je zo'n ervaring al eerder hebt gehad zou ik zekerheidshalve niet boeken. Zonder die ervaring kan je een gok wagen maar ik zou wel allemaal aparte huisjes nemen. Als t brakke nachten worden heb je twee uitgeslapen teams in de afvang.
Nou, zwemmen kan met zo’n kleintje niet en jij misschien ook wel niet, ligt eraan of het vloeien al helemaal is gestopt. verder hoef je natuurlijk niet heel de dag binnen te zitten met je baby, die kan gewoon in de kinderwagen slapen (als je geen overprikkeld kindje heb)
Met onze baby van toen 5 weken ging het prima. Maar dat was een heel makkelijk kind die overal sliep. Weet niet of ik het handig had gevonden om dan ook mijn ouders in hetzelfde huisje te hebben. Dan zou ik me waarschijnlijk toch druk hebben gemaakt of mijn baby ze 's nachts wakker maakte.
Wij zijn met de oudste naar Disney / CP Nature Village Paris geweest toen ze 11 weken was en met de jongste naar Hof van Saksen toen hij 8 weken was. Ging allebei prima. Gewoon alles gedaan, alleen de baby heeft beide keren niet gezwommen. Gewoon lekker geslapen in de maxi cosi in een romper terwijl de rest zwom (uiteraard altijd iemand bij de baby aanwezig )
Wij zijn toen met ons zoontje van 6 weken naar centerparcs geweest en eerlijk, het was 1 van de fijnste midweekjes weg. Niks hoefde alles mocht. Voedingen snachts tja dat heb je thuis ook. Maar gewoon heerlijk er tussen uit, met de oudste naar de kinderboerderij speeltuin en de jongste in de wandelwagen. We zijn wel paar keer gaan zwemmen maar de baby niet in het water ivm entingen die hij nog niet had. Ging helemaal prima. Slapen deed hij gewoon in de wandelwagen in de huiskamer.
Zwemmen mag pas na 3 maanden. Ze koelen te snel af nog in water. Dus dat zit er niet in. Gewoon keuvelen en wandelen dus Wij slepen de baby overal mee naar toe, moet wel met de 3e haha,dus ik zou ook zo weekendje weg gaan. Wel slechte ervaring met onze 1e. We kwamen bekaf terug van weekendje weg. Waren helemaal niet lekker relaxed, was een ramp. Was nog zo zoeken met 1e kindje en dan niet in eigen omgeving. Bedden lagen ruk etc. Herkansing paar maand later was nog erger, hij bleek gewoon slecht te slapen ergens anders. Mijn man liep elke nacht over de camping met hem. En nog steeds slaapt hij heel slecht ergens anders. Nr3 is meest relaxte van allen, om 23.00 voeding, rond 4:00 en dan om.7:00.
Mijn zoontje is van 17 oktober en wij zijn toen naar een hotel gegaan rond kerst. Keuvelen en wandelen is wat we voornamelijk hebben gedaan. Zwemmen is nog te vroeg, zoals gezegd.
Wij zijn naar een vakantiepark geweest toen ons zoontje 9 weken was en dat ging prima. Met zwemmen ging hij gewoon mee maar niet het water in. Verder heerlijk keuvelen en wandelen.
Bedankt voor alle input! Ik denk dat we het maar gewoon gaan aandurven en we zien wel hoe het gaat. Toch met 6 volwassenen in totaal dus genoeg support als het toch even te zwaar wordt Lekker keuvelen en wandelen en ook even me-time of us-time wanneer ouders of broer even oppassen, moet goed komen
Komt vast wel goed. Als tip, als je dat leuk vindt om te doen, neem een draagdoek mee. Heerlijk, zeker als het kind makkelijk overprikkelt is of niet goed slaapt in een wandelwagen. Heerlijk veilig tegen je aan.
Bij ons was het niet keuvelen. Hij had verborgen reflux en we waren nog bezig met de goede medicijnen zoeken. De rest van de dag/ nacht liep ik met hem rond. Moet er niet aan denken om dan ergens anders te zijn.
Ik zou er zelf niet voor kiezen om in hetzelfde huis als ouders/schoonouders te zitten met zo'n kleintje, omdat je vaak in de nachten aan het voeden en verschonen bent, en de baby gewoon vaak nog wel in de weer is. maar een andere omgeving is vooral voor jullie ook leuk toch?! Echt erg relaxed is het misschien niet, want niet alle gemakken van thuis bij de hand. Zwemmen was dacht ik pas na een x aantal vaccinaties, ook kunnen die kleintjes hun temperatuur nog niet zo goed regelen, en is het badwater van een zwembad voor hen vaak veel te koud. Soms is het ook te veel prikkels voor die kleintjes.