Mijn zoontje heeft dagelijks 1 echt flinke poepluier en áltijd zit zn romper eronder aan de achterkant! Is daar nog wat aan te doen? Ik doe hem al goed strak om zn buikje, zo hoog mogelijk. Hij draagt kruidvat luiers maat 4 en ik denk dat hij zo'n 10 kg weegt. Iemand ervaring en overgegaan op een ander merk soms?
Volgens mij is hier niks aan te doen Inderdaad goed strak om het buikje en de randjes onder goed naar buiten. Ik heb het ook steeds met mijn jongste, het geeft in ieder geval veel was
Niet te strakke romper aan? Een volle luier is groter/dikker dan een lege luier, dus je moet wel wat ruimte overhouden. Zelf had ik eerder pampers, nu gebruik ik aldi luiers. Moet zeggen dat ik die 2e ruimer vind aan de onderkant voor het opvangen van alles en dat het nu wel minder vaak mis gaat... Soms is er gewoon niets aan te doen, hier gebeurt het nog wel eens als er tanden/kiezen aankomen!
Dat randje bovenaan dubbel vouwen doe ik ook. Helpt wel iets, vooral als ik er gelijk bij ben, als ik hoor dat ze poept zeg maar. Maar toch gaat het ook nog regelmatig mis, helaas....
Tsja, hier ook regelmatig dat probleem. Helaas niks aan te doen, behalve vaak wassen . Wel is het zo dat het vaker gebeurt als er tanden/kiezen doorkomen, het is dan gewoon veel dunner dus dan kruipt het sneller omhoog.
Oh dat randje naar binnen vouwen om is nog wel een goeie om uit te proberen! Het is altijd ook maar net dat laatste stukje! Rompers heeft hij nu in maat 68, 74 is nog zo groot...maar kan t eens proberen. Moet namelijk best wel trekken aan de onderkant! Bedankt voor al jullie tips, ga ze uit proberen en anders is t niet anders. Staat er gezellig altijd een emmertje in de badkamer met vieze was te weken
Hier helpt het enorm om steeds de grootst mogelijke maat luier te dragen van een goed merk die veel absorbeert (hier werkt alleen Pampers Baby-Dry of Simply Dry). Zo is ze nu bijna 6,5kg, maar draagt ze al een tijdje maat 4 (vanaf 7kg). Zo blijft er een flinke lap luier aan de onderkant over om vol te poepen Verder altijd rompers van een maat te groot, zodat de knoopjes in het kruis zonder enig trekwerk dichtgaan. Ze zwemt er een beetje in, dat wel, maar zo blijft die lap luier aan de onderkant ver van haar billen vandaan en blijft de "poepruimte" groot. Liever dit dan elke dag een baby onder de poep
Ok thanks, ga de 4+ eens kopen, heb ook al een pak maat 5 liggen dus kan ik ook wel eens proberen hoe die zitten.
Romper klinkt me te klein, trekken is niet de bedoeling hoor.. H&M en hema stretch valt fijn lang op de romp. Wij hebben dit probleem maar kort gehad, toen ik overstapte op wasbare luiers was het hele probleem weg. Of je nou romper, handdoekjes en kleertjes moet wassen of alleen de luier waar een restje poep langs het inlegvelletje gekomen is, was ik liever alleen de luier.
Mijn zoontje heeft hier ook een hele tijd last gehad van flinke spuitluiers. Soms zelfs meerdere per dag. Kwam er aan alle kanten uit. Dan weer bij zijn rug, dan weer bij zijn beentjes. Wij hebben ook wasbare luiers en toen we daar mee zijn begonnen nergens meer last van!
Hoer bij beide dochters met wegwerp de poep tot achter de oren telkens Of tot in de sokken. Ik kon de jongste soms 3x per dag volledig omkleden. Met wasbaar nergens last van; elastiek bij de rug houdt alles mooi tegen en zo ook bij de beentjes en buik. Ik gebruik nu bamboeluiertjes van LittleLamb met een overbroekje; ideaal!
Dat elastiek zouden ze in de wegwerp luiers ook moeten doen aan de achterkant. Van de week trok ik zn broek en romper gauw uit tijdens het poepen en wat zag ik: zn luier staat gewoon helemaal open op zn rug en hij zat echt goed strak om zn buik! Geen wonder dat het eruit loopt. Nu moet ik wel zeggen dat hij inmiddels redelijk goed wat vaste voeding eet en daardoor weinig spuitluiers meer... Dus ik denk dat ik toch bij de wegwerp luiers blijf...
Als je hem te hoog optrekt heeft de poep ook geen andere optie dan omhoog en eruit. Ik zorg altijd dat er aan de onderkant juist wat ruimte tussen billen en luier zit. Ook werken hier de active fit van pampers beter dan de kruitvat. Ja of een maatje groter, het is proberen!