Wij hebben de hond vertrouwd gemaakt met de baby, tot nu toe is hij niet jaloers en/of dominant en gaat het hartstikke goed! Nu het volgende; hoe doen jullie het als je met het huishouden bezig bent of de hond uit wil laten? Ons meisje slaapt nog zo veel, dat ze regelmatig in de huiskamer in de box ligt (ik vind haar te klein om de hele dag op haar kamertje te leggen). Maar als ze dan slaapt, zou ik het huishouden willen doen (dus ook boven de was in de wasmachine stoppen etc.) of even de hond uitlaten. Ik vind het lastig om de hond mee naar boven te nemen met het huishouden, vaak slaapt hij of hoef ik alleen iets te pakken boven. Met de hond uitlaten vind ik het lastig om de baby mee te nemen als ze lekker slaapt, maar ik wil haar ook niet alleen thuis laten liggen. Hoe doen jullie dit ?
Met het uitlaten van de hond zou ik die kleine toch lekker meenemen in de kinderwagen, meestal slapen ze wel verder... Voor even iets van boven pakken zou ik idd ook niet de hond mee slepen naar boven.. kun je hem niet gewoon even in de hal doen ofzo... Succes
bij mij zou het eraan liggen wat voor hond je hebt. heb je een klein hondje? een maltezer ofzo. die kan niet in de box komen. die zou ik dan wel een halve minuut (alleen voor iets te pakken boven) even alleen durven laten. heb je een grotere hond. die als hij op zijn achterste poten gaat staan of een x springt zo bij de box kan dan zou ik hem wel even appart zetten, in de keuken of hal... als je de hond moet uitlaten zou ik de kleine wel meenemen. ik persoonlijk heb jamie nog nooit alleen gelaten (zelfs niet om maar even de post uit de brievenbus te halen) je hebt natuurlijk ook mensen die zeggen even 5 minuten alleen kan geen kwaad... maar ik zou het persoonlijk niet doen... kan je de hond niet snel in de tuin laten voor een klein plasje? zeker met dit weer kan ik me voorstellen dat je haar niet graag mee neemt naar buiten...
als je je kind neit alleen durft te laten met de hond, kan je hem miss even in de keuken zetten als je naar boven gaat? Anders kun je er ook van uit gaan dat je hond niet zomaar in de box zal springen, heeft die van mij nooit gedaan. De hond uitlaten deed ik 'sochtends altijd op het moment dat mijn zoontje ging slapen, dat combineerde ik met het uitlaten van de hond. Lekker in de wandelwagen en slapen. In de middag deed ik de hond even achter op het veldje, dat kon met de babyfoon. Dan lag Luca boven in bed te slapen.
Trouwens het is ook goed voor je kindje om lekker buiten te zijn en zo heb je een goede reden voor jullie allebei om naar buiten te gaan, nog een reden om haar wel mee te nemen! Lekker slapen in de frisse buitenlucht!
Hier liet ik hem gewoon liggen in de wandelwagenbak bijvoorbeeld en deed de hond in de gang, dat doe ik nog als hij bijvoorbeeld hier in zijn wipstoel zit en ik moet boven wat dingen doen (die niet teveel tijd innemen). In de box laat ik hem gewoon liggen hoor, als ik even snel wat boven moet doen zoals de was in de wasmachine gooien. En dan slaapt de hond meestal. Onze hond interesseert het allemaal geen hol en hij moet wel hele rare toeren uithalen om in de box te komen. Met het uitlaten gaan ze allebei mee. Toen mijn dochtertje 9 maanden was en onze hond een pup die nog tig keer per dag uit moest, liet ik haar gewoon slapen en ging even de hond laten plassen. Was binnen 3 minuten terug. Nu ben ik verhuisd en ben ik een stuk langer kwijt om een geschikte uitlaatplek te bereiken, dus dan neem ik ze altijd mee.
als ze gaat slapen in de kinderwagen leggen. dan hoef je haar niet over te leggen.thuis gewoon beetje dekentjes enzo open rollen en verder laten slapen. zo doe ik het dan als ik hem niet alleen wou laten. maar vaak zat pak ik gewoon de babyfoon hoor niks aan de hand.
ik laat/liet kyan wel even voor die paar minuten thuis hoor. Veldje is met precies 1,5 stap uit de deur vandaan. Dus direct achter de flat. Even snel 3 minuten plassen en weer naar binnen. Als ik nu bezig ben sleep ik niet de honden helemaal weg hoor. Maarja ligt maar net aan wat voor hond je hebt. Als ik in de keuken bezig ben en de kleine is in de woonkamer is die ook wel eens 2 minuten alleen met de honden. De een vind dit eng de ander vertrouwd het wel
Ik laat mijn dochter gewoon in de box liggen en de hond in zijn mand als ik naar boven ga. Met uitlaten neem ik mijn dochter mee als ze wakker is en als ze slaapt doe ik even een kort pies en poep rondje met de hond om het huis met de babyfoon mee. Tot nu toe altijd goed gegaan. Ben misschien wel wat makkelijk want als met mij wat gebeurt ligt die kleine alleen in huis. Maar aan de andere kant, als met mij wat in huis gebeurt ligt ze dan ook alleen.
Ik ga alleen als Finn in bed ligt te slapen en de hond moet uit even snel naar de uitlaatplaats (hier aan de overkant) ben dan ook binnen 5 minuten terug. Maar meestal neem ik hem mee f time ik het zo dat mijn man thuis is. Laat hem liever ook niet allen maar heel soms dus wel. Als ik even naar boven loop om was in de droger te doen ofzo laat ik hem wel eens in de box. Toen hij kleiner was en veel meer sliep lag hij sowieso in zn bed...dus toen was het niet nodig...maar nu blijft hij lekker spelen. Ik laat hem alleen niet in zn wippertje op de grond of speelkleed liggen...dan kan de hond er makkelijk bij...en het gaat hardstikke goed maar je weet maar nooit!
Wij doen de hond in de bench als ik even naar boven moet Laat mijn kids nooit alleen met de hond los beneden. En even uitlaten doen we met de babyfoon. Veldje is voor de deur, dus ideaal.
Ons huis is gelijkvloers. Dus de hond zit vaak genoeg alleen in de kamer samen met Kyra. Een paar stappen en ik sta weer in de woonkamer. Ik leg Kyra in de box of in bed, als ik even snel met de hond uit moet.
Onze honden "leven" in de stal/kennels en komen dus alleen onder toezicht bij M. Ik liet de honden wel gewoon uit als ze sliep. Maar ja, wij hebben ook nogal een grote lap grond, dus ben nooit ver weg. Meestal liet ik eerst het ene duo uit (ongeveer 10 minuten) liep even naar binnen om te kijken of ze nog sliep, daarna nog eens 10 minuten met het andere duo. De grote rondes deden we alleen als ze mee kon of als een van ons tweeen thuis kon blijven.